اخبار ارز دیجیتال

نهنگ باستانی اتریوم در حال تخلیه ده‌ها هزار ETH به بازار! قیمت در خطر است؟

یکی از نهنگ‌های بزرگ اتریوم که در عرضه اولیه کوین (ICO) این ارز دیجیتال شرکت کرده بود، ۵۰۰۰ واحد ETH را به صرافی اوکی‌ایکس منتقل کرده که باعث ایجاد نگرانی‌هایی در مورد افزایش نوسانات در بازار شده است.

طبق گزارش‌ها، این نهنگ که در زمان عرضه اولیه اتریوم، ۱ میلیون ETH را به قیمت ۰.۳۱ دلار به ازای هر کوین خریداری کرده بود، در طول ماه گذشته ۴۸۵۰۰ واحد ETH به ارزش ۱۵۴ میلیون دلار را به صرافی اوکی‌ایکس منتقل کرده است. در این میان، قیمت اتریوم ۴ درصد کاهش یافته و به ۲۵۰۰ دلار رسیده است.

گزارش‌ها حاکی از آنند که این نهنگ از ۸ جولای ۲۰۲۴ فروش خود را با ۱۰۰۰ واحد اتریوم آغاز کرده و به تدریج مقدار فروش‌های خود را افزایش داده است.

به گزارش رمز ارز نیوز، آخرین فروش‌ها، شامل سه واریز متوالی ۵۰۰۰ واحد ETH بوده است. با توجه به اینکه این نهنگ هنوز ۹۵۱۵۰۰ اتریوم به ارزش ۲.۴۱ میلیارد دلار در اختیار دارد، نگرانی‌ها در مورد افزایش عرضه اتریوم در بازار و تأثیر آن بر ثبات قیمت این رمزارز بیشتر شده است.

علاوه بر این، شاخص‌های تکنیکال نیز هشدارهایی درباره احتمال افت بیشتر قیمت اتریوم ارائه می‌دهند. تقاطع مرگ ایجادشده بین میانگین‌های متحرک نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه نشان‌دهنده تشدید فشار فروش در روزهای آینده است.

همچنین، حجم لیکوییدیشن پوزیشن‌های لانگ اتریوم افزایش یافته و به ۳۳.۲۸ میلیون دلار رسیده است.

در همین حال، ورود سرمایه به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم در هفته گذشته به ۱۰۵ میلیون دلار رسید، اما در روزهای آخر هفته سه روز متوالی خروج سرمایه مشاهده شد.

این موضوع نشان‌دهنده رویکردی دوگانه در بازار ETFها بوده و تحلیلگران معتقدند که تمرکز به سمت ETFهای بیت‌کوین معطوف شده است.

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز نیز گزارش شد، در تاریخ ۸ آگوست، دولت چین حدود ۲ میلیارد دلار اتریوم توقیف‌شده از طرح پانزی پلاس توکن را منتقل کرد.

در پی این نقل و انتقالات، ۷۸۹,۵۳۴ اتریوم از طریق کیف‌پول‌های مختلف به صرافی Bidesk منتقل شدند.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا