دوران ایران – نهمین روز جشنواره فیلم فجر چهل سوم در سینمای رسانه (برج میلد) با تظاهرات 5 فیلم نقش سلطنتی (شاهد احمدلو) ، 1968 (امیر مهدی پوروزی) ، فریاد (محمد رزا آردالان) ، ممنوع (سید جلال اشکاری) و سالها (حسین ترک جوش) همراه بود. بعد از هر فیلم ، مأمورین و بازیگران در یک کنفرانس مطبوعاتی به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.
نقش سلطنتی
مدیر: شاهد احمدلو
ترکیب بازیگران: Behrang Alavi ، Hooman Electric Rolling ، Brise Literary ، Mina Vahid ، Shahram Ghaedi ، Sirus Mimnet و …
شاهد احمدلو اولین فیلم خود را “شما گریه می کنید” را تجربه کرد ، اما نتوانست در این رویداد شرکت کند. اکنون ، پس از 18 سال ، او با فیلم جدید خود پادشاه نقاش به مسابقه رسیده است.
پادشاه نگه قبلاً “ضربات” خوانده می شد. در دوران جوانی ، احمدلو فیلم هایی به نام “سیاه لشکار” و “چارلی غمگین” را به دست آورد. هر دو فیلم مربوط به هنرها بودند و مورد توجه بودند. در فیلم جدید خود ، احمدلو بار دیگر این طیف را چرخاند و داستانی درباره هنرمندان گفت.
تاریخچه فیلم در مورد ناصر و رضا دو سیاه پوست بخش سینما برای انجمن هنر سینما می جنگد ، تا …
این فیلم در واقع سعی داشت از طریق رقابت بین دو سیاه پوست بخش سینما ، که تا حدودی موفق بود ، از طریق افسانه ای از سیاستمداران استفاده کند و از آن انتقاد کند. اما نکته این است که این فیلم در وسط یک کمدی معمولی سینمای ایران و یک کمدی سیاه تلخ و عمیق باقی مانده است. در فیلمنامه ، ایکاش وظیفه خود را روشن کرد ، سپس ما توانستیم در همان قالب بحث کنیم.
به عنوان مثال ، این به شکل برق Hooman و Behrang Alavi ، بازی و نقش ، گسترش یافته است ، Hooman مانند کمدی معمول سینمای ایران بازی می کند و در سطح باقی مانده است.
علی رغم مشکلات ناشی از بیماری وی ، رضا راگی در این فیلم بود و در گفتگوی جالبی می گوید: سینما به بزرگان حق نمی داد ، چه رسد به …
در جهت شهید احمدلو ، دوگانگی نیز ذکر شده است ، و این اساساً در تمام ستون های فیلم نشان داده شده است.
ارزیابی: (1.5 از 5)
1968
کارگردان: امیر مهدی پوروزیری
ترکیب بازیگران: امیر نوروزی ، امیر احمد قازوینی ، لیندا کیانی ، پدینا کیانی و …
این فیلم اولین تجربه پیشرو امیر مهدی پوروزیری است که قبلاً سریال های “سایه آباد” و “مینو” را به صحنه آورده بود. امیر مهدی پوروزی بیشتر برای فیلم های مستند شناخته شده است و سوابق وی نشان می دهد که وی مستند و فیلم سازی فیلم ها را در سینما تجربه کرده است.
تاریخچه فیلم سال 1968 تاریخ خیالی است که همزمان با بازی فوتبال ایران اسرائیل در سال 1347 در فینال جام آسیا است. یک گروه ایرانی تصمیم می گیرد اعضای تیم ملی فوتبال اسرائیل و غیره را ربودند.
نکته اول این است که طراحی چنین موضوعات و فیلم های مبتنی بر تاریخ خیالی یک چیز جالب است و پیوند دادن یک رویداد تاریخی با یک فیلم مبتنی بر تصور نویسندگان ، تاریخ تاریخ است و اکنون جهان نیز اتفاق می افتد.
مشکل این فیلم این است که آنقدر زیاد است که فرضیه ای از این نژاد معروف را در قالب ورزش در مخاطب پرتاب می کند ، اما در سال 1968 یک فیلم اصلی درام وجود دارد که منجر به دیگری می شود ، دیگری که دیگران را رهبری می کند دیگری که به دیگری منتهی می شود ، که به دیگری منتهی می شود ، که راه را به پایان می رساند ، آیا آدم ربایی فوتبالیست های اسرائیلی متوجه شده است؟
کارگردان فیلم کنترل خوبی بر سینما دارد و اشغال فیلم در نقش ها قابل توجه است ، اما مشکل اصلی این است که تقریباً همه شخصیت ها در تیپ هستند و اطلاعات بسیار کوتاهی درباره هر یک از آنها دارند.
این فیلم از نظر فضا و کشش تا حد زیادی موفق است و بازی در کار اصلی مرد بسیار قابل اعتماد است.
ارزیابی: (1.5 از 5)
فریاد
کارگردان: محمد رزا آردالان
شغل: بهزاد دورارانی ، مهداد ضیائی ، آلیرزا مهران ، یاسین تولوی ، امیر کشتاریان ، حمید ابراهیمی و …
محمد رزا آردالان یکی دیگر از کارگردانان اولین فیلم است که در چهل جشنواره AWSUM FAJR حضور دارد. محمد رزا آردالان پس از چند فیلم کوتاه ، اولین فیلم بلند خود را در تولید ساخت بهمن اردولان ؛ موسیقی متن فیلم و موسیقی متن فیلم سینمای ایران در مقابل دوربین. آردالان فیلم خود را بدون مجوز سینمایی و مجوز ویدیویی تولید کرد.
تاریخچه این فیلم در مورد پسری از هاوار به نام هاوار است که به یک مزرعه طیور می رود ، جایی که یک رویداد عجیب بین صاحب مرغ و دو کارگر و …
نکته اول این است که نام این فیلم به معنای نام شخصیت جوان فیلم در کردیش برای فریاد زدن است و با توجه به این واقعیت که فیلمسازان همین نام را برای فیلم ندارند.
این فیلم در رابطه با اتاقی که اتفاق می افتد و آنچه در طول تاریخ اتفاق می افتد بسیار آزار دهنده است ، و در کل فیلم و حتی شخصیت پردازی شخصیت ها به نوعی تمیز و کثیف است که می تواند به شدت بازپرداخت مخاطب شود.
این فیلم مبتنی بر مخاطبان عام یا تظاهرات عمومی نیست و حتی برای مخاطبان خاص یا نمایش هنر و تجربه امیدی وجود ندارد. خط خط نقاط قوت اوست و جدا از سایه کل فیلم ، او داستان را کاملاً روایت می کند.
نکته اصلی پس از تماشای فیلم که شامل رئیس مخاطب است ، جایی است که واقعاً چنین فیلمی برای نمایش ساخته شده است. و اگر بهمن Ardalan پشت این فیلم نبود آیا حتی می تواند به جشنواره FAJR برود؟
امتیاز: (1 از 5)
حذف ممنوع (نمایشگاه ویژه / خارج از مسابقه)
کارگردان: سید جلال اشکاری
ترکیب: Sajjad Babaei ، Niloufar Kohkhani ، Saghi Hajipour ، Negar Nikdel ، Ruhollah Zamani ، Amin Pabarja ، Roshanak عزیز و سام Derakhshani
ما تظاهرات ویژه بعد از جشنواره را خواهیم دید.
هاله چهار (نمای ویژه / از رقابت)
توابع: Hussein Turk Joush
خط ریخته گری -UP: Milad Kimaram ، Mohsen Ghobian ، Sara Rasoulzadeh ، Sagar Qana’at ، Ali -männer ، Seyed Ali Salehi و …
ما تظاهرات ویژه بعد از جشنواره را خواهیم دید.
لبه های روز هشتم در سینمای رسانه
* Raed Faridzadeh در شنبه عصر شنبه ، در حاشیه جشنواره فیلم Fajr ، وی در حاشیه جشنواره فیلم Fajr توضیح داد ، جایی که آخرین وضعیت فیلم “قاتل و وحشی” از جو جشنواره بود. حال باید ببینیم که چقدر مشکلات ممکن است. برخی از این مشکلات را می توان به عنوان بخشی از سازمان سینما و سایر موارد بدست آورد.
وی همچنین گفت که برخی از فیلم های ویژه بخش ویژه ، که در جشنواره مورد استقبال قرار گرفتند ، مانند “غریزه” یا “پسر پیر” ، گفت: “مجوز غربالگری” غریزه “از قبل صادر شده است و مشکلی ندارد. فیلم “پسر پیر” نیز در شورای مجوز است و پس از دریافت مجوز به چرخه انتشار می رود.
*بهرانگ آلاوی ، بازیگر “König Naghsh” ، درباره نقش خود در بهروز ووزوسی در این فیلم گفت: “من انگشت کمی از این هنرمند نیستم ، اما خوشحالم که نام استاد بهروز ووزوسیوسی به دلیل این مقایسه ، نام استاد بهروز وندی سطل افزایش یافته است.
شاهد احمدلو ، کارگردان فیلم “پادشاه ناغش” ، گفت: “شخصیت اصلی” ناصر اوشی “یک هنرمند و یک سینمای مورد ضرب و شتم است که عشق به بهروز ووزوسی را دارد. معمولاً نمادهای فرهنگ و گفتگوی او از شخصیت دوست داشتنی او من خودم هستم
قم مگامی در سؤالی درباره بودجه فیلم و دلیل حضور مداوم وی در جشنواره گفت: “من فیلم خود را مانند سایر تهیه کنندگان به جشنواره ارائه می دهم.” شانس من این بود که بیشتر فیلم های من پذیرفته شده اند و چرا هیئت انتخاب فیلم مرا دوست دارد که من به خودم پاسخ داده ام.
وی افزود: “این فیلم به طور کامل در بخش خصوصی تولید شده است و هیچ آژانس دولتی به این فیلم یک عضو پول نداد.” در حقیقت ، 5 ٪ از این فیلم متعلق به بنده من است. یکی او یکی از دوستانش است که بخشی از دستمزد کارگردان خود را دریافت نکرده و در این فیلم همکاری کرده است.
احمدلو گفت: “من دیدم که امضای فروش ماشین آقای غیم مگامی چگونه بخشی از هزینه های سینما را ارائه می دهد.
*کنفرانس مطبوعاتی فیلم “1” بر این عقیده بود که این فیلم بیشتر از ایران برای اسرائیل بود ، اما کارگردان فیلم امیر مهدی پوروزی از استدلال خودداری کرد. پوروزیری گفت: “1” به نفع اسرائیل نیست ، مشکل ما با اسرائیل تاریخی است و در آن زمان من را برای ساخت این فیلم طول کشید و خوشحالم که فیلم ما مانند فیلم های دیگر نیست و ما نمی سازیم فیلم در اسرائیل است.
ایراج محمد ، تهیه کننده فیلم “1” ، گفت: “موضوع دنیای امروز چیست. به ما نگو که ما باید اسرائیل را رها کنیم و امتیازات زیادی به شما بدهیم؟” ما دقیقاً همان کسی هستیم که با اسرائیل با آن برخورد کردیم و فکر می کنم این فیلم سالهاست که یکی از معدود فیلم های شجاع بوده است.
*کنفرانس مطبوعاتی فیلم بدون پاسخ مستقیم کارگردان برگزار شد. محمد رزا آردالان ، کارگردان فیلم “پاییز” ، در ابتدای جلسه گفت: “ما فیلمی درست نکردیم که فقط از مخاطب لذت ببرد ، این فیلم برای دوران ساخت و ساز در ایران استفاده می شود و در پایان زمان تب. “این فیلم به هیچ وجه واقعی نیست و از سر من به عنوان نویسنده متولد می شود.
پس از این جلسه ، هر خبرنگار ایده ساخت فیلم ، ریتم آهسته را خواسته است و بدون پایان دادن به آن ، محمد رضا اردالان ، کارگردان فیلم ، به وضوح و بر اساس فیلمنامه از پایان نامه واکنش نشان نداد.
این فیلم در یک سرشماری واحد برای رسانه ها و منتقدین بدون مجوز و انتشار رسمی اخبار نمایش داده شد.
*قبل از نمایش “piereper” یکی یکی از مباحث داغ سینمای رسانه ای ، فیلم “اپیزود” بود که توسط Savoush Asadi به صحنه آمد ، که به دلیل جذابیت و کیفیت سینمایی بیش از فیلم های رقابت است.