اخبار تهران

نهایی شدن ساخت واگن‌های مترو

به گزارش بازار، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز دویست و چهلمین جلسه علنی شورا در جمع خبرنگاران گفت: مشکل واگن های مترو حل شده و روند ساخت و نقل و انتقال منابع مالی و قراردادها نهایی شده است. و کار شروع شده است.”

چمران در خصوص نوسازی و خرید اتوبوس ها در تهران و اعتراض برخی شهروندان به مشکلات حمل و نقل عمومی نیز گفت: در حال حاضر نوسازی و بازسازی اتوبوس ها در حال انجام است و بیش از 600 اتوبوس نوسازی شده و در حال ارائه خدمات هستند. به شهروندان

سرپرست شهرداری تهران تاکید کرد: معاونت حمل و نقل شهرداری تهران باید گزارش ماهانه این موضوع را در صحن علنی شهرداری ارائه کند.

مهدی چمران با اشاره به اینکه در خریدها مشکلاتی وجود دارد و موضوع مورد اختلاف است، افزود: در مورد خرید اتوبوس هنوز به جایی که باید نرسیده ایم و قرارداد نهایی و اجرایی نشده است.

رئیس شورا گفت: قرارداد ساخت 2000 اتوبوس در کشور منعقد شد و به تدریج در حال تحویل است. مهدی چمران گفت: این قراردادها با سه کارخانه بسته شده و بر روند ساخت و ساز نظارت می شود.

مهدی چمران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر عدم اطلاع رئیس شورا در پاسخ به همه سوالات، گفت: وقتی از موضوعی اطلاعی ندارم می گویم نمی دانم چون من معتقدم که راست می گویم و نمی خواهم قول های غیر ضروری بدهم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تغییر دولت و روند نظارت بر خرید اتوبوس و واگن توسط شهرداری تهران گفت: بعید می دانم روابط موجود مختل شود، زیرا برنامه ریزی ها کار را بر سر راه گذاشته است. راهی که هر دولتی که بیاید باید این کار را طی کند.

مهدی چمران همچنین از برگزاری نمایشگاه ساختمان در محل دائمی نمایشگاه های تهران (سئول) انتقاد کرد و گفت: این نمایشگاه سال گذشته نیز در این محل برگزار شد. اما مدیر نمایشگاه هم به وزیر نامه نوشت. ما هم سعی می کنیم ساختمانی که بیش از حد شلوغ است در این مکان به نمایش گذاشته نشود، زیرا مردم مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و اگر فردی بخواهد این کار را انجام دهد.

منبع:تحلیل بخش تهران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا