اخبار روز

نمونه های سیارک بننو در دسترس همه دانشمندان جهان است

ناسا در حال آماده سازی نمونه هایی از سیارک Bennu است که توسط ماموریت Osiris-Rex به زمین بازگردانده شده است و در دسترس دانشمندان سراسر جهان است.

به گزارش ایسنا، سرانجام دانشمندان به نمونه های سیارک بننو دسترسی خواهند داشت.

به گفته ناسا، دانشمندان خارج از گروه OSIRIS-REx ناسا برای اولین بار نمونه های سیارک Bennu را از نزدیک بررسی خواهند کرد. این نمونه ها شش ماه پس از ورودشان به زمین برای تحقیقات مستقل در دسترس خواهند بود.

یک تیم سرپرست در مرکز فضایی جانسون ناسا کاتالوگی از نمونه Esiris Rex را منتشر کرده است. این کاتالوگ حاوی جزئیاتی از سنگ های کوچک و غبار است که دانشمندان در سراسر جهان می توانند برای تحقیقات خود درخواست کنند.

جما دیویدسون، مدیر تحقیقات و اکتشافات علوم نجومی (ARES) در مرکز فضایی جانسون، می‌گوید: «این هیجان‌انگیز است، زیرا تا کنون، به‌جز کنفرانس‌هایی که نشان داده شده است، واقعاً هیچ‌کسی خارج از گروه‌های سرپرستی یا سازمان فضایی وجود نداشته است. ماموریت فرصت.او فرصت دیدن تمرینات بننو را با جزئیات نداشت.

Osiris-Rex 121.6 گرم ماده را از سیارک Bennu بازگرداند. این بزرگترین نمونه سیارکی است که تا کنون در فضا جمع آوری شده است و بیش از دو برابر جرم مورد نیاز برای ماموریت دارد. برخی از نمونه‌ها قبلاً توسط اعضای تیم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و آنها شواهدی از مولکول‌های آلی و مواد معدنی حاوی فسفر و آب یافتند که با هم می‌توانند بلوک‌های سازنده حیاتی برای زندگی را نشان دهند.

کاتالوگ ارائه شده جزئیات هر نمونه را با عکس، وزن و توضیحات نشان می دهد. دانشمندان می توانند از پایگاه داده برای یافتن قطعات خاصی از نمونه های Benno برای پشتیبانی از تحقیقات خود استفاده کنند.

برای انجام این کار، آنها باید یک پروپوزال مبتنی بر علمی ارائه دهند که چرا می‌خواهند بخش‌های خاصی را درخواست کنند، چگونه می‌خواهند تحلیل خود را انجام دهند، چه چیزی را می‌خواهند یاد بگیرند و چگونه تجزیه و تحلیل آنها ممکن است بر نمونه ارائه‌شده تأثیر بگذارد. درخواست‌ها توسط یک بررسی می‌شوند. گروهی از کارشناسان که درخواست های نمونه را برای بررسی تمام مواد نجومی ناسا آماده می کنند.

دستورالعمل های دقیق برای ارسال درخواست و نمونه فرم درخواست را می توانید در وب سایت تحقیقات و کشف علوم نجومی مشاهده کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا