یک نسخه 4K بازسازی شده از ژان لوک گدار A Woman Is A Woman در سینماهای ایالات متحده از طریق Rialto Pictures نمایش داده می شود.

به گزارش مهر، ریالتو پیکچرز مستقر در نیویورک نسخه 4K بازسازی شده کمدی موزیکال ژان لوک گدار در سال 1961 زن زن است را نشان می دهد.

این فیلم با بازی آنا کارینا، ژان کلود باریال و ژان پل بلموندو در تاریخ 7 فوریه در سینماهای منتخب ایالات متحده اکران خواهد شد تا اولین فیلم ریالتو در سال 2025 باشد.

نسخه بازسازی شده این فیلم که امسال در لوکارنو به نمایش درآمد، توسط استودیو کانال و با همکاری مرکز ملی سینمای فرانسه (CNC) از روی نگاتیو اصلی 35 میلی متری دیجیتالی شده است.

«زن یک زن است» به سبک فیلم های نئورئالیستی ساخته شده و ادای احترام این فیلمساز به موزیکال های آمریکایی و سومین فیلم بلند گدار است. پس از موفقیت غیرمنتظره اولین فیلم گدار “از نفس افتاده” و توقیف دومین فیلم او “سرباز کوچولو” به دلیل موضع گیری فیلم در قبال جنگ الجزایر، گدار این فیلم را با تهیه کنندگان فرانسوی و ایتالیایی و با بودجه ای هنگفت ساخت. به سبک وسعت و رنگ سینما. ساخته شده است

این فیلم که برنده جایزه ویژه هیئت داوران و خرس نقره ای بهترین بازیگر زن برلیناله شد، با سخنان کارگردان «نور، دوربین، حرکت» آغاز می شود و به بازیگران مدام یادآور می شود که از حضور تماشاگر آگاه هستند و در جایی. در فیلم، ژان پل بلموندو به سمت دوربین می رود. چشمک می زند در واقع، این یک فیلم موزیکال است که موزیکال نیست.

آدرین هالپرن، رئیس ریالتو، در بازار بین المللی آثار کلاسیک جشنواره فیلم لومیر در لیون، فرانسه به Variety گفت که بزرگترین موفقیت ریالتو نسخه بازسازی شده «مرد سوم» در هفتاد و پنجمین سالگرد آن است. این کلاسیک محصول 1949 توسط کارول رید با بازی جوزف کاتن و اورسن ولز.

این شرکت همچنین فیلم مکالمه محصول 1974 فرانسیس فورد کاپولا با بازی جین هکمن را در پنجاهمین سالگرد آن بازسازی کرده است. این نسخه 4K بازیابی شده از نگاتیو اصلی بازیابی شد.

ریالتو فیلم های انگلیسی زبان بازسازی شده توسط استودیو کانال در ایالات متحده و کانادا را منتشر می کند.

نسخه بازسازی شده ژان پیر ملویل درام جنگ جهانی دوم در سال 1969 ارتش سایه ها نیز مخاطبان آمریکایی را مجذوب خود کرده است. این فیلم به مدت 7 هفته در انجمن فیلم نیویورک اکران شد و اکنون در سینماهای منتخب سراسر کشور اکران می شود.

امسال، ریالتو همچنین بازسازی درام جنایی تحسین شده کلود سوته در سال 1960 “ریسک بزرگ” را با بازی لینو ونتورا، ژان پل بلموندو و ساندرا میلو و سال آینده در هفتادمین سالگرد آن، فیلم نوآر ژول داسین “Rifify” را به نمایش گذاشت. “با بازی ژان سروت و ژول داسن و رابرت حسین که برنده جایزه بهترین کارگردانی کن در سال 1955 شد، آن را برای بزرگداشت این فیلم به پرده سینما آورد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما