اخبار روز

نمایشگاه پرندگان عمودی بی صدا هیوندای در نمایشگاه CES (+ عکس)

سوپرنال، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت هیوندای موتور، از جدیدترین خودروی الکتریکی پرنده عمودی خود در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، این پرنده خلبانی موسوم به S-A2 با قابلیت حمل چهار سرنشین گامی قابل توجه در تلاش برای ایجاد سفرهای هوایی ایمن، کارآمد و مقرون به صرفه در مناطق شهری است.

به گفته هوش مصنوعی، پرنده S-A2 بر اساس نسل قبلی خود به نام S-A1 است که در نمایشگاه CES 2020 رونمایی شد. این تاکسی پرنده با طراحی شیک خود برای رسیدن به سرعت 120 مایل در ساعت در ارتفاع 1500 فوتی طراحی شده است و نیازهای ترافیک شهری و سفرهای کوتاه 25 تا 40 مایلی را برآورده می کند.

در قلب این پرنده الکتریکی، یک چیدمان پیشرانه الکتریکی توزیع شده با هشت ملخ با چرخش کامل قرار دارد که از برخاستن و فرود بی‌صدا با سرعت 65 دسی‌بل و حتی حرکت افقی آرام‌تر در 45 دسی‌بل اطمینان می‌دهد.

تعهد Supernal به ایمنی در ساختار هواپیمای قوی S-A2، استفاده از افزونه‌ها در سیستم‌های حیاتی و انطباق با استانداردهای ایمنی هوانوردی تجاری جهانی مشهود است.

جیوون شین، رئیس گروه موتور هیوندای گفت: با تیم با استعداد خود متشکل از 600 کارمند و ترکیبی از قابلیت‌های فنی و تجاری گسترده گروه هیوندای و تامین‌کنندگان مورد اعتماد هوانوردی در سراسر جهان، آماده‌ایم تا عصر جدیدی را در هوانوردی آغاز کنیم. و مدیر عامل سوپرنال. .

ترکیب زیبایی شناسی با تکنولوژی

فراتر از قابلیت های فنی، S-A2 Bird به دلیل طراحی زیبا و ترکیبی کاربردی خود متمایز است. سوپرنال با طراحان خودروهای هیوندای همکاری کرده است تا طراحی را با عملکرد فوق العاده ترکیب کند، که این شرکت معتقد است برای اپراتورهای خطوط هوایی و مسافران جذاب خواهد بود.

مواد و بخش های رنگی قسمت خلبان و سرنشین S-A2 را متمایز می کند که مطابق با طراحی کلی خودرو طراحی شده است. علاوه بر این، مواد جاذب انرژی که در چهارچوب صندلی ها ادغام شده و نور تغییر می کند، دید بهتر کابین را تضمین می کند.

سوپرنال آینده ای را متصور است که در آن ماژول باتری این هواپیما را می توان به راحتی با پیشرفت فناوری باتری برای اطمینان از پایداری و طول عمر هواپیمای خود جایگزین کرد. علاوه بر این، فضای داخلی S-A2 نیز دارای درجه بالایی از ماژولار بودن خواهد بود.

بن دیاکون، مدیر ارشد فناوری سوپرنال گفت: «S-A2 برای استفاده کامل از پیشرفت‌های نوظهور در نیروی محرکه الکتریکی که نسل بعدی هوانوردی را تعریف می‌کند، طراحی شده است. از اینجا ما این مفهوم را به یک محصول تجاری انقلابی تبدیل خواهیم کرد.

نمایش پرنده عمودی بی صدا هیوندای در نمایشگاه CES

فرصت ها و چالش ها

در حالی که Supernal طراحی چشمگیری برای S-A2 دارد، اما در مسیر تجاری سازی با چالش هایی مواجه است که شرکت انتظار دارد در سال 2028 بر آن غلبه کند. صنعت هوانوردی تاکنون شاهد صعود و سقوط استارت آپ های مختلف بوده است و برخی سرمایه گذاری ها در این زمینه با شکست مواجه شده است.

در حالی که اتکای سوپرنال به هیوندای مزیت منحصربه‌فردی را در تولید انبوه به آن می‌دهد، تایید مقررات همچنان یک مانع بزرگ است. در حالی که بسیاری از استارتاپ‌های مشتاق برای غلبه بر این مرحله تلاش کرده‌اند، Supernal همچنان به فناوری خود اطمینان دارد و مصمم است که شکست نخورد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا