اخبار خودرو

نمایشگاه خودروی ژنو به تاریخ پیوست

نمایشگاه خودروی ژنو به تاریخ پیوست

نمایشگاه خودرو ژنو یکی این یکی از قدیمی ترین و معتبرترین رویدادهای اتومبیلرانی است. اما این نمایشگاه با وجود شهرت فراوان و پس از 119 سال به تاریخ پیوست و دیگر شاهد برگزاری آن در سوئیس نخواهیم بود. شرکت کنندگان و برگزارکنندگان این نمایشگاه روز جمعه با انتشار پستی در فیسبوک این موضوع را اعلام کردند. دلیل این امر رقابت و چالش های موجود در صنعت خودرو است.

به گزارش Last Car، در چهار سال اخیر یا به عبارت دقیق تر، پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، نمایشگاه خودرو ژنو با چالش های زیادی روبرو بوده است. به دلیل شیوع این ویروس مهلک، این نمایشگاه در سال های 2020، 2021، 2022 و 2023 برگزار نشد و پس از چهار دوره، این نمایشگاه در نهایت امسال دوباره در ژنو پذیرای خودروسازان و علاقه مندان بود. نکته عجیب اینجاست که این دوره آنطور که باید مورد استقبال خودروسازان قرار نگرفت و شرکت های بزرگ حضور پررنگی در آن نداشتند. ظاهرا دلیل اصلی لغو نمایشگاه ژنو در سوئیس نیز همین بوده است.

ناگفته نماند که نمایشگاه خودروی ژنو در سال 2023 در قطر برگزار شد.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، نمایشگاه خودرو ژنو 119 ساله می شود. اولین دوره این نمایشگاه در سال 1905 برگزار شد و از آن زمان تاکنون این نمایشگاه همواره میزبان آخرین تحولات شرکت های مختلف بوده است. این نمایشگاه به قدری معتبر است که تعدادی از معروف ترین و نمادین ترین خودروهای تاریخ صنعت خودرو ارائه شده است. از جمله این مدل ها می توان به جگوار E-Type، پورشه 917 و آئودی کواترو اشاره کرد. علاوه بر این باید گفت که لامبورگینی در این نمایشگاه پیش نمایشی از ابرخودروی کونتاچ با کانسپت LP500 ارائه کرد و فراری نیز در این رویداد مدل افسانه ای لافراری را از غرفه خود به جهانیان عرضه کرد.

گفتنی است در سال‌های اخیر علاقه خودروسازان به شرکت در نمایشگاه‌های مختلف رو به کاهش بوده و محصولات جدید خود را بیشتر به صورت آنلاین و از طریق بسترهای دیجیتالی اعلام می‌کنند. همچنین تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه های خودرو نیز نسبت به قبل کاهش چشمگیری داشته است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا