اخبار روز

برگزاری نمایشگاه هنرمند ژاپنی ایسه میاکه در تهران!/جزئیات

«تاه میان لباس‌های ایسه میاکه» عنوان نمایشگاه جدید گالری فیوز، هنرمند ژاپنی «ایسه میاکه» است که به سرپرستی ناهید بهبودیان از نهم شهریور الی چهاردهم مهر برگزار شد.

این اولین نمایشگاه از آثار این هنرمند در ایران است. گالری فیوز در کنار هنر و مهارت، یکی از معدود گالری‌هایی در ایران است که تمرکز اصلی آن بر نمایش آثار هنری تکست تایل آرت(اثری که ماده اولیه آن پارچه است) است و میزبان هنرمندانی چون صونا قائم، نسرین وصلیان و امیر کبیرنژاد، نسرین شایگان، مهدی رحمی، میثم مختاری، حسین چاوشی و بهرام دبیری و در سال های اخیر نشست های هنری با حضور احمد الستی، آریاسپ دادبه و امیر مازیار برگزار کرده و هم اکنون میزبان نمایشگاهی از لباس های ایسه میاکه هنرمند سرشناس ژاپنی است.

Miyake یک طراح برجسته ژاپنی است که به دلیل رویکرد جدید خود در طراحی لباس و استفاده از فناوری، که آن را با فرهنگ و تمدن شرق، به ویژه ژاپن مخلوط می کند، شناخته شده است. اگرچه لباس میاکه پوشیدنی است. اما هر کدام یک اثر بصری محسوب می شوند،

مجسمه های قابل حمل یا حتی ساختمان های پارچه ای. مجسمه ها و ساختمان هایی که به نظر می رسد در فضا شناور هستند. Miyake، معروف به سلطان پلیسه ; او پارچه را ماده اولیه اصلی آثارش قرار داد و بخشی از افکار انتزاعی خود را با استفاده از تکنیک تا کردن و اختلاط اشکال کلاسیک لباس به شکلی جدید ارائه کرد. نام میاکه ممکن است برای بسیاری ناآشنا باشد. اما امروزه بدون شک هر یک از ما لباس پیله‌دار یا چین‌دار به تن کرده‌ایم که به نوعی تحت تأثیر هنر ژاپنی اوریگامی است، بدون اینکه بدانیم چه کسی آن را خلق کرده است. Miyake را یکی از اولین هنرمندانی می‌دانند که مرزهای کلیشه‌ای دنیای هنر و مد را شکست و پایه‌گذاری لباس‌های پوشیدنی را برای ورود به موزه‌ها و گالری‌ها به عنوان آثار هنری گذاشت.

نمایشگاه تاه شامل مجموعه ای تعاملی از لباس های میاکه است که در فضای گالری فیوز به نمایش درآمد. ایسه میاکه در سال 1938 در هیروشیما ژاپن به دنیا آمد. او در رشته طراحی گرافیک در دانشگاه هنر تاما در توکیو تحصیل کرد. در سال 1965 خیاطی و طراحی لباس را در پاریس آموخت و یک سال بعد فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. او به مدت چهار سال به عنوان دستیار طراح در پشت صحنه دنیای مد برای نام‌های بزرگی مانند “Guy La Roche” و “Ober de Givenchy” کار کرد. در سال 1969 به نیویورک رفت و در آنجا با طراح آمریکایی جفری بین کار کرد و با هنرمندان مشهوری مانند یاواچف کریستو، رابرت راشنبرگ و اندی وارهول آشنا شد.

کتابی با طرح‌های او با عنوان «East meet west» منتشر شد. او برنده جایزه بین المللی فرهنگ خانواده سلطنتی از طرف انجمن هنر ژاپن شد. او همچنین جایزه کیوتو را که به بهترین افراد در هنر، علم و فناوری اختصاص دارد، نشان فرهنگی ژاپن، نشان افتخار و جایزه طلای پرگار ایتالیا از انجمن طراحی صنعتی دریافت کرد. او در 5 اوت 2022 در سن هشتاد و چهار سالگی بر اثر سرطان کبد درگذشت. گالری فیوز در کاشان، خیابان محتشم، کوچک ثابت واقع شده است و هر ماه میزبان هنرمندان مختلفی است که آثار خود را به نمایش می گذارند. علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 10 الی 14 و از ساعت 18 الی 21 از این نمایشگاه دیدن کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا