اخبار روز سینما

نمایشگاه آثار تاریخی موزه آثار تاریخی پکن گیلان جایگزین اقتصاد گردشگری با اقتصاد نفتی

مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان گفت: برپایی نمایشگاه آثار تاریخی گیلان در پکن چین خبری است که می تواند دستاوردها و پیامدهای مثبت و ارزشمندی را برای گردشگری و اقتصاد این منطقه به همراه داشته باشد و تاریخ و فرهنگ را معرفی کند. از این منطقه این استان.

پی ام آپلود، ولی جهانی گفت: پیشینه، تاریخ و تمدن گیلان بسیار غنی و معروف است و باید بیشتر توضیح و تحلیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بر تقویت روابط فرهنگی و تاریخی با سایر کشورها تاکید کرد و افزود: چین یکی این کشور یکی از کشورهای با سابقه و تمدن طولانی است و گسترش روابط فرهنگی با این کشورها بسیار ارزشمند است و باید ادامه یابد.

وی از برپایی نمایشگاه موزه آثار تاریخی این استان در پکن چین خبر داد و افزود: در ادامه نمایشگاه اشیاء تاریخی و فرهنگی منطقه باستانی لیرسنگ بن منطقه رانکوه شهرستان املش به عنوان بخشی از نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در چین، اشیاء مورد نظر مورد توجه و استقبال بازدیدکنندگان و مردم قرار گرفت.

جهانی با تاکید بر لزوم تبادلات فرهنگی با کشورهای جهان به ویژه همسایگان و کشورهای اسلامی، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های فصلی و منظم آثار تاریخی ایران در سایر کشورها باعث آشنایی بیشتر مردم جهان با فرهنگ و تمدن غنی کشور شده است. ایران، و این منجر به رونق گردشگری شده است. عجیب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به دستاوردهای مثبت و ارزشمندی که با معرفی آثار تاریخی گیلان به سایر کشورها به دست آمده است، افزود: معرفی ظرفیت های تاریخی و فرهنگی گیلان موجب رونق اقتصادی در حوزه گردشگری می شود.

جهانی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های ملی، منطقه ای و جهانی باید بیش از پیش گسترش یابد، گفت: توسعه گردشگری خارجی از طریق برگزاری نمایشگاه های آثار باستانی و تاریخی صورت می گیرد و از این رو وزارت میراث فرهنگی اهمیت ویژه ای برای برگزاری این گونه نمایشگاه ها قائل است. “

وی افزود: به نظر می‌رسد برپایی این گونه نمایشگاه‌های مرتبط با تاریخ و گردشگری می‌تواند چشم‌انداز و افق روشنی را برای گردشگری خارجی و اقتصاد این منطقه ترسیم کند؛ مقوله‌ای مغفول که تاکنون سهم ناچیزی برای کشورهای خارجی داشته است. بورس و اقتصاد خارج از کشور. و می توان به آن دست یافت یکی این یکی از راه های مطمئن برای فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: جایگزینی اقتصاد گردشگری به جای اقتصاد نفتی با حفظ منابع و سرمایه برای نسل های آینده و همچنین حذف خام فروشی و پراکندگی سرمایه موجب توسعه و شکوفایی اقتصادی، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت منجر شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا