اخبار خودرو

نقطه عطفی در بازار خودروی چین ؛ فروش خودروهای برقی و هیبریدی از خودروهای بنزینی پیشی گرفت

نقطه عطفی در بازار خودروی چین ؛ فروش خودروهای برقی و هیبریدی از خودروهای بنزینی پیشی گرفت

بازار خودروی چین در جولای 2024 نقطه عطفی بزرگ را تجربه کرد، زیرا فروش خودروهای هیبریدی الکتریکی و پلاگین برای اولین بار از خودروهای بنزینی پیشی گرفت. این اتفاق نشان دهنده سرعت بالای استقبال از خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی جهان است. این به لطف مشوق های دولتی و رشد سریع صنعت خودروهای الکتریکی داخلی امکان پذیر است.

50.7 درصد سهم خودروهای انرژی نو

بر اساس آخرین گزارش خودرو، بر اساس داده های انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA)، فروش خودروهای انرژی نو (NEVs)، از جمله خودروهای برقی و خودروهای هیبریدی پلاگین (PHEV) در ژوئیه امسال با افزایش قیمت همراه بوده است. افزایش قابل توجه 37 درصدی نسبت به سال گذشته و این نوع خودروها در حال حاضر سهم 50.7 درصدی از کل فروش را به خود اختصاص داده اند. داده های موجود نشان می دهد که فروش خودروهای تمام الکتریکی نیز در این ماه نسبت به سال گذشته 14.4 درصد افزایش یافته است. در مقایسه، سه سال پیش، مدل‌های انرژی جدید تنها 7 درصد از کل فروش خودرو در چین را تشکیل می‌دادند.

تعهد مستمر چین به سرمایه گذاری در زنجیره تامین خودروهای الکتریکی، صنعت داخلی این کشور را به رکوردهای جدیدی رسانده است. البته در این بین برندهای قدیمی و خارجی همچنان در تلاش هستند تا با این تغییرات همراه باشند. برای درک بهتر وضعیت بازار خودروی چین، بد نیست آن را با بازار خودروی آمریکا مقایسه کنیم. طبق آمار، نسبت خودروهای برقی و هیبریدی در سه ماهه اول سال جاری تنها 18 درصد از کل بازار آمریکا بوده است.

نقطه عطفی در بازار خودروی چین ؛ فروش خودروهای برقی و هیبریدی از خودروهای بنزینی پیشی گرفت
نقطه عطفی در بازار خودروی چین ؛ فروش خودروهای برقی و هیبریدی از خودروهای بنزینی پیشی گرفت

تسهیلات و معافیت های ویژه خودروهای برقی و هیبریدی

از اواخر جولای، چین مشوق های نقدی برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی را دو برابر کرده و به 20000 یوان (2785 دلار) برای هر خودرو رسانده است. علاوه بر این، خودروهای انرژی‌زا تا سقف 30000 یوان (4175 دلار) در سال‌های 2024 و 2025 از مالیات بر فروش معاف هستند. براساس یک برنامه دولتی، شهروندان در صورت جایگزینی خودروهای قدیمی خود با خودروهای جدید، 20000 یوان (2540 دلار) دریافت خواهند کرد.

در حال حاضر، دولت های محلی هر کاری که می توانند انجام می دهند تا مشتریان بیشتری را به انتخاب خودروهای برقی تشویق کنند. به عنوان مثال، پکن اخیرا اعلام کرد که سهمیه صدور مجوز برای خودروهای انرژی جدید را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. اقدامی که برای اولین بار پس از معرفی سیستم سهمیه بندی در سال 1390 رخ می دهد. انتظار می رود این اقدامات همراه با بازار متنوع و رو به رشد، فروش خودروهای انرژی نو را در ماه های آینده افزایش دهد.

در حالی که مجموع فروش خودرو در چین در ماه جولای 3.1 درصد کاهش یافت و این کاهش برای چهارمین ماه متوالی ادامه یافت، افزایش فروش خودروهای انرژی نو امید را به بازار می آورد. برندهایی مانند Bay Way دی و لی اتو رکوردهای جدید فروش ماهانه را در ماه جولای ثبت کردند. این نشان دهنده تقاضای زیاد برای وسایل نقلیه انرژی جدید است. با این ارقام مشخص است که چین با سرعت بسیار بالایی به سمت مدل های برقی و برقی شدن صنعت خودروسازی خود می رود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا