دانستنی ها

نقش مهم این میوه در مبارزه با بیماری های مغزی و عصبی.

کارشناس ارشد گروه توسعه تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: در مطالعه ای با هدف بررسی تاثیر عصاره زغال اخته بر رفتارهای افسردگی و تغییرات عصبی شیمیایی ناشی از لیپوپلی ساکاریدها، مشاهده شد که عصاره بلوبری اثر ضد افسردگی دارد و از سلامتی انسان محافظت می کند. پوست. از مغز در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند.

به گزارش ایسنا، این کارشناس با اشاره به اول تیرماه روز جهانی میوه گفت: این روز اهمیت و جهانی بودن دغدغه مصرف میوه را نشان می دهد. این ایده نام گذاری به سال 2007 برمی گردد، زمانی که تعدادی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مددکاری اجتماعی از دانشگاه علوم کاربردی آلیس سالومون آلمان گرد هم آمدند و به این نتیجه رسیدند که مهم ترین مسئله در جهان امروز ارائه مددکاری اجتماعی است. غذای سالم برای همه مردم.

وی ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه در تلاش بودند تا از مردم و تشکل ها برای اهدای میوه دعوت کنند، بنابراین تقسیم بندی میوه و تره بار به عنوان ایده و هدف اصلی روز میوه تعیین شد.

دفتر اصلی و مقر روز جهانی میوه در برلین قرار دارد، اما برنامه های آن از مرزهای برلین و آلمان عبور می کند و با شعار عمومی و سازمانی «میوه برای صلح» فعالیت می کند و اقدامات مشابهی در این روز برگزار می شود. اهدای کیک میوه و انواع توت ها و بشقاب های میوه به دوستان، خانواده، کودکان و نیازمندان امری رایج است.

خواص شگفت انگیز زغال اخته

او اشاره کرد یکی وی با بیان اینکه جزو میوه های بسیار مفید است، اضافه کرد: در این روز از خواص فوق العاده زغال اخته صحبت می کنیم. زغال اخته از خانواده گیاهان گلدار دولپه ای و تیره زغال اخته است که دارای طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها مانند پلی فنول ها، آنتوسیانین ها و رسوراترول است و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، اثر محافظتی در برابر سرطان ها و بیماری های قلبی دارد.

کارشناس ارشد گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: پلی فنول بلوبری دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی و خاصیت محافظت کننده عصبی است. زغال اخته ارتباطات بین سلولی، مسیرهای سیگنالینگ، شکل پذیری سیناپسی و ارتباط آن با بهبود عملکرد حرکتی و شناختی را بهبود می بخشد. همه این اثرات می تواند منجر به اثرات ضد پیری، ضد التهابی و ضد تحریک شود.

آنتوسیانین های موجود در زغال اخته ممکن است از طریق مکانیسم های مختلف باعث افزایش دفع گلوکز شوند. این عامل همچنین ممکن است به بهبود عملکرد عصبی-شناختی کمک کند. انتظار می رود بهبود دفع گلوکز و اصلاح هیپرانسولینمی با کاهش التهاب و پاکسازی آمیلوئید مرکزی بتا و همچنین افزایش سیگنال دهی در مراکز حافظه همراه باشد.

کارشناس ارشد گروه توسعه تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: در مطالعه ای با هدف بررسی تاثیر عصاره زغال اخته بر رفتارهای افسردگی و تغییرات عصبی شیمیایی ناشی از لیپوپلی ساکاریدها، مشاهده شد که عصاره بلوبری اثر ضد افسردگی دارد و از سلامتی انسان محافظت می کند. پوست. از مغز در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. علاوه بر این، آزمایشات اولیه انسانی بهبود شناختی را در بزرگسالان مسن نشان می دهد.

وی افزود: یک مطالعه به بررسی اختلالات شناختی خفیف (نوعی از دست دادن حافظه که پیشرفت آن می تواند منجر به بیماری آلزایمر شود) بود. عملکردهای شناختی و عملکرد مغز در افرادی که پودر زغال اخته مصرف کردند در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف کردند، بهبود یافت. حافظه و دسترسی به کلمات و مفاهیم در گروه مصرف کننده بلوبری بهبود یافت.

این تیم همچنین اسکن مغزی تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی انجام دادند که نشان دهنده افزایش فعالیت مغز در افرادی که پودر کرن بری مصرف کردند، بود.

اگرچه مطالعات انسانی در مورد تأثیر زغال اخته بر بیماری های عصبی محدود است، اما اکنون محققان بر این باورند که زغال اخته ممکن است نقش مهمی در مبارزه با بیماری های عصبی داشته باشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا