اخبار روز

نقش حیاتی «همراهان» بایدن در انتخابات 2024

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، رسانه های آمریکایی در مقاله ای اعلام کردند که اظهارات رسانه ها، ستون نویسان و مردم هیچ نقشی در حضور یا عدم حضور “جو بایدن” در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا نخواهد داشت و بایدن فقط می شنود. از حلقه نزدیک آشنایش

اکسیوس گزارش داد: «حتی اگر بایدن در مناظره شکست بخورد، تنها راهی که او می‌تواند از آن خارج شود این است که همان گروه کوچکی از وفاداران قدیمی که در دوران نامزدی‌اش از او حمایت کردند، ناگهان تصمیم بگیرند که او باید کناره‌گیری کند».

به گفته این رسانه ها، همسر و خواهر جو بایدن، دوست قدیمی او تد کافمن و چند مشاور کاخ سفید تنها کسانی هستند که می توانند در این مورد تصمیم بگیرند. این حلقه مانند شورای ریش سفیدها و نوعی الیگارشی حاکم عمل می کند که بر تصمیمات کوچک و بزرگ در زندگی و ریاست جمهوری بایدن مسلط است.

بر اساس گزارش اخیر نیویورک تایمز، بایدن به غیر از این دایره باریک با هیچ متخصص دیگری مشورت نکرده و برای تصمیم گیری در مورد نامزدی در انتخابات 2024 فرآیند سازمان یافته ای را طی نکرده است. وی پس از اطلاع از نظر نزدیکان خود تصمیم گرفت به تنهایی در انتخابات شرکت کند.

به گفته اکسیوس، تنها دلیلی که بایدن همچنان امروز در رقابت باقی بماند این است که او و الیگارشی‌های اطرافش به این نتیجه رسیده‌اند که کامالا هریس، معاون او و حزب نهایی دموکرات برای جایگزینی بایدن می‌توانند عملکرد بهتری در برابر ترامپ داشته باشند.

جیل بایدن، همسر جو بایدن

در آن گزارش، آکسیوس همچنین مدعی شد که حزب دموکرات در حال بررسی همه گزینه ها برای آماده شدن برای استعفای بایدن بوده و احتمالاً کامالا هریس را به عنوان جانشین خود در رقابت با نماینده حزب جمهوری خواه معرفی خواهد کرد. علیرغم اینکه احتمال رای دادن سایر چهره های دموکرات در این مدت کوتاه بسیار اندک است، در صورت کناره گیری بایدن، حزب دموکرات اساسا نمی تواند نامزدی اولین زن سیاه پوست آمریکایی با تبار جنوب آسیا را رد کند.

از سوی دیگر، آکسیوس گزارش داد که رهبران دموکرات کنگره آمریکا نیز در آنجا حضور دارند یکی آنها به عنوان نیروهایی تلقی می شوند که می توانند بر بایدن فشار بیاورند. در این گزارش آمده است: «آنها (رهبران کنگره) تماس‌ها و پیام‌های متنی از قانون‌گذاران وحشت زده دریافت کرده‌اند که می‌ترسند ضعف بایدن (در مسیر مبارزات انتخاباتی) به قیمت کنترل کرسی‌های کنگره برای دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر تمام شود».

به گزارش رسانه های آمریکایی یکی یکی از مشاوران حزب دموکرات که روابط زیادی با کاخ سفید دارد، گفت: این دیگر فقط به خانواده جو بایدن یا احساسات او مربوط نمی شود، بلکه درباره یک تراژدی بزرگ است که باید به آن پرداخته شود.

نقش حیاتی «همراهان» بایدن در انتخابات 2024

والری بایدن، خواهر کوچکتر بایدن

این گزارش حاکی از آن است که نزدیکان بایدن با نادیده گرفتن عملکرد ضعیف او در سخنرانی های عمومی به ویژه مناظره اخیر با ترامپ و به تصویر کشیدن آن به عنوان نمونه ای ناچیز از عملکرد بایدن، سعی در حفظ منافع خود دارند. گاهی اوقات، بایدن پرانرژی و سرزنده تر از آن چیزی است که بسیاری انتظار دارند، اما گزارش می گوید: «به طور معمول، او بایدن است که ما در صحنه مناظره دیدیم، خسته، آهسته و خسته».

مردم بایدن تا امروز تصاویر گاف های او در مقابل دوربین ها را به شیطنت رقبا و قطع فایل های ویدئویی نسبت می دادند، اما در شب مناظره با ترامپ، رای دهندگان آمریکایی عملکرد ضعیف او را به صورت زنده مشاهده کردند. و این را نمی توان انکار کرد. به گزارش رسانه های آمریکایی، هر ضربه لفظی، پچ پچ بایدن و هر اشتباهی که بایدن انجام دهد به رای دهندگان در انتخابات 2024 یادآوری می کند که او در پایان دومین دوره ریاست جمهوری خود 86 ساله خواهد شد.

یک کارشناس آمریکایی به نام «جیمز کارویل» که در انتخابات سال 1992 رئیس ستاد انتخاباتی بیل کلینتون بود، علیرغم مخالفت با نامزدی بایدن، می‌گوید: «من هرگز نامزدی او را تأیید نکردم، افراد کمی هستند که واقعاً از بایدن حمایت کنند. “او مشاور ندارد، اما یک کارمند دارد.”

یکی یکی از چهره های دوستدار بایدن در حزب دموکرات پیشنهاد کرده است که افراد نزدیک بایدن با او گفتگوی صریح و صادقانه داشته باشند و مشکلات او را به او یادآوری کنند زیرا اعضای کنگره نگران بقای زندگی سیاسی خود هستند و نمی خواهند این کار را انجام دهند. برای مقابله با این کشتی که سکان آن در دست بایدن قرار دارد، درگیر باشید

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا