دانستنی ها

نقش تعیین کننده شادی در سلامت

مهران میرزایی گفت: به دلیل بی توجهی به فعالیت های شاد، بخش زیادی از جامعه دچار اختلالات روانی و بیماری های جسمی ناشی از آن شده اند.

به گزارش ایسنا، وی گفت: مهم ترین حس انسان در هنگام برقراری ارتباط با دیگران، حس لامسه است که به اشتباه در هنگام ابتلا به حساسیت بیش از حد یا اختلال کم حساسیت به بیش فعالی معروف است.

این مشاور خانواده افزود: انسان نیاز به محبت و نوازش دارد و قدم زدن در طبیعت با تحریک حس لامسه حس خوشایندی را به انسان القا می کند بنابراین افراد به سفر در طبیعت و لذت بردن از فضای باز تشویق می شوند.

وی مهمترین عامل شادی فرزندان را وجود خانواده شاد عنوان کرد اما شاد بودن به معنای عدم تفاوت نیست. والدینی که جلوی فرزندان خود دعوا می کنند باید جلوی فرزندان خود آرایش کنند تا فرزندان با واقعیت های زندگی آشنا شوند.

میرزایی تاکید کرد: نمی توانیم از شرایط غم انگیز حاکم بر جامعه جلوگیری کنیم، اما می توانیم با رفتاری که تحت تاثیر این شرایط قرار نگیرد، مشکلات خود را مدیریت کنیم.

این مشاور خانواده افزود: اولین راه برای انتقال شادی به کودکان این است که حداقل روزی سه بار آنها را در آغوش بگیرید و با کلمات محبت آمیز با آنها صحبت کنید. برخی از خانواده ها دوست داشتن فرزندان خود را با لوس کردن آنها اشتباه می گیرند.

انسان با دیدن عشق در هر سنی خوشحال می شود و فردی که از اطرافیانش محبت بی قید و شرط می گیرد دچار عقده حقارت نمی شود و نوع دوستی ایجاد می شود.

میرزایی تاکید کرد: محبت و علاقه والدین به فرزندان باید بی منت باشد تا معنای شاد بودن را درک کنند. حتی اگر فقط یک جمله در دفتر تکالیفشان بنویسند یا یک نامه کوتاه برایشان بنویسند.

این مشاور خانواده تصریح کرد: دومین راه برای انتقال شادی به کودکان وجود رازهای دوطرفه یعنی تشویق و تایید کودک است تا کودکان بفهمند که در شرایط سخت و سخت پناهگاهی دارند، اثرات استرس. در بزرگسالی به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: گاهی حتی اگر فکر می کنید حرف آنها خنده دار یا بی معنی است، از بچه ها در مورد آنچه در مدرسه می گذرد بپرسید تا بفهمند همه موقعیت هایی که در آن قرار دارند برای والدینشان ارزشمند است. کودکانی که با رفتار منطقی والدین خود مواجه می شوند نیز در بزرگسالی نسبت به مشکلات زندگی منطقی عمل می کنند.

میرزایی بیان کرد: راه حل سوم برای تربیت فرزندان شاد این است که در خانه نظرشان را درباره برخی تصمیمات بپرسیم تا بفهمند نظرشان برای دیگران مهم است و اعتماد به نفس پیدا کنند.

این مشاور خانواده بیان کرد: بگذارید بچه ها کار خودشان را انجام دهند، اما وقتی مشکلی دارند در کنارشان باشید و آنها را تشویق و تشویق کنید تا با اطمینان از آن حمایت، مشکلات خودشان را حل کنند.

میرزایی افزود: دستاوردهایی که به سختی به دست می آید لذت های ماندگار است اما امروزه خانواده ها اجازه نمی دهند کودکان احساس نیاز کنند و لذت های آنها کوتاه مدت است چرا که به راحتی به خواسته های خود می رسند.

با پیشرفت تکنولوژی و زندگی شهری، شرایط جامعه باعث تسریع در زندگی و سخت‌تر شدن تربیت فرزندان می‌شود و همین امر باعث ایجاد اضطراب و استرس در خانواده‌ها می‌شود.

این مشاور خانواده گفت: خانواده‌های بزرگ‌تر مسئولیت تربیت فرزندان کوچک‌تر را به فرزندان بزرگ‌تر واگذار می‌کردند و این رابطه باعث موفقیت آنها در بزرگسالی شد، زیرا اعتماد به نفس داشتند و معتقد بودند که در حال تبدیل شدن به شخصیت‌های مفید هستند.

میرزایی افزود: والدین باید به فرزندان خود مسئولیت دهند و با احترام با آنها رفتار کنند تا احترام در آنها نهادینه شود. موفقیت ابن سینا از آنجا ناشی می شود که مادرش او را نابغه قرن می خواند.

وی تاکید کرد: در مورد احساسات کودکان با آنها صحبت کنید و به آنها اجازه دهید در هنگام عصبانیت آرام شوند. بیایید ترس های آنها را بپذیریم و با کسی که به زندگی آنها معنا می بخشد همدلی کنیم.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا