اخبار روز سینما

نقاشی آبرنگ هری پاتر با قیمت 1,9 میلیون دلار به فروش رفت

نقاشی آبرنگ هری پاتر که برای جلد کتاب اولیه این مجموعه به نام هری پاتر و سنگ جادو توسط «توماس تیلور» کشیده شده با قیمت 1.9 میلیون دلار به فروش رفت.

تصویر اصلی نقاشی آبرنگ هری پاتر برای جلد کتاب هری پاتر و سنگ جادو، اولین کتاب از مجموعه رمان مشهور «جی.کی. رولینگ»، اکنون به گران‌ترین یادگاری مرتبط با هری پاتر که تا به حال در حراجی به فروش رفته، تبدیل شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


گران‌ترین اثر هری پاتر :نقاشی آبرنگ هری پاتر

این تصویر روی جلد نسخه اولیه رمان در سال 1997 قرار داشت. این اثر هنری اکنون توسط «سوتبیز نیویورک» به قیمت 1.9میلیون دلار (حدود 83 میلیارد تومان) فروخته شده است، اما پیش از آن شاهد نبردی 10 دقیقه‌ای بین چهار خریدار بودیم.

نقاشی این اثر توسط «توماس تیلور» انجام شده است. تصویر، هری پاتر را در سکو 9 و ¾ در حالی که منتظر اولین سواری خود با قطار هاگوارتز است، به تصویر می‌کشد.

«تیلور» این نقاشی را تنها در دو روز با استفاده از آبرنگ متراکم روی کاغذ، آبرنگ پرس سرد و با مداد سیاه تکمیل کرد. دستمزد او برای این اثر فقط 650 دلار بود.

نقاشی آبرنگ هری پاتر

پیش از این، رکورد گران‌ترین یادگاری مرتبط با هری پاتر متعلق به نسخه اولیه کتاب هری پاتر و سنگ جادو بود که در سال 2021 در حراجی هریتیج در دالاس به قیمت 421 هزار دلار فروخته شد.

آثار هنری «تیلور» تقریباً چهار برابر مبلغ پیش‌بینی‌شده بین 400 هزار تا 600 هزار دلار به فروش رفت. «سوتبیز» اعلام کرد:

این اثر دارای بالاترین برآورد پیش از فروش است که تاکنون برای هر اثر مرتبط با هری پاتر تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی قیمت نقاشی آبرنگ هری پاتر چیست؟ آیا شما از طرفداران دنیای هری پاتر هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع:بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا