وقتی بیشتر مردم به مونه فکر می کنند، به غروب خورشید بر فراز رود سن یا نیلوفرهای آبی در باغ محبوب او در گیورنی فکر می کنند. صحنه های غبارآلود لندن صنعتی ممکن است آخرین چیزی باشد که به ذهن می رسد، این نقاش امپرسیونیست در اولین بازدید خود از لندن در سال 1870 توسط این شهر طلسم شد. چند دهه بعد، بین سال های 1899 و 1901، مونه سه بار برای نقاشی به لندن بازگشت. رودخانه تیمز

به گزارش ایسنا، «آرتنت» نوشت این نقاشی ها موضوع نمایشگاهی با عنوان «مونه در لندن: نماهای تیمز» است که از 27 سپتامبر در لندن برپا شده است و در این نمایشگاه 21 نقاشی گردآوری شده است که به نمایش گذاشته شده است. در پاریس در سال 1904 همراه با یک گروه 37 نقاشی.

از تابلوهای قابل توجه این نمایشگاه می توان به تابلویی با نمای تاریخی پل چارینگ کراس که روزگاری متعلق به وینستون چرچیل بوده که به تازگی پس از چندین دهه مرمت شده است، اشاره کرد.

“کلود مونه” یکی او یکی از مشهورترین هنرمندان جهان است. این نقاش مشهور فرانسوی یکی از هنرمندانی بود که از محیط اطراف خانه اش به عنوان موضوع نقاشی هایش استفاده می کرد. «مونه» از طبیعت اطرافش برای خلق نقاشی هایی استفاده کرد که دید ما را نسبت به رنگ ها و مناظر تغییر می دهد.

مونه در نرماندی فرانسه بزرگ شد. او در همان محل به عنوان یک نقاش منظره شناخته می شد و در سال ۱۸۶۲ در آغاز راه خود به عنوان یک نقاش حرفه ای، در پاریس به تحصیل نقاشی پرداخت. او تصمیم گرفت سبک نقاشی در فضای باز را در پیش بگیرد و سرانجام در دهکده کوچک Giverny در فرانسه ساکن شد.

فضای آرام این مکان به «مونه» اجازه داد تا طبیعت را به بهترین شکل ببیند. “مونه” یکی او یکی از پیشگامان جنبش امپرسیونیسم فرانسه بود. او از سال 1883 تا زمان مرگش در سال 1926 به مدت 43 سال در خانه خود در گیورنی زندگی کرد.

روش نقاشی در فضای باز باعث شد مونه زمان زیادی را در باغ خود بگذراند. او از این فضای چشم نواز و سرسبز لذت می برد. این فضا به مکانی برای خلق برخی از معروف ترین نقاشی های او تبدیل شد. مجموعه نیلوفرهای آبی. این مجموعه شامل 250 نقاشی رنگ روغن بزرگ است که اکنون در گالری های سراسر جهان نگهداری می شود.

آثار مونه مظهر جنبش مردمی امپرسیونیسم در نظر گرفته می شود. «امپرسیونیسم» در حدود سال 1860 در فضای شهری و صنعتی پاریس شکل گرفت. نقاشان امپرسیونیستی مانند «مونه» بر ثبت لحظات زودگذر تمرکز کردند. این گروه از نقاشان سعی داشتند تا تغییرات نور و رنگ را در ساعات و هوای مختلف به تصویر بکشند. هدف در واقع ثبت یک لحظه خاص بود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :