دو پالایشگاه دولتی هند 2 میلیون بشکه نفت ونزوئلا را از شرکت بازرگانی ویتول برای تحویل در نوامبر خریداری کردند.

به گزارش ایسنا، پس از چراغ سبز وزارت خزانه داری آمریکا برای انجام معاملات مالی برای صادرات نفت، پالایشگاه های هندی واردات نفت ونزوئلا را اوایل امسال از سر گرفتند.

به گفته منابع آگاه تجاری، 1.2 میلیون بشکه نفت ونزوئلا توسط «ایندیان اویل» بزرگترین پالایشگاه نفت هند و 800 هزار بشکه نفت این کشور آمریکای جنوبی توسط شرکت پالایش و پتروشیمی مانگالور (MRPL) تامین می شود.

بر اساس آمار کپلر، محموله نفت ونزوئلا “Mary 16” برای MRPL در کشتی بوستون بارگیری شد. در حالی که پالایشگاه پارادیپ ایندین اویل می تواند نفت ونزوئلا را پالایش کند، MRPL تقاضای کمتری برای گریدهای سنگین تر مانند مری 16 دارد و به ندرت نفت از ونزوئلا خریداری کرده است.

در ماه جولای، شرکت هندی Reliance Industries از ایالات متحده مجوز برای از سرگیری واردات نفت از ونزوئلا دریافت کرد. قرارداد خرید ریلاینس برای نفت ونزوئلا شامل سوآپ نفتا است که شرکت‌های تابعه شرکت نفت دولتی ونزوئلا PDVSA از آن برای استخراج نفت فوق‌سنگین و تولید گریدهای نفتی با درجه صادراتی استفاده می‌کنند.

بر اساس اسناد PDVSA که رویترز مشاهده کرده است، محموله های نفتی بارگیری شده در نفتکش های بوستون و دیگاس به جای خریداران نهایی به واسطه ها فروخته شده است. هنوز مشخص نیست که آیا ویتول مجوز دارد یا نفت را از شرکت دیگری که دارای مجوز ایالات متحده است خریداری کرده و به پالایشگاه های هندی فروخته است.

بر اساس گزارش رویترز، یک منبع کشتیرانی گفت: برخی از شرکت های مشترک PDVSA که در اروپا مستقر هستند و دارای مجوز آمریکا برای دریافت نفت ونزوئلا هستند، برخی از محموله های خود را به تاجران فروخته اند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما