اخبار روز

نظر مجلس برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان!/جزئیات

یکی از رییس‌های مجلس با توجه به انتقادات مربوط به پیشنهاد افزایش 18 درصدی در بودجه 1403، اشاره کرد که افزایش حقوق باید به صورت نقدی یا غیرنقدی با جریان هزینه‌ها هماهنگ شود. این نیاز به توجه نمایندگان مجلس نیز است.

مجتبی یوسفی درباره تصمیمات اخیر در خصوص معافیت از مالیات حقوق و دستمزد گفت: هنوز بودجه به صورت رسمی به مجلس ارائه نشده است و لایحه بودجه یکشنبه هفته آینده با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی تقدیم مجلس می شود.

وی افزود: بودجه 1403 نسبت به سال های گذشته در دو مرحله بررسی و در دو مرحله تقدیم مجلس می شود.

یوسفی ادامه داد: هنوز تعداد قطعی نشده است. زیرا لایحه بودجه 1403 هنوز به مجلس ارائه نشده و مذاکرات غیررسمی است. اما این بدان معنا نیست که درست نیست. بلکه باید لایحه ارائه شود و سپس مصوبات یک به یک استماع شود. افزایش 18 درصدی حقوق کارکنان دولت نیز مربوط به گفتگوهای غیررسمی دولت و برخی خبرچینان است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: چند نکته را به صورت غیررسمی شنیده ایم و پیشنهاد دولت افزایش 18 درصدی و حداقل معافیت مالیاتی 10 میلیون تومان یعنی 120 میلیون تومان در سال است.

یوسفی افزود: این موضوع در لایحه پیشنهادی دولت به صورت غیررسمی مطرح شده است که باید وارد روند ارائه لایحه به مجلس، گزارش در کمیسیون تلفیق و اعلام رسمی نظر مجلس شود.

وی خاطرنشان کرد: گلایه کارمندان و بازنشستگان این است که افزایش حقوق باید نقدی یا غیرنقدی و هماهنگ با جریان هزینه های کارمندان و بازنشستگان باشد که نظر نمایندگان مجلس نیز همین است. اما من شخصا معتقدم باید به معیشت کارمندان، کارگران و بازنشستگان رسیدگی کنیم و بر اساس آن لایحه تهیه کنیم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا