پس از رونمایی از محصولات جدید اپل، یک عکاس به آیفون 15 واکنش نشان داد و گفت که این محصول دارای قدرتمندترین دوربینی است که اپل تا به حال ساخته است.

حتی این محصول بر مزایای QuickTake که مدت هاست فراموش شده بود و سنسور 0.3 مگاپیکسلی آن نیز غلبه کرده است. اگرچه این ارتقا در نسخه های جدید آیفون اولویت مهمی ندارد، اما بسیار مهم و موثر است.

من به عنوان ویرایشگر دوربین‌های سابق TechRadar و کاربر آیفون 11، درک می‌کنم که چگونه این ارتقاء در دوربین‌های آیفون همچنان اهمیت دارد. هزینه 1,199 دلار / 1,399 پوند / 2,099 دلار استرالیا برای نسخه Pro Max بسیار بالاست، اما هیچ تفاوتی با تصویربرداری با دوربین Fujifilm X-T5 خودم روی آن ندارد. علاوه بر این، این امر به دلیل قیمت بالای نسخه Pro Max هم نیست، زیرا حتی پس از مدت زمان زیادی از عرضه آن، تمایلی به ترک iOS برای محصولات اندروید ندارم.

دلیل اصلی من برای انتظار حداقل تا آیفون 16 یکی از قوانین طلایی اپل است که مدت هاست با موفقیت از آن پیروی کرده ام: “برای هر محصول یا ویژگی سخت افزاری جدید اپل، همیشه منتظر نسل دوم باشید.”

این موضوع با آیفون اصلی، مک بوک ایر و اپل واچ ثابت شد. بر اساس آنچه تاکنون آموخته ام، این دقیقاً همان کاری است که می توانم با بزرگترین تغییر سخت افزار دوربین آیفون انجام دهم، زوم اپتیکال 5 برابری جدید 15 Pro Max.

یکی از معدود مواردی که قانون طلایی اپل را رعایت نکردم، آیفون 11 پرو بود. این تلفن همراه دارای اولین دوربین فوق عریض اپل است. این دوربین فوق عریض دارای سنسور کوچک، دیافراگم آهسته f/2.4 و لنز فوکوس ثابت است. عکس هایی که تولید می کند دارای برآمدگی شدید در اطراف لبه ها هستند و من فقط در مواقع اضطراری از آن استفاده می کنم.

اظهار نظر بسیار جالب یک عکاس در رابطه با دوربین آیفون 15! | آیفون 15 قدرتمندترین دوربین را دارد!

این مشکلات در نسل‌های بعدی، به ویژه آیفون 13 پرو، به شدت بهبود یافته‌اند. اپل با ویژگی های جدید دوربین آیفون کاری می‌کند و من انتظار دارم که زوم اپتیکال ۵ برابری آیفون ۱۵ پرو مکس تفاوتی نکند. البته معلوم است که ویژگی‌های آیفون بهبود پیدا می‌کنند. در نتیجه نباید ویژگی‌های اصلی نسل اول را نادیده بگیریم.

شاید واقعاً باید صبر کنیم تا آیفون ۱۷ تجربه تله‌فوتو صیقلی را برای ما فراهم کند، اما دوربین سوپر واید برای بهتر شدن بسیار زمان نیاز دارد. بنابراین تنظیم دقیق آن در دو نسل به طول انجامیده است.

احتمال وجود دارد که اپل زوم اپتیکال ۵ برابری خود را از گیت خارج کرده باشد. من منتظر آزمایش آن هستم، زیرا من مرتباً در محدوده میانی لنز XF۵۰-۱۴۰ میلیمتری خود عکاسی می‌کنم که معادل ۷۶-۲۱۳ میلیمتر در فول فریم است. با این حال، اپل با انتشار یک نوآوری تلفن هوشمند مورد انتظار، به یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل نشد. حتی اگر اصلاحات در آیفون ۱۶ و ۱۶ پرو مکس بیشتر مبتنی بر نرم‌افزار باشد، انتظار برای تجربه نسل دوم تله‌فوتو، کاری هوشمندانه به نظر می‌رسد.

نکته مثبت این است که حسگر پشت دوربین تله فوتو آیفون 15 پرو مکس طبق گزارشات 25 درصد بزرگتر از آیفون 14 پرو است. اگرچه طراحی تتراپریسمی دوربین، به این معنی که پرتوهای نور چهار بار در ساختار شیشه ای منعکس می شوند، یک مزیت بزرگ خواهد بود. اما این یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم آهسته f/2.8 است و آن سنسور کوچک که دارای گام پیکسلی 1.12 میکرومتر است، مانع قابل توجهی برای کیفیت تصویر خواهد بود.

البته، آیفون 15 پرو مکس همچنان نشان دهنده جهشی بزرگ نسبت به آیفون 11 پرو است. حتی در مقایسه با 14 پرو مکس سال گذشته، شما یک سنسور دوربین اصلی بزرگتر، طیف وسیعی از گزینه های فاصله کانونی جدید را دریافت می کنید، هرچند که از دوربین فوق العاده منتقل شده است. دوربین زاویه باز، گزینه 48 مگاپیکسلی ضبط فایل‌های HEIF یا JPEG، انتقال سریع فایل USB 3، و تعداد زیادی ارتقاء پردازش. شما یک موتور فوتونیک دریافت می کنید.

یک عکاس حرفه ای از آیفون 15 رویگردان شد

من دلایل مختلفی برای انتظار یکساله‌تر برای ارتقای گوشی خود دارم. اولین دلیل این است که من یک گوشی هوشمند کوچکتر را ترجیح می‌دهم. همچنین شایعات بسیاری درباره‌ی اینکه زوم اپتیکال ۵ برابری در انحصار گوشی پرو مکس ۶.۷ اینچی است، اما احتمالاً با معرفی سری آیفون ۱۶ پرو تغییر خواهد کرد.

براساس گفته‌های مینگ-چی کو، یک تحلیل‌گر اپل، گوشی آیفون ۱۶ پرو با دوربین تله‌فوتو قابل استفاده از سپتامبر ۲۰۲۴ خواهد بود. این شایعه این هفته توسط یک کاربر در وبسایت میکروبلاگینگ چینی Weibo نیز تایید شده است.

به نظر می رسد تنها راهی که اپل قصد دارد دوربین تتراپریسم را در آیفون 16 پرو ادغام کند، افزایش اندکی نمایشگر و اندازه کلی گوشی است. به گفته راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، 16 پرو یک گوشی 6.3 اینچی خواهد بود.

البته هیچ وقت زمان مناسبی برای خرید آیفون نیست. اما اگر مانند من فقط در فواصل زمانی معین گوشی خود را ارتقا دهید، زمان ارتقای شما تفاوت زیادی ایجاد می کند. احتمالاً اگر آیفون بعدی ام دارای دوربین زوم اپتیکال 5 برابر باشد، به جای اینکه اپل وسوسه شود با زوم 10 برابری Samsung Galaxy S23 Ultra رقابت کند، می‌خرم.

یک عکاس حرفه ای از آیفون 15 رویگردان شد

داشتن یک لنز با طول 230 میلی‌متر در جیب ممکن است برای تماشای کاغذ چشمگیر به نظر برسد، اما برای عکاسی روزانه مناسب نیست. من هنگام خروج با دوربین Fujifilm X-T5 خود، به عنوان مثال، معمولاً یک لنز واید، یک لنز پرایم 35 یا 56 میلی متری و حداکثر 50-140 میلی متری را با خود می‌برم. چندین لنز زوم با بهترین کیفیتی که می‌توانید بخرید، مثل Nikon Z 24-120mm f/4 S، همچنان در محدوده فاصله کانونی قابل قبول نیستند. به همین دلیل، دوربین گوگل پیکسل 8 پرو، که قرار است در ماه آینده منتشر شود، از دوربین تله فوتوی 5 برابری خود استفاده می‌کند.

یکی دیگر از نقاط ضعف تنظیمات دوربین آیفون 15 پرو مکس، فاصله کانونی بزرگ بین دوربین اصلی 24 میلی‌متری و دوربین تله فوتوی معادل 120 میلی‌متری جدید آن است. متأسفانه، فقط در آیفون 15 پرو، دوربین تله فوتوی 3 برابری وجود دارد. به همین دلیل، اپل مشتاق بود تا از “هفت لنز حرفه ای” در گوشی جدید خود استفاده کند، که وعده کیفیتی 28 میلی متری، 35 میلی‌متری و 48 میلی‌متری در میان دو لنز فوقانی می‌دهد.

اگر اپل موفق شود دستورالعمل‌های پردازش خود را ثابت کند و لنز زوم اپتیکال 5 برابری مشکلی برای کیفیت تصویر نداشته باشد، آیفون 15 پرو مکس احتمالاً یکی از بهترین تلفن‌های دارای دوربین خواهد بود که می‌توانید خریداری کنید.

دوربین آیفون 11 پرو همچنان یک دوربین جیبی عالی است و با وجود نبود دوربین سوپر واید، مسلماً یکی از بهترین دوربین‌هایی است که شرکت اپل تاکنون تولید کرده است. شما می‌توانید این محصول شرکت اپل را با قیمت حدود 330 دلار / 270 پوند / 500 دلار استرالیا خریداری کنید. بنابراین، در حالی که بهبود دستگاه جذاب به نظر می‌آید، تجربه من نشان می‌دهد که صبر معمولاً به نتیجه می‌انجامد.

منبع: تکرادار

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *