اخبار روز سینما

نظر جدید رئیس سیمافیلم برای «پایتخت ۷»







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، زمانی که نام سریال «پایتخت» به میان می آمد همیشه این نکته مطرح می شد که آیا این سریال فصل هفتم خواهد داشت؟ از سال گذشته با اعلام سرپرست صداوسیما و سرپرست سیمافیلم، این دنباله ها در دستور کار قرار گرفت، بنابراین این سریال و نهضت ساخت سریال های دنباله دار پیگیری می شود. یکی «پایتخت» یکی از آنها بود.

بحث ها و گمانه زنی های زیادی در مورد ریشه و چگونگی این سریال وجود داشته است. چندین بار مسئولان سیمافیلم به مذاکره و پیگیری ساخت این سریال اشاره کردند تا اینکه چندی پیش مسعود کریمی مدیر سابق گروه طنز سیمافیلم در گفت وگو با تسنیم به پیش تولید رسمی این سریال اشاره کرد و گفت: نگارش و پیش تولید سریال «پایتخت» به امید خدا آغاز شده است. اگر مشکلی پیش نیاید امسال تولید می شود اما بقیه مراحل اعم از بازیگری و پخش و سایر جزییات متعاقبا توسط خود سیمافیلم اعلام می شود اما به مخاطب قول داده ایم که اتفاقات خوبی در راه است.

اما انتشار ویدئویی در صفحه اینترنتی هومان حاجی عبداللهی خبر ساخت سریال «پایتخت 7» را بر سر زبان ها انداخت. چون تصویر رنگنیک را در قالب کلمه پایتخت 7 منتشر کرد و نوشت: شروع پایتخت 7 شبیه کیک رنگارنگی است که بچه ها پشت صحنه پختند.

این در حالی است که رسانه ملی به موضوع انتخابات و فعالیت های تبلیغاتی نامزدها روی آنتن می رفت. البته بحث های بعدی درباره اینکه «پایتخت 7» جلوی دوربین رفت یا خیر پایانی نداشت. چند صباحی بعد عکس دیگری توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.

ادامه مطلب

«پایتخت ۷» در فضای مجازی راه اندازی شد!

این عکس در سایت رسمی پایتخت منتشر شده که محسن تنابنده، احمد مهرانفر، هومان حاجی عبداللهی و بهرام افشاری در این عکس دیده می شوند. در توضیحات این عکس فقط به این جمله اشاره شده است; “بدون شرح!” – واکنشی از هومان حاجی عبداللهی در فضای مجازی منتشر شد که در صفحه توئیتر خود این بازیگر دیده نمی شود؛ چرا که به نظر ایشان اعلام شده بود که بهرام افشاری بحمدالله هماهنگ و مشمول پروژه خواهد شد.

در هیاهوی اخبار سریال پایتخت، برخی بدون توجه به شروع تولید و زمان پخش، پاییز و تابستان را در فضای رسانه ای عنوان کردند، عده ای نوروز و رمضان را تاریخ پخش این سریال عنوان کردند. رهبر ارکستر این سریال باقی ماند، از غایبان این فصل نام برده شد یکی بهرام افشاری بود که دلیلش را پروژه های دیگر و مشغله هایش عنوان کردند.

البته هنوز مشخص نیست که این عکس صرفا برای صحبت مجدد و هماهنگی حضور بهرام افشاری در نقش بهتاش و بازگشت او به سریال پایتخت 7 گرفته شده است یا فقط یک اتفاق مجرد بوده است.

حضور مهدی نقویان رئیس مرکز سیمافیلم در پشت صحنه سریال طوبی باعث شد تا شاهد واکنش جدیدی از سوی سیمافیلم در رابطه با شروع تولید پایتخت 7 و دیگر جزئیات مربوط به این سریال باشیم.

مهدی نقویان اینگونه واکنش نشان داد: «خوشبختانه در تعامل با صداوسیما اتفاق خوبی افتاد. فیلمنامه در جای خود است و تیم سازنده مانند فصل های گذشته کار خود را ادامه می دهد. خوشبختانه، طبق گفته های خود شرکت، همه چیز به خوبی پیش می رود. پیش‌تولید گسترده‌ای وجود دارد، زیرا این اثر پس از پنج سال تولید نشده است و باید دوباره چند اتفاق رخ دهد.

انشاالله در آینده نزدیک کار شروع می شود و به صورت رسمی اعلام می کنیم و این اتفاق مخفی نیست. بارها از جامعه خبری و رسانه‌ها خواسته‌ایم که اخبار را مستقیماً از سیمافیلم دنبال کنند و از روان‌گردانی آن اطمینان حاصل کنند.»

به گزارش تسنیم، مجموعه تلویزیونی «پایتخت» که در ابتدا توسط گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تولید می شد، در آخرین روزهای زمستان 89 پخش شد و بعداً توسط سیمافیلم تولید شد. یکی به یکی از موفق ترین محصولات طنز سازمان صدا سیما تبدیل شد و در نهایت به رکورد شش فصل ادامه داد.

«پایتخت» در فصل‌هایی که پخش می‌شد فراز و نشیب‌هایی داشت، اما همیشه در مقایسه با دیگر کمدی‌های تلویزیونی دهه 90 از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار بود. تا جایی که تکرارهای آن در شبکه های آی فیلم، تماشا و حتی سیما گاهی بیشتر از کمدی های جدیدی که پخش می شد، بینندگان بیشتری را جذب می کرد.

در این سال ها زمزمه های متعددی مبنی بر ساخت اقتباس سینمایی از این سریال و تمایل بازیگران برای فیلمبرداری آن شنیده می شد اما هیچ گاه به پایان نرسید و به همین دلیل ساخت احتمالی آن به بعد از تولید فصل هفتم موکول شد. سریال . همانطور که رئیس وقت پخش در نامه ای نوشت، «پایتخت» پس از پایان فصل ششم به نوعی به پایان رسید و تولید بعدی آن در هاله ای از عدم قطعیت فرو رفت. به حدی که حتی برای مدتی از تلویزیون پخش نشد.

از جمله غایبان این پروژه نام مهران احمدی است که پیش از این باید به پایتخت رفت و آمد داشته باشد. یکی او یکی از بازیگران مهم این سریال است که گویا در فصل هفتم دیده نخواهد شد. سارا و نیکا فرقانی بازیگران جوان اصیل سریال که از کودکی با «پایتخت» همراه بوده اند، اگرچه بازیگر نبودند، اما جزو پنج بازیگر سریال بودند که در تمام فصل ها حضور داشتند. بر اساس اعلام اولین فراخوان منتشر شده در سایت رسمی پایتخت و برخی از صفحات هنرمندان، مشخص می شود که این گروه قصد جایگزینی دوقلوهایی غیر از سارا و نیکای فرقانی را دارد.

علیرضا خمسه حالا با بازی در نقش «بابا پنجعلی» به احتمال زیاد باز خواهد گشت. او که در پنج فصل اول یک شخصیت ثابت بود و به دلیل مرگ کاراکترش دیگر در فصل ششم حضور نداشت، قرار است در نقش یک روح به سریال بازگردد و شوخی های جدیدی را برای «پایتخت 7» بیاورد.

ایده حضور علیرضا خمسه در نقش «روح باباپنجعلی» ایده ای است که پیش از این توسط محسن تنابنده، طراح و سرپرست نویسندگان اثر مطرح شده بود، اما به دلیل اظهار نظر علیرضا خمسه هرگز اجرایی نشد. مدتی پیش عوامل سریال برای بازگرداندن این اثر با وی تماسی نگرفتند، اجرای آن را می توان محتمل دانست.

همه این حدس و گمان ها و نکات وجود دارد، اما باید منتظر ماند و دید که تولید در فصل هفتم پایتخت پس از مدت ها غیبت چگونه ادامه می یابد.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا