اخبار روز سینما

نظر اتحادیه حقوق هنرمندان درباره هوش مصنوعی

اخیرا نظر اتحادیه حقوق هنرمندان در این مورد بوده است هوش مصنوعی نامه ای حاوی انتقادات با امضای بیش از 200 هنرمند عرصه موسیقی منتشر شد.

آرا در نامه ای با امضای بیش از 200 هنرمند از این ابزار انتقاد کرد. این هنرمندان از توسعه‌دهندگان این فناوری، شرکت‌های فناوری و پلت‌فرم‌های موسیقی دیجیتالی می‌خواهند که استفاده از اطلاعاتی را که منجر به نقض و محدود کردن حقوق هنرمندان می‌شود، متوقف کنند.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان می توانید به بخش آن مراجعه کنید اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرام فیگار دیدن.


اتحادیه حقوق هنرمندان و مسائل مربوط به هوش مصنوعی

شرکت‌هایی مانند Adobe و Stability AI در حال توسعه فناوری‌های مصنوعی تولید موسیقی هستند که از آهنگ‌های بدون حق چاپ برای تولید موسیقی استفاده می‌کنند. اتحادیه حقوق هنرمندان از این موضوع ابراز نارضایتی کرد و در نامه خود اعلام کرد که این ابزارها می تواند حقوق هنرمندان را تحت تاثیر قرار دهد.

دیدگاه اتحادیه حقوق هنرمندان در مورد هوش مصنوعی

نگرانی در مورد فناوری های جدید در هر دوره ای رایج است و حوزه موسیقی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان مثال، با معرفی «سینتی سایزر» در دهه‌های 1960 و 1970، برخی از جامعه موسیقی آن دوره نگران ازدیاد این سازها بودند و همین امر منجر به پیشرفت مداوم صنعت موسیقی شد.

هنرمندان مشهوری چون «بیلی آیلیش»، «کتی پری» و «نیکی میناژ» از جمله افراد مشهوری هستند که امضای آنها روی این نامه به چشم می خورد. این هنرمندان هوش مصنوعی را تهدیدی جدی برای هویت و حرفه خود می دانند و معتقدند این ابزارها می توانند بر آینده آنها سایه بیاندازند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اتحادیه حقوق هنرمندان و مشکلات این رسانه چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات بنویسید. شکل برای به اشتراک گذاشتن

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا