اخبار روز

نشست محرمانه آمریکا، امارات و رژیم اسرائیل درباره آینده غزه

برخی رسانه های رژیم صهیونیستی از نشست محرمانه مقامات آمریکایی، صهیونیستی و اماراتی در ابوظبی با محوریت تحولات غزه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری رژیم صهیونیستی «والا» از برگزاری نشست محرمانه مقامات آمریکایی، اسرائیلی و اماراتی در ابوظبی خبر داد.

در این جلسه وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه امارات و «جو بایدن» مشاور رئیس جمهور آمریکا حضور داشتند و طرح مربوط به دوران پس از جنگ غزه مورد بررسی قرار گرفت. .

این رسانه صهیونیستی به نقل از یک منبع گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از جنگ می خواست نقش ابوظبی را در نوار غزه ایفا کند و از امارات می خواهد سربازان خود را به غزه بفرستد و در بازسازی نوار غزه سرمایه گذاری کند. ایفای نقش در برنامه های آموزشی غزه با هدف به اصطلاح “ریشه کن کردن افراط گرایی” در میان فلسطینی ها.

در مقابل، روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از منابع مصری نوشت که مقاومت نتانیاهو در برابر سه خواسته مانع از دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه شده است.

این روزنامه افزود: این سه خواسته شامل خروج ارتش رژیم صهیونیستی از دو محور «فیلادلفیا» (نوار مرزی غزه و مصر) و «ناتساریم» (محور جداکننده شمال و جنوب نوار غزه) است. بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه و خروج تدریجی رژیم صهیونیستی از این منطقه.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از 9 ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با اهداف دوگانه انهدام جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست به کشور اعلام شده بود، در 7 اکتبر 2023 (15) اعلام شد. مهر 1402) تاسیس شد، هنوز به اهداف خود نرسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز سه شنبه اعلام کرد که از هفتم اکتبر 2023 مصادف با عملیات طوفان الاقصی تاکنون 39 هزار و 900 نفر در غزه شهید و 90 هزار و 147 نفر دیگر زخمی شده اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا