اخبار روز

نشان دادن یک بلوغ واقعی

ما می بینیم که جبهه مقاومت در ماه های اخیر وضعیت واقعی خود را آشکار کرده است. شاید نه آمریکایی‌ها، نه غربی‌ها و نه دولت‌های منطقه، قدرت مقاومت و مقاومت در این منطقه را آن‌طور که واقعاً وجود داشت و هنوز هم هست، نمی‌دانستند. حالا می فهمند. این مقاومت فلسطین را ببینید! صبر مردم مظلوم غزه را ببینید! اراده و انگیزه مبارزان مقاومت فلسطین از حماس و دیگر گروه ها را ببینید! این قدرت اراده را در مقاومت در لبنان، یمن، عراق ببینید! این مقاومت، این[جور] است. مقاومت وجود واقعی، توانایی ها، موقعیت او را آشکار کرد. او به دنیا نشان داد که مقاومت یعنی چه.

در رابطه با بیانات رهبر انقلاب، نکات زیر می تواند حائز اهمیت باشد:

1- پس از نبرد محور مقاومت با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق و شکست این نیروهای نیابتی آمریکا، بسیاری گمان کردند که ماموریت جبهه مقاومت به پایان رسیده است. اما وقوع جنگ غزه و نقش جبهه مقاومت نشان داد که ماموریت این جبهه به پایان رسیده است. امری اجتناب ناپذیر است و عملیات طوفان الاقصی با همه فراز و نشیب هایش نقطه شروع بلوغ محور مقاومت محسوب می شود. از سوی دیگر، گروه های مقاومت در مناطق مختلف جغرافیایی با عملکرد موفق خود در حمایت از مجاهدین فلسطینی هماهنگ و یکپارچه قیام کردند و محاسبات آمریکا و اسرائیل را مخدوش کردند. این لبنان است که قدرت های هژمونی مانند ایالات متحده را با نوع جدیدی از بازدارندگی در منطقه عرضه کرده است.

2- علیرغم ادعای آمریکا و غرب، جهاد و مبارزه جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، جنگ نیابتی ایران است. نبود و اقدامات شجاعانه نیروهای مسلح فلسطین، عراق، لبنان و یمن علیه آمریکا و اسرائیل بدون نیاز به حمایت مستقیم جمهوری اسلامی ایران انجام شد. و این تصمیم مستقل و هماهنگ گروه های فلسطینی بود. امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این خصوص در گفت و گو با سی ان ان گفت: در خصوص اقدامات فلسطینی ها و عملیات طوفان الاقصی، نه فلسطینی ها تماس گرفتند و نه هیچ بخشی از ایران در این عملیات دخالت نداشتند. اتفاقی که در 16 مهر در اراضی اشغالی فلسطین افتاد، تصمیم فلسطینی ها بود و با توجه به اینکه سرزمین آنها اشغالی است، این اقدام را حق طبیعی خود می دانستند که در دفاع از سرزمین خود این اقدام را انجام دهند و این تصمیم کاملا اشتباه فلسطینی بود. البته بر کسی پوشیده نیست که ایران به عنوان حامی فلسطینی ها تا آزادی قبله اول مسلمانان در کنار مردم فلسطین بود، اما فاجعه طوفان الاقصی بر سر آنها نازل شد. خود صهیونیست ها مستقل عمل کردند و سپس نیروهای حزب الله، انصارالله و عراق با تصمیمی مستقل به حمایت از مجاهدین فلسطینی شتافتند و در واقع هم افزایی تاکتیکی بین گروه های مقاومت شکل جدیدی از بازدارندگی را آشکار کرده است.

3- این جبهه علاوه بر پختگی جبهه مقاومت در میدان، در عرصه فعالیت های رسانه ای نیز به بلوغ رسیده و عملاً افکار عمومی را توجیه و جهت دهی می کند. ایجاد هماهنگی و وحدت میان رسانه‌های جنبش مقاومت باعث شده است که این جنبش «نخستین روایت» وقایع غزه را در قالب یک ابتکار رسانه‌ای در سطح جهانی ارائه کند. در واقع حوزه رسانه‌ای تحت کنترل مقاومت به «نخستین منبع» اخبار و گزارش‌ها تبدیل شده است و افراد زیادی نیز به‌طور خودجوش در نقش رسانه‌ها، اخبار جنایات و نسل‌کشی اسرائیل را منتشر می‌کنند. و غیره پیروزی در جبهه مقاومت. به همین دلیل تحولات جاری غزه توجه جهانیان را به خود جلب کرده و خیزش عمومی مردم سراسر جهان علیه صهیونیسم حتی در کشورهای غربی نیز نهادینه شده است. تصاویر دروغین ایجاد شده توسط رسانه های خود را به جهان دیکته کنید.

4- گروه های فلسطینی نشان داده اند که هیچ اشتیاق کاذبی به آتش بس و آزادی اسرا چه در صحنه سیاسی و چه در صحنه ندارند و با تدبیر و تدبیر اهداف خود را دنبال می کنند. اسرائیل بر آزادی زندانیان تا زمانی که از فشارهای داخلی رهایی یابد و بتوانند به جنایات علیه فلسطینیان ادامه دهند، تمرکز کرده است. با این حال، حماس و جنبش جهاد اسلامی آگاهانه توقف کامل حملات اسرائیل را پیش نیاز اعلام کرده اند و به دنبال آتش بس دائمی در ازای مبادله اسرا هستند. هوشیاری مجاهدین فلسطینی در عرصه سیاسی اجازه تحقق نقشه های تحمیلی آمریکا و اسرائیل و ابتکارات سیاسی مقاومت برای برون رفت از وضعیت کنونی، پایان دادن به جنگ غزه و رفع محاصره ظالمانه را نخواهد داد. نوار غزه بر شهروندان فلسطینی و نیز حق مشروع و طبیعی ملت فلسطین در تصمیم نهایی با شماست.

در مجموع، بلوغ جبهه مقاومت و آشکار شدن توانمندی های این جبهه که منجر به شکست آمریکا و اسرائیل شد، حکایت از شکل گیری نظم نوین منطقه ای دارد، نظمی که می تواند در ایجاد نظم آینده جهان موثر باشد. ، مبتنی بر چندجانبه گرایی خواهد بود. .

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا