اخبار روز

نشانه های هشدار دهنده در مخاط‌های بینی که سر نخ بیماری است! + جزئیات

تغییر در رنگ پوست بینی یا تغییر مخاطی که از آن خارج می‌شود می‌تواند نشانه ای از بیماری باشد. بنابراین توجه به این این علائم می‌تواند به شما سر نخ‌هایی از بیماری بدهد.

اگرچه ممکن است خوشایند نباشد، اما شما می توانید چیزهای زیادی از آنچه در بینی شما وجود دارد، یا بهتر است بگوییم، آنچه از آن بیرون می آید، بیاموزید.

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسکانیوز، خون دماغ، مایعات زرد رنگ و اختلال در حس بویایی می تواند از نشانه های بیماری های خاموش باشد که باید فورا آنها را بررسی کنید.

مانند هر قسمت از بدن، بینی نیز می تواند سرنخ هایی در مورد سلامتی شما ارائه دهد. بهتر است این هشدارها را بدانید و فورا به پزشک مراجعه کنید:

تلانژکتازی هموراژیک ارثی

اگر به طور منظم خونریزی بینی دارید، باید به دنبال علت آن باشید. به گفته کارشناسان سرویس بهداشت ملی بریتانیا، یک بیماری ارثی به نام تلانژکتازی هموراژیک ارثی (HHT) که در آن رگ های خونی به درستی رشد نمی کنند، می تواند باعث خونریزی بینی شود. هر کسی که از این وضعیت رنج می برد باید از نظر کم خونی و سایر مشکلات از جمله سکته مغزی نظارت کند.

دیابت

مطالعات نشان داده اند که هر چه عوارض دیابت در افراد شدیدتر باشد، احتمال اختلال در حس بویایی آنها بیشتر است. اختلال در حس بویایی می تواند نتیجه آسیب عصبی ناشی از دیابت باشد.

اختلال مغزی

به گفته متخصصان، بیماری به نام پاروسمی زمانی رخ می دهد که گیرنده های بویایی در بینی قادر به تشخیص بوها و انتقال آن به مغز نیستند. این اختلال می تواند نتیجه یک ویروس باشد و سپس در عرض چند هفته ناپدید شود. با این حال، می تواند ناشی از علل جدی تری مانند تومورهای مغزی، آسیب های سر، داروها یا تشنج باشد. برای تشخیص این موارد لازم است با پزشک مشورت شود.

آکنه روزاسه

قرمزی دائمی پوست بینی می تواند نتیجه روزاسه باشد. یک بیماری پوستی طولانی مدت که باعث قرمزی و سوزش در صورت می شود. به گفته انجمن متخصصان پوست بریتانیا، هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد و اگرچه بی خطر است، اما در موارد شدید می تواند شکل بینی (ضخیم شدن پوست بینی) را تغییر دهد و تنفس را دشوار کند.

عفونت قارچی

مخاط شفاف یا روشن اغلب نشان‌دهنده یک مشکل جدی سلامتی نیست، اما می‌تواند نشانه‌ای از عفونت قارچی جدی ریه‌ها مانند آسپرژیلوزیس باشد. این بیماری در اثر نوعی کپک معمولی ایجاد می‌شود که هم در داخل و هم در فضای باز رخ می‌دهد. سایر علائم این عفونت قارچی شامل تب، درد قفسه سینه، سرفه خونی و تنگی نفس است. عفونت قارچی تنفسی یک موضوع بسیار جدی است که ممکن است نیاز به مراقبت فوری پزشکی داشته باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا