اخبار روز

نشانه دست کم گرفته شده بیماری قلبی عروقی

به گزارش بازتاب آنلاین، پریودنتیت شکل جدی عفونت لثه است که منجر به التهاب بافت های اطراف لثه می شود. مطالعات قبلی نشان داده است که این بیماری با بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

ایلانا در پیامی نوشت: اخیراً دانشمندان دریافته اند که بیماری شدید لثه که با سطح بالای گلبول های سفید خون در بزاق مشخص می شود، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

در این مطالعه، محققان داده‌های 28 غیرسیگاری بین 18 تا 30 سال را که سابقه بیماری لثه نداشتند، تجزیه و تحلیل کردند. تیم تحقیقاتی از دهانشویه برای آزمایش ارتباط بین سطوح گلبول های سفید در بزاق و نشانگرهای خطر بیماری قلبی عروقی استفاده کردند و دریافتند که سطوح بالای این سلول ها با عروق گشاد شده و سلامت عروق خونی ضعیف تر مرتبط است.

محققان توضیح دادند: پریودنتیت یک عفونت شایع لثه است. ما فرض می کنیم که مواد التهابی از طریق لثه وارد جریان خون می شود و می تواند به سیستم عروقی آسیب برساند. انبساط عروق یکی این یکی از عوامل کلیدی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی محسوب می شود و بنابراین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در بیماران افزایش می دهد.

محققان خاطرنشان کردند: “این نتایج اهمیت ملاقات منظم دندانپزشکی و نقش بهداشت دهان و دندان در سلامت قلب را نشان می دهد.”

نتایج تحقیقات این مطالعه در مجله Frontiers in Oral Health منتشر شد.

233217

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا