اخبار خودرو

نسل دوم کراس اوور ام جی HS در فستیوال سرعت گودوود معرفی شد

نسل دوم کراس اوور ام جی HS در فستیوال سرعت گودوود معرفی شد

با افتتاحیه جشنواره سرعت گودوود، برخی از خودروسازان جدیدترین محصولات خود را در جریان این رویداد پرطرفدار معرفی می کنند. MGCo یکی یکی از خودروسازانی است که تصمیم دارد نسل دوم کراس اوور HS را در این جشنواره دیرینه ارائه کند. نکته جالب اینجاست که تنها چند روز پس از معرفی و تا پایان ماه جاری، این کراس اوور وارد بازار انگلستان می شود.

نسل دوم MG HS شباهت های زیادی با نسل سوم Rovi RX5 و D5X پلاگین هیبریدی دارد. این تعجب آور نیست زیرا هر سه مدل توسط گروه خودروسازی SAIC تولید می شوند. از نظر ابعاد، طول، عرض و ارتفاع HS نسل دوم به ترتیب 4655، 1890 و 1664 میلی متر و فاصله بین دو محور آن نیز 2765 میلی متر است.

طراحی بیرونی

طراحی بیرونی نسل دوم MG HS پویا و مدرن است. چراغ های اصلی این خودرو بسیار باریک و دارای قاب کشیده ای هستند. جلوپنجره بزرگ طراحی شده است و در دو طرف ورودی های هوا با چراغ های مه شکن تعبیه شده است.

در نمای جانبی شاهد طراحی ساده تری هستیم. دستگیره های درها بر خلاف بسیاری از مدل های جدید معمولی هستند. تنها عنصر برجسته در این نمای، قطعه کرومی است که از پایین ستون A شروع شده و تا انتهای ستون C امتداد می یابد.

نسل دوم کراس اوور MG HS در جشنواره سرعت گودوود ارائه شد
نسل دوم کراس اوور ام جی HS در فستیوال سرعت گودوود معرفی شد

در قسمت عقب، MG HS از چراغ های به هم پیوسته سود می برد. این چراغ ها در یک قاب شفاف قرار گرفته اند و گرافیک زیبایی دارند. سپر اسپرت طراحی شده و دو خروجی اگزوز بزرگ را در طرفین خود جای داده است. بین این خروجی ها می توانید یک دیفیوزر ببینید. تکمیل جذابیت نسل دوم HS در عقب، اسپویلری است که در انتهای سقف نصب شده است.

به گفته ام جی، نسل دوم HS در 5 رنگ بدنه به فروش می رسد که عبارتند از: سفید، مشکی، نقره ای متالیک، خاکستری و قرمز.

نسل دوم کراس اوور MG HS در جشنواره سرعت گودوود ارائه شد
نسل دوم کراس اوور ام جی HS در فستیوال سرعت گودوود معرفی شد

در دو نسخه موجود است

در بازار انگلستان، HS جدید در دو نسخه SE و Trophy عرضه خواهد شد. در نسخه پایه SE از دو نمایشگر 12.3 اینچی استفاده شده است. ویژگی هایی مانند پشتیبانی Apple CarPlay و Android Auto، دوربین دید عقب، آینه های جانبی برقی گرم شونده و سیستم صوتی با شش بلندگو به صورت استاندارد در این تریم موجود است. در نسخه برتر تروفی تعداد بلندگوهای سیستم صوتی به 8 عدد افزایش می یابد و دوربین 360 درجه به لیست تجهیزات استاندارد اضافه می شود. این لیست همچنین شامل ویژگی های دیگری مانند شارژ بی سیم تلفن همراه و گرمکن الکتریکی صندلی های جلو است. صرف نظر از پایان، صندوق عقب فضایی معادل 507 لیتر ارائه می دهد.

مشخصات فنی نسل جدید ام جی HS

نسل دوم MG HS با موتور احتراق داخلی و پلاگین هیبریدی تولید خواهد شد. مدل بنزینی که در روزهای آینده عرضه خواهد شد، نیروی خود را از یک موتور 1.5 لیتری توربو دریافت می کند. این موتور قادر به تولید 168 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور است. بسته به مدل، نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی یا یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ ها ارسال می شود. با تکیه بر این نیروها، HS بنزینی دستی در 9.4 ثانیه از صفر به 100 می رسد. این رقم برای نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک 9.6 ثانیه است. حداکثر سرعت به ترتیب 190 و 195 کیلومتر در ساعت است. طبق استاندارد WLTP نسخه دستی در هر 100 کیلومتر 7.4 لیتر سوخت مصرف می کند. این رقم برای نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک 7.6 لیتر است.

فروش MG HS با موتور پلاگین هیبریدی از اواخر سپتامبر آغاز خواهد شد. اطلاعاتی از مشخصات فنی این مدل در دست نیست اما انتظار می رود باتری به کار رفته در آن 24.7 کیلووات ساعت ظرفیت داشته باشد. برد رانندگی این نسخه در حالت تمام برقی 121 کیلومتر پیش بینی می شود.

بر اساس گمانه زنی ها، MG HS پلاگین هیبریدی مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربو و یک موتور الکتریکی با توانایی تولید 205 اسب بخار قدرت خواهد بود. البته موتور احتراق داخلی این نسخه با مدل بنزینی آن متفاوت است و 147 اسب بخار قدرت دارد.

نسل دوم کراس اوور MG HS در جشنواره سرعت گودوود ارائه شد
نسل دوم کراس اوور ام جی HS در فستیوال سرعت گودوود معرفی شد

قیمت

ام جی اچ اس بنزینی در انگلیس ۲۴ هزار و ۹۹۵ پوند قیمت دارد که با نرخ فعلی معادل تقریباً ۱.۹ میلیارد تومان است. نسخه مجهز به موتور هیبریدی پلاگین 31495 پوند قیمت دارد. این رقم تقریباً معادل 2.4 میلیارد تومان است.

بد نیست اشاره کنیم که شرکت خودروسازی ام جی در سال 1924 در انگلستان تاسیس شد، این شرکت با خودروهای اسپرت و کوچک خود به شهرت رسید و در طول چند دهه توانست جایگاه ویژه ای در بازار خودرو بریتانیا به دست آورد. اما در سال 2005 ام جی با مشکلات مالی مواجه شد و تولید خودروهای آن متوقف شد. در سال 2007، گروه روان، یکی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در چین، مالکیت MG را به دست آورد و این برند را احیا کرد. سایک پس از انتقال مالکیت توانست با استفاده از فناوری های جدید و افزایش سرمایه گذاری، برند ام جی را به بازار جهانی بازگرداند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا