اخبار روز

نسخه جدید تویوتا اف جی کروزر روی پلت فرم پیکاپ عرضه شد! (+عکس)

مدت کوتاهی است که تولید خودروی شاسی بلند تویوتا FJ Cruiser یکی از محبوب ترین و محبوب ترین محصولات این شرکت ژاپنی در بازارهای غرب آسیا و آفریقا متوقف شده است. با این حال طبق آخرین اخبار حوزه خودروسازی بین‌المللی، شنیده می‌شود که توسعه نسل جدید این SUV آفرود بر پایه پلت‌فرم پیکاپ ارزان قیمت ۱۳ هزار دلاری هایلوکس Champ آغاز شده است.

توسعه نسخه جدید تویوتا FJ کروزر

به گزارش گجت نیوز، شرکت تویوتا با معرفی یک SUV جدید به نام لندکروزر FJ شایعات مربوط به توسعه نسل بعدی FJ Cruiser را تقویت کرده است. با توجه به پلت فرم این خودرو باید بگوییم که ابعاد FJ Cruiser جدید بسیار کوچک خواهد بود که به محبوبیت خانواده FJ در بازار آمریکا لطمه خواهد زد. طبق اعلام خودروساز ژاپنی، این خودرو با موتور هیبریدی نیز تولید خواهد شد.

خبرگزاری های معروف خودرو در گذشته اعلام کرده بودند که نسل جدید FG Cruiser بر اساس پلتفرم TNGA-F توسعه خواهد یافت. این پلت فرم برای توسعه تویوتا لندکروزر، تویوتا سکویا، تویوتا توندرا، لکسوس LX و لکسوس GX مورد استفاده قرار گرفت. با این حال، اشاره شده است که تولید نسل جدید این محصول با افتی بزرگ و گسترده نسبت به نسل قبل همراه خواهد بود.

همانطور که قبلا ذکر شد، احتمالا تویوتا نسل جدید FJ Cruiser را با تمرکز بر بازارهای آسیایی عرضه خواهد کرد، زیرا اکثر آمریکایی ها علاقه ای به شاسی بلندهای جعبه ای کوچک و ارزان ندارند.

به گفته اکثر روزنامه نگاران خودرو، تایلند اولین نقطه مبدا نسل جدید تویوتا FJ کروزر خواهد بود. با این حال، باید توجه داشت که تویوتا پلت فرمی برای توسعه یک SUV کوچکتر از تویوتا لندکروز ندارد. بنابراین مهندسان تویوتا یا باید از پلت فرم وانت های ارزان قیمت استفاده کنند یا با اصلاح پلت فرم تویوتا راو 4 خودروی آفرود بسازند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا