اخبار روز سینما

منتشر شدن غیر قانونی فیلم‌ها همچنان ادامه دارد! /فیلم «بی رویا» هم به فیلم های قاچاقی پیوست!

اکران نسخه های غیرقانونی فیلم ها همچنان ادامه دارد و پس از فیلم های «برادران لیلا» و «تفریق» حالا نوبت به فیلم «بی رویا» به کارگردانی آرین وزیر دفتری رسیده است؛ فیلمی که اولین بار در چهلمین جشنواره فجر به نمایش درآمد. جشنواره فیلم به نمایش گذاشته شد و طناز طباطبایی برای او برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. به گفته سعید سعدی، نسخه قانونی این فیلم به زودی از طریق اکران آنلاین منتشر خواهد شد.

به گزارش پی ام آپ، «بی رویا» اولین ساخته آرین وزیر دفتری که در زمان اکران یکی از مهم ترین فیلم های اجتماعی به شمار می رفت، به سرنوشت «برادران لیلا» و «تفریق» دچار شد. نسخه غیر قانونی آن  از طریق کانال ها و وب سایت های غیر قانونی دانلود شده است.

سعید سعدی، تهیه کننده بی رویا در گفت وگو با پی ام آپ، در واکنش به این اتفاق گفت: این فیلم مشکلی برای اکران عمومی نداشت و قرارداد اکران آنلاین آن دو سال با پلتفرم فیلمو بسته شد، و نمی دانم چرا این قرارداد به تاخیر افتاده است؟!”

وی با بیان اینکه از نحوه قاچاق این فیلم اطلاعی ندارد، تاکید می کند که پیگیری خواهد کرد، ضمن اینکه “بی رویا” اکران عمومی داخلی و خارجی نداشته و تنها در چند جشنواره خارجی به نمایش درآمده است.

به گفته سعدی، نسخه قانونی این فیلم به زودی به صورت آنلاین منتشر خواهد شد.

«بی رویا» یکی از فیلم‌هایی بود که مدیرکل دفتر نظارت بر پخش و نمایش فیلم (روح‌الله سهرابی) به همراه چند فیلم دیگر آن را «هیجان‌انگیز و یا متوقف مانده» توصیف کرده بود، اما با وجود این، مجوز صادر شد تا به عنوان فیلم سال گذشته به جشنواره ونیز خواهد رفت.

در فیلم «بی رویا»، قهرمان داستان (رویا) در آستانه مهاجرت است که با زن جوانی آشنا می شود که انگار حافظه اش را از دست داده و از آن رنج می برد. رویا آن را می پذیرد و اندکی بعد، زندگی خودش شروع به فروپاشی می کند. وقتی بالاخره متوجه می شود که زنی به جای او آمده است، دیگر برای برگشتن خیلی دیر شده است.

طناز طباطبایی، صابر ابر و شادی کرم رودی بازیگران اصلی فیلم «بی رویا» هستند. این فیلم در بخش «افق‌های اکسترا جشنواره فیلم ونیز» جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا