نروژ اتحادیه اروپا را در اعمال تعرفه‌ های سنگین برای خودروهای چینی همراهی نمی‌ کند

چند روز پیش با تصمیم کمیسیون اروپا، تعرفه واردات خودروهای چینی افزایش یافت. این افزایش بسته به برند بین 17.4 تا 38.1 درصد متغیر است. جالب اینجاست که نروژ مسیر دیگری را در پیش گرفت و اعلام کرد که از سیاست جدید کمیسیون اروپا پیروی نخواهد کرد.

طبق آخرین گزارش خودرو، شاید بدانید که نروژ بهشت ​​خودروهای برقی است و اکثر خودروهای جدید فروخته شده در این کشور مجهز به موتور الکتریکی هستند. همانطور که وزیر اقتصاد نروژ اعلام کرد، این کشور تعرفه های بیشتری را برای مدل های وارداتی از چین اعمال نخواهد کرد. به گفته Slugsold Wedum، تعرفه جدید خودروهای چینی ربطی به دولت این کشور ندارد و مورد قبول آن نیست.

طبق آمار نروژ در سال 2022 بیش از 80 درصد خودروهای جدید فروخته شده در این کشور الکتریکی خواهند بود. بر اساس آماری دیگر، 24 درصد از خودروهایی که در خیابان های این کشور تردد می کنند در حال حاضر برقی هستند.

داده های فدراسیون راه های نروژ نشان می دهد که بیش از 12 درصد خودروهای الکتریکی وارداتی به این کشور از برندهای چینی هستند. البته این آمار شامل برندی مانند پولستار می شود اما شامل خودروهای ولوو نمی شود.

بد نیست اشاره کنیم که نروژ عضو اتحادیه اروپا نیست. این کشور اولین بازار برای شرکت های جدید چینی محسوب می شود. به عنوان مثال، برند نیو از می 2021، یعنی یک سال قبل از ورود به کشورهای اتحادیه اروپا، در نروژ حضور داشته است. Xiaopeng (Xpeng)، به عنوان یکی دیگر از خودروسازان جدید چینی، محصولات خود را از سال 2020 در نروژ به فروش خواهد رساند. Voyah، یکی از زیر گروه های Dongfeng، محصولات خود را از سال 2022 در نروژ عرضه خواهد کرد.

آمار مربوط به می 2024 نشان می دهد که شیائوپنگ در این ماه 67 خودرو به مشتریان تحویل داده است. این رقم برای برند نیو 66 دستگاه و برای برند تسلا 830 دستگاه است. شرکت فولکس واگن همچنین توانست 1372 دستگاه از محصولات سری ID را در ماه می به مشتریان نروژی تحویل دهد.

در میان خودروسازان چینی، سایک و جیلی بیش از سایرین محبوبیت دارند. برند MG زیرمجموعه Saik در ماه می 497 خودروی الکتریکی در نروژ فروخت. Polestar که بخشی از جیلی است، 328 خودروی الکتریکی فروخته است. ناگفته نماند که اتحادیه اروپا برای محصولات CYC تعرفه 38.1 درصدی وضع کرده است که این رقم برای محصولات جیلی 20 درصد و برای محصولات BY 20 درصد است. دی 17.4 درصد تعیین شده است. این تعرفه ها علاوه بر تعرفه 10 درصدی قبلی است.

هفته گذشته، کمیسیون اروپا تصمیم گرفت تعرفه واردات خودروهای برقی چینی را به دلیل مزایایی که خودروسازان چینی از آنچه «یارانه‌های غیرمنصفانه» می‌خوانند، افزایش دهد.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما