اخبار روز

نرخ وام 700 میلیونی مسکن چقدر است؟

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: در دو سال اول بازپرداخت، حداکثر اقساط ماهیانه 5 میلیون تومان است تا متقاضیان نهضت ملی مسکن از پس آن برآیند. بعد از دو سال اقساط به صورت مرحله ای پرداخت می شود.

به گزارش تسنیم، به گفته مدیرعامل صندوق ملی مسکن، در صورت پذیرش پیشنهاد نهضت ملی مسکن برای افزایش وام به 700 میلیون تومان، اقساط ماهانه این وام به بالای 10 میلیون تومان خواهد رسید.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن روز گذشته از پیشنهاد افزایش سقف استقراض نهضت ملی مسکن به 700 میلیون تومان خبر داد و گفت: این پیشنهاد باید به تصویب شورای عالی مسکن برسد.

در حال حاضر مبلغ وام طرح های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور (در شهرها) 550 میلیون تومان با نرخ سود 18 درصد است. مبلغ اقساط این وام که باید در بازه زمانی 20 ساله بازپرداخت شود، برای دو سال اول ماهانه تقریباً 5 میلیون تومان است و در سال های بعد افزایش می یابد. دولت سیزدهم برای کاهش فشار بر متقاضیان نهضت ملی مسکن شرایطی را برای محاسبه پلکانی بازپرداخت فراهم کرده است.

اسماعیلی، مدیرعامل صندوق ملی مسکن دی ماه سال گذشته گفته بود: قرار است اقساط وام نهضت ملی مسکن به صورت پلکانی انجام شود. در این صورت، وام گیرنده تحت فشار پرداخت های بالا در ماه ها و سال های اول دوره بازپرداخت قرار نمی گیرد.

وی افزود: بر این اساس حداکثر اقساط ماهانه در دو سال اول بازپرداخت 5 میلیون تومان است تا متقاضیان نهضت ملی مسکن از پس آن برآیند. بعد از دو سال اقساط به صورت مرحله ای پرداخت می شود.

احتمالا با افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن به 700 میلیون تومان، همان روشی که مدیرعامل صندوق ملی مسکن عنوان کرده برای بازپرداخت دو سال اول اجرایی خواهد شد و باید دید اقساط چقدر است. در دو سال اول ساخته خواهد شد.

این در حالی است که هنگام محاسبه ساده بازپرداخت تسهیلات 700 میلیون تومانی، متقاضی باید اقساط ماهانه 10 میلیون و 803 هزار تومان را در مدت 20 سال پرداخت کند.

مجموع بازپرداخت وام مذکور در دوازدهمین ماه سال بیستم تقریباً 2 میلیارد و 593 میلیون تومان خواهد بود. در واقع سود این تسهیلات حدود یک میلیارد و 893 میلیون تومان است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا