اخبار روز

سود بین بانکی نسبت به هفته قبل افزایش یافت!/ جزئیات خبر

جزئیات مربوط به افزایش سود بین بانکی در هفته سوم مردادماه را از اینجا بخوانید.

به گزارش پی ام آپ، آمار تازه‌ترین منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد که نرخ سود بین‌بانکی در هفته پایانی مرداد ماه، نسبت به هفته قبل، افزایش یافته و به 23.5 درصد رسیده است.

نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی تیرماه پس از ۶ هفته در کانال ۲۳.۴ درصدی وارد کانال جدید ۲۳.۵ درصدی شد.

عدم مداخله بانک مرکزی در بازار بین بانکی را می توان یکی از مهم ترین دلایل حرکت صعودی نرخ سود بین بانکی دانست.

سود بین بانکی نسبت به هفته قبل افزایش یافت!/ جزئیات خبر

روند صعودی نرخ بهره بین‌بانکی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است. از هفته پایانی دی ماه تا 30 آذرماه، نرخ سود بین‌بانکی به 21 درصد رسید و تا هفته پایانی اردیبهشت ماه در همین محدوده نرخی نوسان داشت. اما از 26 بهمن ماه، این نرخ به 22 درصد رکورد جدیدی رسید و در حال حاضر در حدود 23 درصد در حال نوسان است.

نرخ سود بین بانکی چقدر است؟

ممکن است در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی، بانک‌ها با نقدینگی کمتر یا بیشتر مواجه شوند. در صورتی که یک بانک نقدینگی کمی داشته باشد، باید این کسری را با استفاده از وام‌ها جبران کند تا به تعادل برسد. به منظور جلوگیری از وابستگی بانک‌ها به بانک مرکزی در حل این مشکلات، بازار بین‌بانکی را تشکیل داده‌اند. در این بازار، بانک‌ها به یکدیگر وام می‌دهند. بیشتر وام‌های این بازار سررسید کوتاه‌مدتی دارند، معمولاً یک هفته یا کمتر. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر اساس نرخ سودی انجام می‌شود که به آن نرخ سود بین‌بانکی معروف است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا