اخبار روز

نرخ رشد مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان کشور کنترل و متوقف شده است

دبیرکل مرکز مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: گرچه برخورد با توزیع مواد مخدر همواره در اولویت است، اما اولویت راهبردی و بلندمدت در کشور باید پیشگیری و فرهنگ سازی در این حوزه باشد.

به گزارش ایسنا؛ سردار اسکندر مومنی ۲۲ اردیبهشت ماه ماه در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری که در اتاق جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه شیوع مواد مخدر در آذربایجان غربی کمتر از میانگین کشوری است، گفت: هماهنگی و همدلی خوبی بین نهادهای مسئول در این زمینه وجود دارد. کنترل مواد مخدر در آذربایجان غربی مواد مخدر وجود دارد و این استان یکی از موفق ترین استان ها در قاچاق مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه طبق آمار سازمان ملل، مصرف مواد مخدر در بین جوانان افزایش یافته، سن اعتیاد کاهش یافته و روند مصرف مواد از سنتی به صنعتی تغییر کرده است، گفت: خوشبختانه عصر اعتیاد در عصر ماست. “کشور بالاتر از سایر کشورهای جهان است.

مومنی ادامه داد: سالانه افراد زیادی در کشورهای مختلف بر اثر سوء مصرف مواد جان خود را از دست می دهند و مواد مخدر یکی از بزرگترین معضلات دنیاست و این آمار نشان می دهد که رویکردهای مقابله با مواد مخدر باید با توجه به شرایط تغییر کند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه رئیس جمهور همواره به ساماندهی معتادان متجاهر اهمیت می دهد، افزود: ساماندهی، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر همواره مورد توجه قرار گیرد.

مومنی با بیان اینکه با ساماندهی معتادان بسیاری از جرایم کاهش می یابد، افزود: ساماندهی معتادان از بعد اجتماعی موثر بوده و باعث ایجاد احساس امنیت و آرامش روانی در اماکن عمومی می شود.

وی در خصوص اجرای طرح یاریگران در مدارس کشور با بیان اینکه باید از همه ظرفیت ها به ویژه آموزش و پرورش برای پیشگیری استفاده کرد، گفت: اگرچه نرخ رشد مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان کشور کنترل و متوقف شده است. این مورد نباید باشد. بیایید مشکل را نادیده بگیریم.

مومنی با تاکید بر استفاده از روش های نوین درمانی به جای متادون، بیان کرد: با توجه به تجربیات به دست آمده در مرکز، این تغییر روش درمانی تاثیر مثبتی داشته است، لذا نهادهای ذیربط از جمله بهزیستی و علوم پزشکی به این امر توجه دارند. موضوع.

وی در خصوص مقوله مردمی سازی و کمک به خیرین در امر مبارزه با مواد مخدر نیز تصریح کرد: به لحاظ ساختاری انجمن خیرین در این زمینه در کشور ایجاد شده که ظرفیت خوبی دارد و خوشبختانه همکاری خوبی بین خیرین و استقبال بسیار است. خوب، با توجه به ایجاد مراکز مختلف درمانی و مراقبت از معتادان انجام شد.

مومنی در این نشست از اختصاص دستگاه ایکس ری خودرو، تخصیص تجهیزات پهپادی و تقویت و استقرار دو پاسگاه در آذربایجان غربی در سال جاری خبر داد و گفت: تخصیص دستگاه ایکس ری کامیونی نیز خواهد بود. در دستور کار استان .

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا