اخبار خودرو

نرخ جدید جریمه طرح ترافیک 1403 اعلام شد

نرخ جدید جریمه طرح ترافیک 1403 اعلام شد

جریمه جدی طرح ترافیک 1403 برای خودرویی که هیچ یک از طرح های ماهانه یا روزانه را رزرو نکرده است 168 هزار و 750 تومان است.

گزارش کردن آخرین ماشین به گزارش آرمان ملی، نرخ تیراژ طرح 1403 در طرف مقابل بر اساس سه عامل مهم یعنی زمان ورود و خروج از طرح، نوع معاینه فنی خودرو و محل سکونت تعیین می شود. . در کمترین حالت ممکن، کارمزد طرح ترافیک برای خودروهای دارای معاینه فنی بالاتر 63 هزار تومان خواهد بود، اما این رقم برای افراد با حضور بیشتر در طرح ترافیک و خودروهایی که دارای معاینه فنی عادی هستند، 168 هزار و 750 ژتون است. معادل جریمه طرح ترافیک 1403 می شود.

کارمزد طرح تیراژ به سه مفهوم مختلف بستگی دارد و بر اساس زمان ورود و خروج از طرح، نوع معاینه فنی خودرو و محل سکونت تعیین می شود.

کرایه طرح ترافیک در کمترین حالت برای زمانی محاسبه می شود که خودرو بعد از ساعت 10 صبح وارد محدوده طرح ترافیک شده و قبل از ساعت 16 از محدوده خارج شود. کرایه ترانزیت طرح ترافیک در این حالت 63 هزار تومان است و برای خودرویی با معاینه فنی عادی 78 هزار و 750 تومان است.

نرخ طرح ترافیک در حالت زیر برای زمانی است که خودرو قبل از ساعت 10 صبح وارد منطقه آفتابی شده و قبل از ساعت 16 از آن خارج شود. یا زمانی که بعد از ساعت 10 صبح وارد محدوده پروژه می شوید و ساعت 16 از منطقه خارج می شوید، هزینه طرح گردش خودرو با معاینه فنی بالاتر و عادی در این شرایط به ترتیب 90 هزار تومان و 112 هزار و 500 تومان خواهد بود.

هزینه طرح ترافیک در حالت سوم نیز برای حالتی است که خودرو قبل از ساعت 10 صبح وارد محدوده شده و بعد از ساعت 16 از محدوده طرح ترافیک خارج می شود در این صورت میزان عوارض طرح ترانزیت می باشد 135 هزار تومان خودرو با معاینه فنی بالاتر و 168 هزار و 750 تومان برای خودرو با معاینه فنی معمولی.

مبلغ بسته طرح ترافیک

بسته طرح ترافیک در سه حالت ماهانه، سه ماهه و شش ماهه به بازار عرضه می شود و برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی و بالاتر متفاوت خواهد بود.

بسته ماهیانه طرح تیراژ خودرو با معاینه فنی عادی یک میلیون و 655 هزار و 300 تومان است. 4 میلیون و 485 هزار و 700 تومان برای بسته سه ماهه طرح تردد عادی خودروها و 8 میلیون و 443 هزار و 300 تومان برای برنامه شش ماهه تردد خودروهای عادی مصوب شد.

جریمه های رانندگی در جریمه های دیرکرد لحاظ نمی شود.

بسته طرح ترانزیت خودرو با معاینه فنی بالاتر از یک میلیون و 324 هزار و 200 تومان در ماه شروع می شود و این رقم برای بسته سه ماهه سه میلیون و 588 هزار و 600 تومان و برای سه ماه شش میلیون و 754 هزار و 600 تومان است. بسته شش ماهه بسته ماه می رسد.

بسته طرح ترافیک نیز روزانه به فروش می رسد و این رقم در سال جاری 75 هزار تومان خواهد بود.

جریمه رانندگی چقدر است؟

برای ورود بدون رزرو به محدوده طرح ترافیک طبق طرح ترافیک جریمه در نظر گرفته شده است. در صورتی که بدون رزرو بسته های طرح ترافیک ماهانه یا روزانه وارد محدوده ممنوعه شوید، تردد غیرمجاز محسوب می شود و اتفاقاً بالاترین نرخ عوارض که 168 هزار و 750 تومان است شامل می شود.

جریمه طرح ترافیک شامل جریمه دیرکرد نمی شود. از طرفی به ازای هر تردد مبلغ عوارض طرح ترافیک افزایش می یابد و پس از آن تک پرداخت می تواند مشکل ساز شود.

محدوده طرح ترافیک کجاست؟

محدوده طرح ترافیک با محدوده طرح آلودگی هوا متفاوت است و معمولاً در نقشه ها با رنگ قرمز نشان داده می شود.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری و از جنوب به خیابان شوش متصل می شود. از غرب خیابان کاگر محدوده طرح ترافیک و به سمت شرق تهران خیابان هفدهم است. شهریور و شریعتی در محدوده طرح ترافیک قرار دارند. طرح کنترل آلودگی هوا اما به ترتیب از شمال و جنوب بین بزرگراه همت و بزرگراه بعث واقع شده است. شرق تهران طرح کنترل آلودگی هوا از بزرگراه امام علی(ع) آغاز می شود و بزرگراه چمران و نواب در طرح کنترل آلودگی هوا گنجانده شده است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا