اخبار روز

نرخ جدید جریمه روزانه خودروهای فاقد معاینه فنی را اعلام می کنند


به گزارش مانیبان، محمدمهدی میرزایی قمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام تخلفات جدید رانندگی و جریمه روزانه 100 هزار تومانی خودروهای فاقد معاینه فنی، اظهار کرد: داشتن گواهی معاینه فنی خودروها توسط پلیس کنترل می شود. به طرق مختلف؛ زیرا طبق ماده 9 قانون تخلفات رانندگی، رانندگان باید گواهینامه رانندگی، کارت خودرو، بیمه نامه معتبر شخص ثالث و برای خودروهای مشمول معاینه فنی که بیش از چهار سال از ساخت آنها می گذرد، معاینه فنی داشته باشند. . فرم درخواست ماموران راهنمایی و رانندگی باید ارائه شود و علاوه بر کنترل فیزیکی به صورت مکانیزه، خودروها توسط تمامی دوربین های سطح شهر کنترل می شوند و در صورت عدم رعایت خودروها توسط پلیس نظارت می شود. . آن را داشته باشد.

گفت طبق قانون یکی یکی از مدارک مورد نیاز در حین معامله، ارائه گواهی معاینه فنی معتبر است که توسط معاینه فنی نیز کنترل می شود. وی در خصوص اهمیت مشارکت شهروندان در رعایت قانون معاینه فنی اظهار داشت: الزام انجام معاینه فنی در ایران نیم قرن قدمت دارد و از سال 1347 و بر اساس ماده 6 قانون راهنمایی و رانندگی در مقررات راهنمایی و رانندگی لحاظ شده است. قانون هوای پاک شورای شهر 1395. معاینه فنی کلیه وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، متوسط، سنگین، موتورسیکلت های مورد استفاده در بخش های دولتی، عمومی و غیردولتی در بازه های زمانی منظم الزامی است. و پلیس موظف است برای معاینه فنی خودروهای فاقد معاینه فنی، به ازای هر روز رانندگی بدون گواهینامه، طبق قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی صورت حساب جریمه صادر کند.

میرزایی قمی ادامه داد: علاوه بر این تمرکز و الزامات قانونی، یک بخش نیز مربوط به شهروندان و مسئولیت اجتماعی آنها برای حفظ سلامت خود و سایر شهروندان است. مراکز معاینه فنی بخش های آزمایشگاهی قابل اعتمادی هستند که شهروندان می توانند از وضعیت فنی خودروهای خود مطلع شوند. انجام معاینه فنی نوعی مشارکت شهروندان در حفظ سلامت شهر و شهروندان است و بدون شک افزایش اثربخشی معاینه فنی در کاهش تصادفات و آلودگی هوا مشارکت همگان را می طلبد.

مدیرکل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران پس از اشاره به اینکه بازدید سالانه خودروهای شخصی برای معاینه فنی یک موضوع قانونی برای ساماندهی وضعیت خودروها پس از تولید به صورت کلان و برنامه ریزی شده است، تاکید کرد: خودروها باید پس از انجام معاینه فنی تعمیر شوند. در هر تعمیر، مراجعه به مراکز معاینه فنی بخش ایمنی یا قبل از سفر که ایمنی خودرو در آن مهم است، ضروری است.

وی افزود: بخشی از تخلفات رانندگی علاوه بر جریمه نداشتن معاینه فنی معتبر، مربوط به مشکلات ایمنی خودرو از جمله نقص در سیستم روشنایی در شب، استفاده از تجهیزات غیرمجاز، استفاده از چراغ های فرسوده یا غیرمجاز است. – لاستیک های استاندارد، استفاده از شیشه های رنگی غیر استاندارد، نبود یا نقص چراغ های جلو، عقب و راهنما، تولید آلودگی صوتی و صدای نامتعارف، سلامت و ایمنی این عناصر در مراکز معاینه فنی شناسایی می شود. برای کنترل و عیوب مرتبط به منظور ترمیم عیوب. همچنین شهروندان می توانند با مراجعه چندین بار در سال به مراکز معاینه فنی خارج از شرایط قانونی از سلامت اقلام مذکور اطمینان حاصل کنند.

میرزایی قمی با تاکید بر اینکه الزامات مربوط به معاینه فنی در قانون با هدف ایجاد و نهادینه سازی فرهنگ نگهداری صحیح خودرو در بین شهروندان برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: در مراکز معاینه فنی، خودروهای شخصی که سالانه وارد می شوند، از نظر برخورداری از آن کنترل می شوند. حداقل امنیت لازم برای ترافیک اما سوال اینجاست که آیا این ارزیابی نشان دهنده تداوم سلامت فنی و ایمنی خودرو در یک دوره یک ساله است؟ بدون شک اینطور نیست و برای حفظ شرایط ایمنی و تضمین عدم رعایت استانداردهای تنظیم کننده ایمنی و انتشار گازهای آلاینده از خودروها، تعمیر و نگهداری و بازرسی خودرو نیز باید بر اساس توصیه‌های تولید کنندگان آن علاوه بر بازدید از مراکز آزمون فنی و این موضوعات مکمل یکدیگر هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می شود در حفظ و نگهداری گواهی معاینه فنی به پلیس و یا در هنگام تعویض پلاک کوشا بوده و در صورت امکان سعی کنند مواد کاغذی این گواهی و الزام را در نظر بگیرند. برای نگهداری آن در طول سال، حتما از پرس طلق برای محافظت از آن استفاده کنید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا