اخبار روز

نرخ جدید آب برای منازل تعیین شد


نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه و پس از بررسی مواد مذکور از کمیسیون تلفیق، الف ماده 39 لایحه برنامه هفتم را به تصویب رساندند.

ماده 39 مقرر می دارد:

«الف- وزارت نیرو موظف است نرخ منازل داخل کشور را به گونه‌ای اصلاح کند که با توجه به مناطق جغرافیایی کشور، نرخ مشترکان را تا سقف الگوی مصرف منازل مشمول كمك كميته انرژي امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي كشور برابر صفر است، مشتركان تا الگوي مصرف به صورت يارانه اي، مشتركان پرمصرف بالاتر از الگوي مصرف به صورت بدون يارانه و بر اساس مرحله تعيين شوند. الگوی بالا (ABT). الگوی مصرف آب خانوارهای مذکور بر اساس اندازه خانوار (سرانه) محاسبه می شود.

1- حق انشعاب و بهای آب برای هزینه های تجاری و اداری طبق آیین نامه اجرایی مصوب هیات وزیران محاسبه می شود.

2- معافیت یا تخفیف در نرخ برای کاربرانی که طبق قوانین مشمول معافیت یا تخفیف می‌شوند صرفاً در محدوده الگوی مصرف یا ظرفیت قراردادی یا پروانه بهره‌برداری و بهره‌برداری و محاسبه مازاد بر نرخ تعیین می‌شود. مصرف بر طبق قوانین جاری انجام می شود.

3- شرکت های ارائه دهنده خدمات آب و فاضلاب موظف به تهیه و نصب وسایل اندازه گیری با استانداردهای معتبر برای مشترکین جدید شهری و روستایی می باشند. شرکت های فوق می توانند با تعویض این دستگاه ها برای مشترکین موجود (با اولویت مصرف بالا)، پرداخت هزینه نصب و تهیه دستگاه های هوشمند برای مشترکین شهری بالاتر از الگوی مصرف به عهده مشترکین یا کاربران بوده و به صورت اقساطی مجاز می باشد. منابع مالی نصب و تهیه ابزارهای سنجش هوشمند برای مشترکان شهری و روستایی بر اساس الگوی مصرف در بودجه سنواتی درج می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا