اخبار روز

اولین محموله کمک های ایران تا ساعاتی دیگر به غزه ارسال می شود!/جزئیات

ایران اولین محموله بشردوستانه خود را به غزه ارسال کرد. این محموله به وزن تقریبی 60 تن و حاوی مواد پزشکی و بهداشتی توسط هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بارگیری و برای ارسال به غزه آماده شد.

به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر اعلام کرد: سرانجام مذاکرات هلال احمر و صلیب سرخ جهانی به نتیجه رسید و قرار است این محموله امروز ارسال شود و گذرگاه مرزی رفح نیز برای ارسال کمک های بین المللی به مردم غزه  بازگشایی شود.

پیش از این «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز اعلام کرده بود که کمک‌های ایرانی از طریق مصر به غزه ارسال می‌شود و هلال احمر آماده کمک رسانی به مصدومان غزه است و تلاش می‌کنیم این کار را انجام دهیم. بنابراین موانع تحویل تجهیزات امدادی و استقرار پرسنل پزشکی را برطرف کنید.

وی تاکید کرد: سه بیمارستان سیار آماده است و به محض رسیدن سفارش حمل، با هواپیما ارسال می شود، 60 تن دارو بارگیری و آماده حمل است و به محض باز شدن گذرگاه مرزی کامیون های زیادی آماده ارسال هستند. یک کشتی در مصر در حال آماده شدن است تا مقدمات ارسال کمک از طریق دریا نیز انجام شود.

به گزارش ایرنا، هلال احمر ایران از صلیب سرخ جهانی خواست تا حملات به غیرنظامیان را متوقف کند.

بر این اساس رئیس جمعیت هلال احمر ایران در نامه‌های رسمی و جداگانه به روسای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، همتایان آنها در سه کشور مصر، سوریه و لبنان و همچنین رئیس کمیته اسلامی هلال بین المللی خواستار تلاش سازمان های بشردوستانه و بی طرف برای توقف حمله به غیرنظامیان در فلسطین شد.

در نامه کولیوند به «میریانا اسپولیاریک ایگر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمده است: «همانطور که می‌دانید، در روزهای اخیر تصاویر و گزارش‌های بسیار دردناکی را دیده‌ایم.» حملات گسترده به غیرنظامیان در غزه صدها غیرنظامی بی‌گناه را کشته و مجروح شدند. اگر این وضعیت تشدید شود، بدون شک غیرنظامیان بیشتری به شدت آسیب خواهند دید.

جمعیت هلال احمر ایران، مانند کمیته بین المللی صلیب سرخ، به شدت نگران افزایش علائم هشداردهنده درگیری مسلحانه در غزه است.

ما بر این باوریم که کمیته بین المللی صلیب سرخ به عنوان حافظ کنوانسیون‌های ژنو و اصول و قواعد حقوق بین الملل بشردوستانه تمام تلاش خود را برای کاهش پیامدهای منفی انسانی این وضعیت وحشتناک به کار خواهد بست.

من به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر ایران و رئیس کمیته ملی حقوق بشردوستانه ایران از شما می خواهم که تمام اقدامات لازم را برای توقف حملات به غیرنظامیان انجام دهید. ما معتقدیم که دیپلماسی بشردوستانه می تواند پیامدهای منفی بحران های بشردوستانه کنونی و چنین درگیری های مسلحانه طولانی مدت را کاهش دهد.

به عنوان یک جمعیت ملی در منطقه، آماده همکاری با کمیته بین المللی صلیب سرخ و نمایندگان آن در منطقه برای ارسال کمک های بشردوستانه و محموله به جمعیت آسیب دیده فلسطین هستیم. ما اطمینان داریم که همکاری مشترک دو سازمان می تواند جان بسیاری از غیرنظامیان و مردم بی دفاع غزه را نجات دهد.

من از همه فعالان بشردوستانه که جان خود را برای آماده کردن کمک‌های بشردوستانه به خطر می‌اندازند تشکر و قدردانی می‌کنم و آمادگی کامل خود را برای همکاری در ارائه کمک‌های بشردوستانه اعلام می‌کنم.»

رییس جمعیت هلال احمر همچنین در پیام‌هایی به «خالد هبوباتی» رئیس هلال احمر سوریه، «نوین القابگ» نایب رئیس هلال احمر مصر و «آنتوان الزوقبی» رئیس صلیب سرخ لبنان و «علی بوهدمه» رئیس کمیته اسلامی هلال بین الملل اعلام کردند که هلال‌احمر ایران، برای ارسال محموله امدادی بشردوستانه؛ همچنین اعزام تیم‌های درمانی به منطقه آمادگی دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا