اخبار روز

نحوه درخواست یارانه جدید با کد ملی را یاد بگیرید! /جزئیات

از روز ۱۰ مردادماه به بعد، خانوارهای دهک‌ یکم تا سوم که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند، می‌توانند با اختصاص ۵۰ درصد اعتبار یارانه خود (۲۰۰ هزار تومان) به خرید کالابرگ، ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافه به ازای هر نفر دریافت کنند.

به گزارش منیبان، خانوارها برای اطلاع از کد خرید و کد اعتبار و باقیمانده اعتبار یارانه می توانند کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰*  را شماره گیری کنند.

خانوارها می توانند با مراجعه به وب سایت shoma.sfara.ir و نصب برنامه خود از فروشگاه ها و مشاغل مرتبط با این طرح مطلع شوند. ضمناً با شماره گیری کد دستوری #1463*500* از کد خرید و کد اعتبار و باقیمانده اعتبار یارانه مطلع خواهند شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رفاه و امور اقتصادی از پذیرش یک میلیون خانوار از سه دهک اول به طرح محصولات الکترونیکی خبر داد و بیان کرد: 11 قلم کالا در سبد کالا ثابت و قیمت گذاری شده بر اساس سال گذشته است. اگر مردم 200 هزار تومان از این کالاها را خریداری کنند، 120 هزار تومان اعتبار جدید به آنها اضافه می شود.

با شروع فاز جدید از 10 مرداد ماه، خانوارهای دهک اول تا سوم که 400 هزار تومان یارانه دریافت می کنند، به شرط تخصیص 50 درصد اعتبار یارانه خود ( ۲۰۰ هزار تومان) به خرید کالابرگ، به ازای هر نفر 120 هزار تومان اضافه شارژ دریافت می کنند.

چنانچه خانوارها 50 درصد یارانه 400 هزار تومانی خود را صرف خرید کالا و خرید 11 قلم کالای پیش بینی شده در طرح کنند، به ازای هر یک از اعضای خانواده 120 هزار تومان اعتبار اضافی به حساب سرپرست خانواده واریز می شود و کل یارانه برای هر نفر 520000 تومان افزایش در ماه خواهد بود.

در این مرحله تمامی خانوارهای کم درآمد دهک اول تا سوم به همراه خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشمول افزایش 30 درصدی یارانه شده اند و اعتبارات مازاد وی نیز ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. در صورت افزایش احتمالی تورم اقلام سبد کالا، این میزان مجددا افزایش می یابد اما پرداختی خانوارها تا پایان سال ثابت می ماند.

در صورتی که خانوارها 50 درصد یارانه 400 هزار تومانی خود را که معادل 200 هزار تومان است برای خرید کالا و خرید بین 11 قلم کالای پیش بینی شده در طرح هزینه کنند، 120 هزار تومان اعتبار اضافی به ازای هر عضو خانواده به حساب خانوار واریز می شود. رئیس خانواده یارانه خانوار و کل برای هر نفر به 520 هزار تومان در ماه افزایش می یابد.

پیش از این مازاد اعتبار 80 هزار تومان بود که دولت با همراهی وزارت رفاه اجتماعی برای اسکان خانوارها و جلب مشارکت بیشتر مردمی آن را به 120 هزار تومان رساند. این اعتبار مازاد در واقع کمک دولت به تامین سبد غذایی خانوارهای نیازمند است و دولت در نظر دارد مواد مغذی مورد نیاز را در قالب 11 قلم از سبد کالا به جامعه هدف اختصاص دهد و سه دهک کم درآمد در این کشور از نظر تغذیه و تامین مواد پروتئینی و ویتامین ها آسیب نببینند.

اما 11 اصل در طرح کالابرگ شامل برنج ایرانی، گوشت منجمد، لوبیا، شیر بدون چربی، پنیر، ماست بدون چربی، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند و شکر و طبق آخرین گزارش ها 10 فروشگاه زنجیره ای بزرگ و 84000 فروشگاه کوچک است. فروشگاه ها و در مجموع 93000 پایانه در شهرها و شهرستان ها به سیستم کالابرگ متصل هستند و به مردم خدمات ارائه می دهند.

خانوارها می توانند با مراجعه به وب سایت shoma.sfara.ir و نصب برنامه خود از فروشگاه ها و مشاغل مرتبط با این طرح مطلع شوند. ضمناً با شماره گیری کد دستوری #1463*500* از کد خرید و کد اعتبار و باقیمانده اعتبار یارانه مطلع خواهند شد.

در حال حاضر طرح الکترونیک کالابرگ برای دهک اول تا سوم کم درآمد اجرا می شود که جمعیت 29 میلیون نفری کشور را پوشش می دهد. بر اساس آخرین آمار، یک میلیون خانوار این طرح را پذیرفته اند که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا