اخبار روز

نحوه انتقال سهام از متوفی به ورثه


به گزارش مانیبان، شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: برای دریافت سود سهام، یکی وراث باید در سامانه «میرآث» ثبت نام کنند و در عین حال سایر وراث نیز برای دریافت سود سهام باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا با پرداخت سود سهام، این افراد نیز سود دریافت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس این گزارش، کلیه خدمات مربوط به انتقال سهام از متوفی به وراث از طریق سامانه «میراث» در 4 بانک و 44 کارگزار منتخب رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه نیست. .

جزئیات جلسه شورای عالی بورس؛ سوال اقدامات مورد بررسی قرار گرفت

بر اساس این گزارش، وراث متوفی سهام پس از مراجعه به درگاه ذینفع بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir و تعیین زمان تشکیل پرونده نسبت به آغاز فرآیند واگذاری سهام متوفی به وراث اقدام می کنند. باید یکی به بانک های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» یا کارگزاری های منتخب مراجعه کنید.

فرآیند ثبت درخواست در میراث.

بعلاوه، یکی وراثی که باید ثبت نام کنند باید ابتدا وارد درگاه ذینفع یکپارچه بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir شده و در مرحله بعد وارد قسمت «اموال متوفی» شده و ملیت و تاریخ تولد متوفی را وارد کنند. واحد «استعلام تاریخ تشکیل پرونده» اطلاعات لازم را در مورد تاریخ تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفیان کسب کرده است، متعاقباً در صورت تأیید تاریخ تشکیل پرونده، می‌توان آنها را به هر یک از کارگزاری‌ها و بانک‌های منتخب ارسال کرد. و در پایان پس از Filed in یکی از دفاتر می توانید پرونده را از طریق بخش “بررسی وضعیت پرونده” در پورتال یکپارچه برای همه وراث پیگیری کنید.

پرداخت سود سهام عدالت متوفی چه زمانی انجام می شود؟

مدارک لازم برای ارائه پرونده

وراث قبل از مراجعه به کارگزاری ها یا شعب بانک های مجاز جهت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه باید یکی از دفاتر اعلام شده مدارک زیر را ارائه دهید:

1- تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی

2- اصل یا یک قطعه عکس برابر با اصل شناسنامه و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث تعیین شده در گواهی محدودیت وراثت (با این توضیح که متقاضی شناسنامه یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می تواند کارت ملی را جایگزین کند).

3- اصل یا عکس برابر اصل گواهی محدودیت وراثت متوفی (شایان ذکر است در صورتی که مادر یکی از ورثه باشد از بند ب ماده 892 قانون مدنی استنباط می شود. ایراد را کنترل کنند، همچنین صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان والدین متوفی مورد نیاز است.)


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا