cambodian tycoon sanctioned for involvement in crypto scams and human trafficking ramzarz min

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده یک سرمایه‌دار و سناتور کامبوجیایی به نام لی یونگ فَت (Ly Yong Phat) را به دلیل دخالت در قاچاق انسان و کلاهبرداری‌های رمزارزی تحریم کرده است. این تحریم شامل شرکت‌های او از جمله گروه L.Y.P و استراحتگاه O-Smash می‌شود.

به گزارش مقامات، قربانیان قاچاق انسان، با وعده‌های دروغین شغلی، به استراحتگاه او کشانده می‌شدند و پس از ورود، تلفن‌ها و پاسپورت‌های آن‌ها مصادره شده و مجبور به شرکت در کلاهبرداری‌های رمزارزی می‌شدند.

به گزارش رمز ارز نیوز، تحقیقات نشان داده است که این افراد مجبور به شرکت در طرح‌های کلاهبرداری مانند قصابی خوک می‌شدند که در آن‌ها روابط احساسی جعلی عاشقانه با قربانیان دیگر ایجاد کرده و آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ترغیب می‌کردند.

قابل توجه است، افرادی که سعی در فرار یا درخواست کمک داشتند، با شکنجه‌هایی مانند ضرب و شتم و شوک الکتریکی روبه‌رو می‌شدند. طی عملیات‌های نجات در بازه زمانی اکتبر ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۴، مقامات توانستند قربانیانی از کشورهای مختلف از جمله چین، هند و مالزی را آزاد کنند.

در آوریل ۲۰۲۴، گزارش بی‌بی‌سی نشان داد که بیش از ۲۵۰ نفر هندی که به دروغ به کامبوج کشانده شده بودند، نجات یافتند. این قربانیان بخشی از هزاران نفری بودند که در کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال و کلاهبرداری‌های عاشقانه مورد سوءاستفاده قرار گرفتند.

گزارش وزارت امور خارجه ایالات متحده نیز به نقض گسترده حقوق بشر در کامبوج اشاره کرده است. سه هتل متعلق به لی یونگ فَت نیز به دلیل ارتباط با این جنایات تحریم شدند.

در همین راستا، در جولای ۲۰۲۴، شرکت تتر ۲۸ میلیون دلار USDT مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی در کامبوج را مسدود کرد.

طبق تحقیقات، شرکت‌های مرتبط با این سرمایه‌دار حدود ۱۱ میلیارد دلار از طریق کلاهبرداری‌های مرتبط با ارز دیجیتال و قاچاق انسان به دست آورده‌اند. FBI هشدار داده است که این نوع کلاهبرداری‌ها عمدتاً توسط سازمان‌های جنایی در جنوب شرق آسیا انجام می‌شوند.

منبع:عصرایران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما