اخبار روز

نتیجه خودنمایی خودروی 10 هزار دلاری سایپا در روسیه


به گزارش پی ام آپ؛ در حال حاضر بازار خودرو روسیه با توجه به اتفاقات سیاسی که در این کشور رخ داده، شباهت زیادی به بازار دارد. ایران دارد. خودروسازان بزرگ و مهم کشور را ترک کرده اند و جای آنها را خودروسازان چینی گرفته اند که همراه با خودروسازان چینی قصد ورود به بازار روسیه را نیز دارند. البته این حضور برای ما چندان آسان نخواهد بود. زیرا خودروسازان چینی بسیار معتبری مانند MG، HiFi و Great Wall در این کشور حضور خواهند داشت و طبیعتاً خودروسازان ایرانی ها کار بسیار سخت و دشواری خواهند داشت. به تازگی صفحه ای در یوتیوب به نام سفر با راسل، ویدیوی نقد و بررسی سایپا. کوییک در روسیه منتشر شده است. این فعال رسانه ای پس از بازدید از غرفه های نمایشگاهی و بازدید از خودروهای پیشرفته چینی و فناوری های مختلف به سراغش آمد سایپا کوییک می رود.

نکته ای که در اولین ملاقات این فرد با کوییک مورد توجه قرار نگرفت فن آوری در این ماشین خاص بود. جذاب ترین نکته در مورد این خودرو از نظر این یوتیوبر ترکیب رنگ سیاه و سفید بود. این شخص پس از اولین برخورد با کوییک به سرعت کیا ریو را به شما یادآوری می کند، زیرا پلت فرم این خودرو همانند تیبا بوده و نسخه بهبود یافته ساختار است. پراید یادآوری این شباهت چندان اشتباه به نظر نمی رسد. برخی از کارشناسان روسی نیز این کار را انجام می دهند. ماشین که بسیار شبیه به لادا کالینا در نظر گرفته می شود، یکی دیگر از عناصر ویژه ای که توجه این فرد را به خود جلب کرد، نبود دکمه بالا بردن شیشه عقب در لانه و قرار گرفتن آن بر روی کنسول عقب بود. او از کور شدن جای اهرم پنجره دستی سنتی و قرار گرفتن دکمه های پنجره در جای غیر استاندارد تعجب کرد.

پس از بازدید از فضای داخلی کوییک، نوبت به قسمت موتور می رسد. این یوتیوبر به ناتوانی سایپا در تولید موتور به صورت کاملا مستقل نیز اشاره کرد.کوییک در روسیه با همان موتور 87 اسب بخاری که 128 نیوتن متر گشتاور تولید می کند به نمایش درآمد. این خودرو با گیربکس CVT و هم سطح تجهیزات نمونه ایرانی به روس ها نشان داده شد. اما وجود دستور کات D که در نسخه های ایرانی حذف شده بود توجه بسیاری را به خود جلب می کند. جدا از نکات منفی، این یوتیوبر به نکات مثبتی اشاره می کند. کوییک همانطور که از قیمت بسیار پایین آن مشخص است. کوییک به گفته این رسانه قیمتی در حدود 10000 دلار خواهد داشت در مقایسه با سایر خودروهای اقتصادی که حدود 13000 تا 15000 دلار هستند. دلار واقع شده است، مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود. کوچک و جمع و جور بودن یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو بود که از دیدگاه این یوتیوبر در قسمت نظرات ویدیو مطرح شد. یوتیوب نظرات مختلفی مطرح شده است که در این میان نظرات مثبت دیده می شود. حتی امکان ساخت خودرو در شرایط تحریم و با قیمت پایین. در این میان این سوال پیش می‌آید که آیا خودروسازان ما توان تولید حداقل خودروهای باکیفیت‌تر را در این نمایشگاه نداشتند؟


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا