دانستنی ها

ورزش‌هایی برای پیشگیری از مرگ زودهنگام/ عوقب بی تحرکی!

فعالیت بدنی برای داشتن یک زندگی سالم و طولانی بسیار مهم است. ورزش کردنباعث میشه وزن نرمالی داشته باشید و از ابتلا به بیماری‌های مزمن دور بمانید.

سوال واقعی در اینجا این است که برای کاهش خطرات و اثرات فیزیکی نشستن طولانی مدت دقیقاً چه باید کرد؟

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از همشهری، دانشمندان می گویند: فعالیت هایی مانند باغبانی یا دوچرخه سواری می تواند به کاهش خطر مرگ زودرس کمک کند، اما میزان این فعالیت باید کافی باشد. نتایج یک مطالعه نشان می دهد که فقط نیم ساعت ورزش در روز ممکن است برای جبران خطرات ناشی از نشستن زیاد کافی باشد. محققان همچنین دریافتند که 30 تا 40 دقیقه هر فعالیت شدید در روز می تواند به کاهش آسیب های ناشی از عدم تحرک کمک کند.

مطالعات همچنین نشان داده است افرادی که مدت زمان طولانی را پشت میز یا روی مبل می گذرانند در معرض خطر مرگ زودرس هستند. با این حال، زمانی که آنها فعالیت های شدیدی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی سریع یا باغبانی را به مدت 30 تا 40 دقیقه انجام می دادند، خطر مرگ زودرس آنها کاهش می یافت.

پروفسور اولف اکلوند از دانشکده علوم ورزشی نروژ می گوید: عدم تحرک یا کم تحرکی بیشتر با نرخ مرگ و میر بالاتر همراه است. پزشکان و متخصصان توصیه می کنند که مقداری فعالیت بدنی در طول روز برای همه مفید است و بزرگسالان نیز حداقل دو بار در هفته تمرینات قدرتی انجام دهند. طبق دستورالعمل ها باید سعی کنند هفته ای دو ساعت و نیم فعالیت هایی با شدت متوسط ​​مانند پیاده روی تند انجام دهند. تحقیقات قبلی نشان داده است که نشستن در مقایسه با هر سطح دیگری از فعالیت، از جمله دراز کشیدن یا ایستادن، خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

آخرین مطالعه که در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شده است، میزان ورزش هایی را که افراد می توانند برای کاهش خطر نشستن طولانی مدت انجام دهند، مورد بررسی قرار داده است. محققان داده های بیش از 44000 بزرگسال میانسال و مسن را که از ردیاب های تناسب اندام بین 4 تا 14.5 سال استفاده می کردند، تجزیه و تحلیل کردند. در طول مدت تحقیق، 3451 نفر جان خود را از دست دادند.

شرکت کنندگان بر اساس میانگین زمان بی تحرکی خود به گروه هایی تقسیم شدند که دوره های بی تحرکی از 5/8 تا 5/10 ساعت در روز متغیر بود. آنها همچنین بر اساس زمان فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​تا شدید، که به طور متوسط ​​هشت دقیقه تا 35 دقیقه در روز بود، تقسیم شدند. نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که بیشترین زمان را در طول دوره تحقیق به صورت غیر فعال سپری کردند به دلیل عوارض مختلف جان خود را از دست دادند.

با این حال، کسانی که بیشترین زمان را صرف انجام فعالیت‌های متوسط ​​تا فیزیکی می‌کردند، مرگ ناگهانی کمتری را تجربه کردند و خطر مرگ ناگهانی کمتر و مشابهی نسبت به کسانی که کمترین زمان بی‌تحرکی را سپری کردند، داشتند. پروفسور اکلوند درباره این تحقیق گفت: نتایج ما نشان می دهد که فعالیت بدنی و زمان کم تحرکی را می توان به طور متفاوتی با هم ترکیب کرد تا خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا