اخبار روز

نتانیاهو مانع مذاکرات است نه ما

یکی رهبران حماس تاکید کردند: نتانیاهو مانع مذاکرات است نه ما. هر توافقی باید شامل خروج کامل از نوار غزه باشد.

غازی حمد، رهبر حماس گفت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مسئول مانع تراشی در مذاکرات آتش بس در غزه است، نه حماس.

وی در گفت و گو با العربیه/الحدث افزود: هرگونه توافق باید به آتش بس همه جانبه و خروج کامل اشغالگران از غزه منجر شود.

حمد همچنین تصریح کرد که اشغالگران باید از آتش بس در غزه جلوگیری کنند و همه مذاکرات بر اساس اجرای پیشنهاد می باشد.

وی با بیان اینکه حماس با سند بایدن موافقت کرده است، خاطرنشان کرد که این اسرائیل بود که مذاکرات را خراب کرد و او می‌خواهد مذاکرات را به نقطه اول بازگرداند.

وی همچنین اظهار داشت که حماس در جریان مذاکرات انعطاف زیادی از خود نشان داده و وظیفه نتانیاهو بوده که از این امر جلوگیری کند.

علاوه بر این، او فاش کرد که حماس قبلاً اقداماتی را برای پایان دادن به جنگ و تبادل اسرا در نظر گرفته بود، اما نتانیاهو عقب نشینی کرد و شرایط جدیدی را تعیین کرد. در واقع او می خواهد در فیلادلفیا و ناصره بماند.

حمد تاکید کرد که رایزنی و ارتباط با یحیی السنوار ادامه خواهد داشت و تصمیم گیری یک حرکت جمعی است و السنوار تنها نیست.

در عین حال حسام بادران یکی یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس روز پنجشنبه گفت که این جنبش به مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا در دوحه “از دیدگاه استراتژیک با هدف پایان دادن به تجاوز علیه غزه” می نگرد.

بادران در بیانیه‌ای که این جنبش در پلتفرم تلگرام منتشر کرد، افزود: حماس معتقد است که هرگونه مذاکره باید بر اساس برنامه‌ای مشخص برای اجرای آنچه قبلاً توافق شده است، باشد.

وی ادامه داد: مانع دستیابی به آتش بس در غزه، ادامه خروج اسرائیل است.

بادران خاطرنشان کرد: هرگونه توافق باید به آتش بس جامع، خروج کامل از غزه، بازگشت آوارگان و بازسازی و همچنین توافقنامه تبادل اسرا منجر شود.

پیش از این، مذاکرات موسوم به “قاطعانه” درباره توافقنامه تبادل اسرا و آتش بس در غزه از روز پنجشنبه در دوحه آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد. حماس نماینده ای به این نشست نفرستاد.

این گفتگوها به دور از رسانه ها و در پاسخ به بیانیه مشترک رهبران ایالات متحده، مصر و قطر در هفته گذشته انجام می شود. «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، «عباس کامل» رئیس سرویس مخفی مصر و «دیوید بارنیا». “، رئیس سرویس مخفی اسرائیل، شرکت کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا