نبرد یوزها با حریف محبوب

نبرد یوزها با حریف محبوب

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته دومِ مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 بین امارات و ایران برگزار می‌شود. 2 تیم از سه تیم برنده گروه (A) در هفته نخست باید رودرروی یکدیگر قرار بگیرند. تیم تحت هدایت امیر قلعه‌‍نویی با یک گل از سد قرقیزستان گذشت و پسران زاید دست به کار بزرگی زدند و قطر، قهرمان 2 دوره اخیر جام ملت‌های آسیا را در خانه‌اش با نتیجه 3 بر یک مغلوب کردند تا نشان دهند عزم خود را برای صعود به جام جهانی پس از 36 سال جزم کرده‌اند.

امارات، حریف محبوب ایران

ایران و امارات تا به حال 19 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که نتیجه آن 15 پیروزی برای ملی‌پوشان، سه تساوی و فقط یک برد برای تیم عربی بوده است.  تنها برد اماراتی‌ها برابر تیم ملی به سال ۱۹۹۷ یعنی ۲۷ سال پیش برمی‌گردد؛ جایی که شاگردان محمد مایلی کهن در دیداری دوستانه با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب امارات شدند تا اولین و آخرین برد این تیم عربی مقابل ایران به دست بیاید. تک گل تیم ملی در این شکست تاریخی را حمید استیلی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

امارات در کنار این یک برد، دو تساوی هم مقایل تیم ملی داشته است. آخرین تساوی آن‌ها برابر ایران به مسابقات انتخابی جام جهانی در سال ۲۰۰۸ بازمی‌گردد که تیم تحت هدایت علی دایی پس از باز شدن دروازه‌اش در دقیقه ۱۹ توسط عبدالرحیم جمعه، در دقیقه ۸۱ توسط کریم باقری بازی را به تساوی کشاند تا تیم ملی دست خالی از این مسابقه برنگردد.

دیگر تساوی تیم ملی برابر امارات هم باز به سال ۲۰۰۸ و پنج ماه قبل‌تر از بازی مذکور یک بر یک برمی‌گردد که باز هم مربوط به دوران سرمربیگری علی دایی است.

در واقع امارات به جز این سه بازی که به آن‌ها پرداخته شد، همواره مقابل ایران بازنده بوده است و از آخرین باری که این تیم به ایران نباخته، چیزی حدود ۱۶ سال می‌گذرد. یحیی الغسانی، پس از پنج بازی، موفق شد امارات را مقابل قهرمان سه دوره جام ملت‌های آسیا به گل برساند. جالب است که ایران در هشت بازی قبلی با امارات در مقدماتی جام جهانی هم با اقتدار دستِ بالا را دارد و در 6 مسابقه به برتری رسیده و 2 بار نیز به تساوی رضایت داده است.

 
ترکیب‌های احتمالی: 

امارات متحده عربی: عیسی، الدهانی، حمادی، آتونه، ادریس، سهیل، حمد، نادر، الغسانی، ذابی، کاندو

ایران: بیرانوند، محمدی، خلیل‌زاده، کنعانی، حردانی، قایدی، عزت‌اللهی، قدوس، جهانبخش، آزمون، طارمی

257 251

 

منبع: بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما