اخبار روز

درگیری مخالفان و حامیان اسرائیل در دانشگاه کلمبیا!/جزئیات

از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس، دانشگاه کلمبیا در نیویورک صحنه تظاهرات و درگیری بین گروه های مختلف دانشجویی موافق و مخالف اسرائیل بوده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت روزنامه محافظه کار “نیویورک پست”مقاله یکی از اساتید این دانشگاه که در آن از عملیات نظامی حماس علیه اسرائیل در 7 اکتبر تمجید کرده بود، جنجال به پا کرد و محافل حامی اسرائیل در این دانشگاه خواستار برکناری این استاد شدند.

با این حال، دانشگاه کلمبیا از اظهار نظر در مورد اعتراضات فزاینده حامیان اسرائیل علیه استادی که حملات حماس علیه اسرائیل را “حیرت انگیز” خواند، خودداری کرد. این در حالی است که طوماری با بیش از 45000 امضا برای اخراج این استاد توسط حامیان اسرائیل جمع آوری شده است.

«جوزف ماساد»، استاد سیاست و تاریخ در دانشگاه کلمبیا، از سوی حامیان اسرائیل به حمایت از حمله حماس به اسرائیل متهم شد و «مایا پلاتاک»، دانشجوی 23 ساله دانشگاه کلمبیا، کمپینی علیه اسرائیل به راه انداخت. او با جمع آوری 45000 امضا از مقامات دانشگاه. این استاد باید به دلیل “حمایت از تروریسم” اخراج شود.

درگیری مخالفان و حامیان اسرائیل در دانشگاه کلمبیا!/جزئیات

اتهام این استاد به گفته حامیان اسرائیلی این است که روز بعد از شروع عملیات غافلگیرانه حماس “طوفان الاقصی” علیه اسرائیل، وی در مقاله ای این اقدام حماس را “پیروزی خیره کننده” این گروه توصیف کرد.

وی نوشت: عبور مبارزان مقاومت فلسطینی از پاسگاه های اسرائیلی که غزه را از اسرائیل جدا می کند شگفت آور بود… شاید بزرگترین دستاورد مقاومت در اشغال موقت این مستعمرات شهرک نشین، ضربه مهلکی به هر اعتمادی باشد که به استعمارگران اسرائیلی می شود. در ارتش داشته باشید. خودش و توانایی اش برای محافظت از او.»

پرونده ماساد قبلاً به دلیل اظهارات ضد اسرائیلی توسط هیئت علمی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته است.

در درخواست اخراج این استاد آمده است: «حمایت و تمجید ماساد از یکی از بدترین حملات تروریستی در تاریخ هرگز قابل قبول نیست… ما از دانشگاه کلمبیا می‌خواهیم ماساد را به خاطر اظهاراتش پاسخگو باشد و فوراً او را از دانشگاه کلمبیا اخراج کند.» ”

در پاسخ به این درخواست، گروهی از دانشجویان نیز با جمع آوری طوماری که از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا خواستند تا از امنیت فیزیکی و آزادی بیان استادان آن دانشگاه حمایت کند، با مساد اعلام همبستگی کردند.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، فضایی به شدت قطبی در دانشگاه کلمبیا وجود داشته است و گروه‌های طرفدار اسرائیل و فلسطین در مقابل یکدیگر قرار گرفته و به تجمعات یکدیگر حمله می‌کنند.

تظاهرات حامیان اسرائیل برای اخراج جوزف مسد از دانشگاه کلمبیا

نبرد مخالفان و حامیان اسرائیل در دانشگاه کلمبیا در آمریکا

طی دو هفته گذشته چندین گروه دانشجویی حامی فلسطین به شدت از کشتار مردم غزه توسط اسرائیل انتقاد کرده و با راه اندازی تظاهرات و صدور بیانیه حمایت قاطع خود را از مبارزه برای حقوق ملت فلسطین اعلام کرده اند.

از سوی دیگر، گروه های طرفدار اسرائیل برای ادای احترام به قربانیان حملات حماس به اسرائیل در 7 اکتبر راهپیمایی و گردهمایی برگزار کرده اند.

روز گذشته (چهارشنبه) مقامات دانشگاه کلمبیا محوطه دانشگاه را به روی عموم بستند، در حالی که همزمان بسیاری از گروه های مقاومت از جمله حماس خواستار تظاهرات ضد اسرائیلی برای محکومیت حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی در داخل دانشگاه و در جریان آن شدند. در این جلسه بین دانشجویان درگیری رخ داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا