اخبار روز

نباید بگذاریم رهبری مرحوم رئیسی زیر سوال برود و دولت ناکارآمد جلوه کند. این سه سال به اندازه هشت سال مبارک بود.

علم الهادی ادامه داد: شهدای خدمت به شهادت رسیدند. مرحوم آیت الله رئیسی به شهادت رسید، اما نشانه های حیات ایشان هنوز در این کشور زنده است. شما نباید از آقای رئیسی یک شخصیت اسطوره ای بسازید. این که بگویم مرد خوبی بود، مهربان بود، با مستضعفین مهربان بود، بله، البته همه اینها بود، اما در عین حال شهید رئیسی مرد کار بود، مردی در زمینه بود. از جهاد، دوید، امتحان کرد و کار کرد. علاوه بر این او یک مدیر بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تاکید کرد: در ایام شهادت رئیس جمهور نباید اجازه دهیم دو اتفاق بیفتد. یکی در سایه اسطوره سازی شخصیت مدیریتی مرحوم آیت الله رئیسی زیر سوال می رود و ثانیاً دولت سیزدهم ناکارآمد ظاهر می شود.

به گزارش «انتخاب»؛ حجت الاسلام سید احمد علم الهادی در خطبه سیاسی این هفته نماز جمعه که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با یادآوری آیه شریفه رهبر معظم انقلاب در این مراسم گفت: به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره): رهبر معظم انقلاب. آیه ای در حرم امام آمده است. آیه 154 سوره بقره و این فراز روشن از کلام خدا را به عنوان نشانه روشنی از فلسفه شهادت شهادت تلقی کردند.

وی افزود: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید: «به کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، نگوئید، بلکه زنده‌اند، اما احساس زنده بودن نمی‌کنند و درک آن برای بیشتر مردم دست نیافتنی است».

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: انسان نمی تواند زندگی انسان در راه خدا را درک کند، اما ذکر «لاتاشورون» به صورت جمع به این معنا نیست که چنین است. درک این زندگی ممکن نیست، بلکه بیشتر مردم این موضوع را درک نمی کنند. منظور از این زندگی، زندگی در برزخ نیست، پس آنها نیز مانند سایر متوفیان پس از مرگ به زندگی در برزخ خواهند رفت. این زندگی چیز بسیار خاصی است. كسى كه در راه خدا كشته شد زنده است; به این معنا که همه کارها و مشکلات زندگی او به جریانی تبدیل می شود که در زندگی مردم ادامه دارد. معنای این زندگی، زندگی یک جریان شهیدی است که اجزا، خصوصیات و ویژگی های آن به نوعی جریان زنده و جاودانه تبدیل می شود که شخصیت هر فرد در مراحل بعدی زندگی با آن سنجیده می شود.

وی ادامه داد: شهدای خدمت به شهادت رسیدند. مرحوم آیت الله رئیسی به شهادت رسید، اما نشانه های حیات ایشان هنوز در این کشور زنده است. شما نباید از آقای رئیسی یک شخصیت اسطوره ای بسازید. این که بگویم مرد خوبی بود، مهربان بود، با مستضعفین مهربان بود، بله، البته همه اینها بود، اما در عین حال شهید رئیسی مرد کار بود، مردی در زمینه بود. از جهاد، دوید، امتحان کرد و کار کرد. علاوه بر این او یک مدیر بود.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در ایام شهادت رئیس جمهور نباید اجازه دهیم دو اتفاق بیفتد. یکی در سایه اسطوره سازی شخصیت مدیریتی مرحوم آیت الله رئیسی زیر سوال می رود و ثانیاً دولت سیزدهم ناکارآمد ظاهر می شود. برادران و خواهران عزیز، دیروز رئیس جمهور مستقر به مشهد آمد و 109 پروژه عمرانی را افتتاح کرد. اگر 109 پروژه مانند نیروگاه، کارخانه فولاد و اولین پالایشگاه کشور در چرمشهر تا سه سال دیگر به بهره برداری برسد، نشان از مدیریت دارد، چرا که رئیسی معتاد کار بود.

وی تاکید کرد: در این میان عده ای هستند که مدام می گویند رئیس جمهور مهربان بود، انسان بود، آغوش مستضعفان را باز داشت، همین اما نشانه های کار را آقای رئیسی ببینید . برخی می گویند سه سال از سلطنت سیزدهم. سه سال کجا؟ این ریاست هشت سال است که برکت دارد.

علم الهادی گفت: بخشی دیگر این است که عملکرد دولت زیر سوال می رود. گفتن اینکه آقای رئیسی خودش خوب بود اما اطرافیانش در دولت در حد و اندازه نبودند. این کلمه چیست؟ این توهین به برخی مجاهدین است. کاری که کرد با این دولت بود. شخصیت او به گونه ای بود که وقتی کسی نمی توانست مانند او باشد، عقب می ماند. این وزرا با جهاد مبارزه کردند. این مدیران کار کردند. 109 پروژه در این استان حاصل تلاش مدیران دولتی است نبود و اگر آقای رئیسی نظارت زیادی بر پیگیری ها نداشتند، اینها شکل نمی گرفت.

گفت: این گونه می گویند که این مرد زنده است. این زندگی به معنای زندگی در برزخ نیست، بلکه مدیریت استادانه و همه جانبه همه فرآیندها از اجرا تا پیگیری است. او ماند، یا به خاطر خودش یا با انتخاب عوامل کوشا و خستگی ناپذیر و به کارگیری نیروهای فداکار در سطح خود. این آقا با این حرفش الان ترند شده. اگر روندی وجود دارد، کارمندان شما باید آن روند را دنبال کنند و فردی را استخدام کنند که بتواند به اندازه او صادق باشد.

امام جمعه مشهد در خصوص انتخابات پیش رو فرمودند: ای مردم، مردم را از اطراف خود بشناسید. چهل سال از این انقلاب می گذرد. برای پیدا کردن کسی که به شما بگوید به فلانی رای دهید و به فلانی رای ندهید نیازی به ولی ندارید. این کشور رئیس جمهور مانند رئیس جمهور عزیز می خواهد. به دنبال فردی باشید که ویژگی های یک رئیس جمهور شهید را داشته باشد و اگر چنین رفتار و رویکردی را در فردی نمی بینید، سراغ او نروید.

وی افزود: این شما هستید که می توانید سرنوشت جامعه خود را رقم بزنید تا رئیس جمهور دوم بیاید و با قدرت و قدرت به این خدمت ادامه دهد حل بحران در این 45 سال هر کجا وسط صحنه بوده اید نه تنها مشکلی پیش نیامده بلکه چالش ها نیز حل شده است. ای مردم، آن روز که امام (ره) چشم مبارکش را بست و فرمود با خیال راحت از این دنیا می روم، خطاب به مردم فقط یک نصیحت داشت. گفت: نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد. مسئولیت را به عهده خودت بگذار حال اگر برعکس شد، اعتماد امام (ره) به روز قیامت را چگونه باید حساب کنیم؟

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا