این روزها که مهران مدیری به دلیل اجرای برنامه پرطرفدار «گل یا پوچ» در کانون توجه قرار گرفته است، ویدیویی از مصاحبه قدیمی جواد عزتی در اینستاگرام دست به دست شده است که در آن او از سبک کارگردانی مدری صحبت می کند. او از اینکه یک کارگردان در بازیگری چگونه دست بازیگران را برای ایده دادن باز می گذارد صحبت کرد. به خصوص در سریال های پرطرفداری مثل «قهوه تلخ» که بازی جواد عزتی حتی در فیلمنامه اولیه نبود و بعدها با نوع بازی عزتی. یکی او به یکی از شخصیت های ماندگار سریال های طنز ایرانی تبدیل شد.

به گزارش فیلم نیوز، 14 سال پیش جواد عزتی مقابل دوربین سریال قهوه تلخ رفت. با وجود تمام نقش هایی که در این سال ها بازی کرده، شخصیت بابا اتی در آن سریال یکی او یکی از مشهورترین شخصیت هایی است که در کارنامه کاری خود وقار دارد. حتی برخی هنوز او را با این نام می شناسند و این یعنی عزتی تا حد زیادی مدیون فضایی است که مهران مدیری به عنوان کارگردان «قهوه تلخ» در اختیار او گذاشته است. این روزها مدیر خیلی سرش شلوغ است. به تازگی اکران جدیدترین فیلمش «ساعت 6 صبح» به پایان رسیده است، او در حال اجرای «گل یا پوچ» است و سریال جدیدش «پدر قهوه» را می سازد. حال صحبت های جواد عزتی در مورد سبک کارگردانی کارگردان و اینکه چه تاثیری بر بازیگر نقش آفرینی می گذارد مورد توجه قرار گرفته و قابل تامل است.

در تابستان 1395، زمانی که جواد عزتی هنوز در جایگاه فعلی خود قرار نگرفته بود و تنها به عنوان بازیگر کمدی سینمای تجاری شناخته می شد، فریدون جیرانی از او برای حضور در برنامه سینمایی «35» دعوت کرد و با او مصاحبه کرد. عزتی در این برنامه درباره مسائل مختلفی صحبت کرد اما شهرت اصلی او در آن روزها بازی در نقش بابا اتی در سریال قهوه تلخ بود. سریالی که یکی یکی از محبوب ترین و موفق ترین آثار مهران مدیری تا به امروز است.

جواد عزتی و هادی کاظمی در سریال «قهوه تلخ» نقش دو شخصیت بی نظیر پیرمرد را بازی کردند.

جواد عزتی در آن برنامه درباره سبک کارگردانی مهران مدیری صحبت کرده بود. راهی که به نظر می رسید میدان و فضای قابل توجهی را در اختیار بازیگران قرار دهد. جواد عزتی که در واقع یکی از بازیگران مکمل سریال بود اما کم کم نقشش تغییر کرد یکی او به یکی از شخصیت های محبوب سریال تبدیل شد و هر قسمت پر رنگ تر می شد. عزتی در این گفت و گو گفت: آقای مدیری ما را آزاد گذاشت تا خودمان بازی کنیم و بعد بازی را هرس کرد.

وی در ادامه درباره نقش خود گفت: نقش من (بابا اتی) هم در فیلمنامه است نبود. آقای مدیری گفته بود اینها باشد. ما هم پرسیدیم چه کار می کنند؟ حرف میزنن یا نه؟ آیا آنها عصبانی هستند، آیا آنها خوشحال هستند؟ جایگاه آنها در جامعه چیست؟ اما ما چیزی نمی دانستیم.»

عزتی درباره تاثیری که در ساخت این شخصیت داشته است، افزود: ما خودمان نقش را با تمام خصوصیاتش خلق می کردیم و بعد آقای مدیری گفتند که خوب است این قسمت را رها کنیم یا بهتر است این قسمت را برداریم.

یکی یکی از ویژگی های «قهوه تلخ» این بود که به صورت هفتگی ضبط می شد و مانند سریال 90 شب مهران مدیری می توانست واکنش مخاطب را وارد کار کند. ترکیب خلاقیت بازیگران، مدیریت مهران مدیری و نظرات تماشاگران نقشی ماندگار مانند بابا اتی را رقم زد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما