اخبار روز

ناکامی تنیس روی میز ایران در المپیک پاریس; تکرار تلخ شکست های اولیه

تیم سه نفره تنیس روی میز ایران خیلی زود از المپیک پاریس بازگشت که انتظار می رفت اعضای باتجربه این تیم به مراحل بالاتری برسند.

به گزارش ایرنا، نیما، نوشاد عالمیان و ندا شهسواری سه ملی پوش تنیس روی میز ایران در پاریس، چهره های باتجربه ای بودند که حضوری دیرینه در میادین مهم بین المللی داشتند. اولین نماینده ایران که در بازی اول شکست خورد و حذف شد، ندا شهسویری، پرچمدار کاروان ایران بود. در بازی اول با نماینده فرانسه دیدار کرد و بازی را 1 بر 4 مقابل حریف واگذار کرد.

او در همان بازی اول در المپیک 2012 لندن و 2016 ریو شکست خورد. به زبان ساده: سه حضور در المپیک بدون یک برد! اگرچه او سه بار توانست به المپیک راه پیدا کند، اما عملکرد ضعیف شهسواری در این بازی ها ثابت کرد که تنیس روی میز بانوان ایران هنوز راه زیادی برای رسیدن به شرایط مناسب و کسب حداقل یک پیروزی در المپیک دارد.

حمیده ایرانمنش سرمربی تیم تنیس روی میز بانوان پس از شکست شاهواری گفت: این تنیس باز فرانسوی که مورد حمایت تماشاگران خانگی قرار می گیرد شرایط را برای ندا سخت کرده بود قبل از.

اگرچه فضای رقابت ها در مسابقات مختلف المپیک متفاوت است، اما استفاده از چنین بهانه هایی برای ناکامی قابل قبول نیست زیرا این اولین بار نیست که شهسواری در میدان المپیک با حریفان خود روبرو می شود. او سه بار به سهمیه رسید و در همان گام اول هر سه بار با اختلاف زیاد شکست خورد. شهسواری باتجربه ترین بانوی ایرانی در مراحل مختلف این بازی ها محسوب می شود و سه بار در المپیک شرکت کرد.

اما ندا شهسواری پس از این شکست اعلام کرد که به خاطر اشتباهاتش شکست خورده و می توانسته حریف فرانسوی خود را شکست دهد.

دومین نماینده ایران نیما عالمیان بود که در دور اول نیز با نتیجه 4 بر یک مغلوب نماینده چین تایپه شد و حذف شد. نیما با یک برد و یک باخت از المپیک 2016 ریو و با یک باخت در دور اول از المپیک توکیو حذف شد.

انتظار می رفت حداقل یک پیروزی در پاریس به دست آورد، اما در اولین قدم کارش به خطا رفت. نیما ناکامی خود را اینگونه توجیه کرد: «به مردم گفتم از من توقع زیادی نداشته باشند!»

با توجه به صحبت های نیما عالمیان باید گفت ورزشکاری که می داند نمی تواند انتظارات مردم را برآورده کند، چرا باید در المپیک شرکت کند؟

اما جمیل لطف الله نسابی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با ابراز نارضایتی از عملکرد نیما عالمیان گفت: نیما اشتباهات ناخواسته ای داشت و نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

سومین نماینده ایران نوشاد عالمیان بود. تنیس روی میز که انتظار می رفت بیشتر از نیما و ندا برد داشته باشد. نوشاد در گام اول با نتیجه 4 بر یک مقابل حریف نیجریه ای پیروز شد، در گام دوم بازی مقابل هاریموتو ژاپنی را 4 بر 2 واگذار کرد و به خانه بازگشت.

در المپیک 2012 لندن با دو برد و یک باخت حذف شد و در ریو 2016 اولین بازی را باخت و حذف شد. نوشاد قبل از المپیک با شکست حریف چینی در رده چهارم جهان قرار گرفت و انتظار می رفت در پاریس شگفتی ساز شود اما این رویا بیشتر است. نبود.

نوشاد پس از شکست هاریموتو گفت: من خیلی از نمایندگان ژاپن را شکست دادم اما او بهتر از من بازی کرد. شرایط از نظر امکانات و غذا در روستا وحشتناک است. دیشب اصلا غذا نبود نبود و من فقط برنج خالی خوردم و الان البته ادعا خواهند کرد که این بهانه است و ورزشکارانی از کشورهای دیگر در روستا هستند.

ناکامی تنیس روی میز ایران در المپیک پاریس; تکرار تلخ شکست های اولیه

لطف الله نسابی اگرچه بعد از حذف نوشاد از عملکرد بازیکنان تنیس روی میز در المپیک راضی بود اما باید راضی هم باشد چرا که سال ها هدایت تیم ملی را برعهده داشته است.

رضایت از عملکرد بازیکنان تنیس روی میز نباید تنها به بازی اول یا دوم بستگی داشته باشد و در نهایت مانند دوره های قبلی المپیک، بازی را به سرعت و با حاشیه زیاد به حریف خود واگذار کنند. این سطح از عملکرد بازیکنان تنیس روی میز ایران در المپیک پاریس نشان می دهد که تنیس روی میز ایران هنوز راه زیادی در پیش دارد.

اگرچه انتظار نمی رفت تیم ملی مدال بگیرد، اما با وجود تجربه المپیک قبلی، شانسی برای خروج زودهنگام برای تیم ایران وجود نداشت.

از بازیکنان تنیس روی میز ایران که دو سه بار در بازی های المپیک شرکت کرده اند این بار انتظار بیشتری می رفت تا در صورت عدم کسب مدال حداقل بتوانند به سطح بالاتری صعود کنند و خوب نشان دهند. بازی ها. که اتفاق نیفتاد

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا