اخبار روز سینما

ناپدری ملیکا و مهراوه شریفی نیا کیست؟ + عکس شوهر دوم آزیتا حاجیان

همسر اول آزیتا حاجیان; محمدرضا شریف نیا

آزیتا حاجیان در 22 سالگی، یعنی در سال 1358 که تازه تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رسانده بود. همسر اول محمدرضا شریف نیا متاهل.

آنها زندگی خود را بسیار ساده شروع کردند. ثمره این ازدواج که در نهایت به جدایی ختم شد دو دخترشان مهراوه متولد 1377 و ملیکا متولد 1377 است. هر دو دختر این زوج در عرصه بازیگری فعالیت می کنند.

محمدرضا شریف نیا; یک غیر بازیگر

محمدرضا شریف نیا در 25 خرداد وی متولد 1334 تهران و دارای مدرک لیسانس تربیت بدنی است.

شریفی نیا قبل از انقلاب تحصیلات خود را با نویسندگی و ادبیات کودک آغاز کرد. او در اوایل انقلاب به عنوان گرافیست در رشته های نقاشی، عکاسی و طراحی جلد کتاب فعالیت می کرد.

محمدرضا شریفی نیا از شاگردان مرحوم آیت الله مهدوی کنی، شهید مطهری و مرحوم شریعتی در دوران انقلاب اسلامی بود و در محضر علی شریعتی درس دوست یابی می خواند!

جالب است بدانید که امام خمینی (ره) یکی از اعضای گروه سرود است که از پایین پله های هواپیما وارد ایران شده است. سرود خمینی ای امام خواندن

محمدرضا شریفی نیا در سال ۱۳۵۸ با آزیتا حاجیان ازدواج کرد و توسط همسرش به سمت بازیگری کشانده شد. این زوج قبل از انقلاب در یک گروه تئاتر زیر نظر آیت الله مطهری و مهدوی کنی که برای امور مذهبی راه اندازی شده بود با هم آشنا شدند.

محمدرضا شریفی نیا در کنار بازیگری در سینما و تلویزیون به عنوان دستیار کارگردان، برنامه ریز، عکاس، تهیه کننده و بازیگر نیز فعالیت داشته است.

ازدواج ساده آزیتا حاجیان با محمدرضا شریفی نیا

آزیتا حاجیان درباره همسر اولش محمدرضا شریفی نیا گفت: سن ازدواج در آن زمان خیلی پایین بود، بعد از انقلاب معمولا همه زیر بیست سال ازدواج می کردند، چون در آن زمان ارزش ها تغییر کرده بود، مردم تغییر می کردند. همه چیز را سطحی می بینید و مطلقاً هیچ تماس چشمی فریبنده ای وجود نداشت. مردم چنین بحث دستگاهی، یک مدل خاص لباس عروس، یک عروسی مجلل و … شرط می بندم که اینطور نبود. یعنی مردم ارزش های بسیار عمیق تر و دقیق تری پیدا می کنند. .

من هم زندگی خیلی ساده ای را شروع کردم، ما به میل خودمان ازدواج نکردیم، مادرم اصرار داشت که عروسی داشته باشیم، اما نتوانستیم در این مورد به توافق برسیم، من لباس عروس نپوشیدم و مهریه ام دوازده بود. من ازدواج کردم با اینکه فقط پنج سکه گفتم. او گفت: “خانم، پنج akce خیلی کم است، حداقل دوازده akce.” سکه در آن زمان بسیار ارزان بود.

دلیل طلاق آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی

آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا در سال ۱۳۸۷ از هم جدا شدند و هنوز دلیل این جدایی مشخص نیست.

البته با توجه به شغل و حرفه خود هر از چند گاهی همدیگر را در یک دوست یا گروه مطالعاتی می بینند و با وجود اینکه اکنون رابطه آنها دوستانه به نظر می رسد، احتمالا از این ملاقات ها دوری نمی کنند.

ملیکا شریفی نیا با انتشار این عکس ها در اینستاگرام نوشت: شبی پر زرق و برق و فراموش نشدنی در کنار خانواده عزیزم و دوستان عزیزم و بسیاری از هنرمندان…

ملیکا شریفی نیا کوچکترین دختر این زوج هنرمند از راز طلاق پدر و مادرش می گوید. محمدرضا شریف نیا آزیتا حاجیان پرده را باز کرد و گفت: پدر و مادرم رفتند تا دوست بمانند.»

همسر دوم آزیتا حاجیان; محمد کریمی هراتی

آزیتا حاجیان حدود یک سال پس از طلاق از محمدرضا شریفی نیا با محمد کریمی هراتی ازدواج کرد.

همسر دوم آزیتا حاجیان، محمد کریمی هراتی، نقاش بسیار حرفه ای است و علاوه بر کار در طراحی داخلی، در رشته معماری تحصیل کرده و از دانشگاه کانادا فارغ التحصیل شده است.

آزیتا حاجیان درباره ازدواج خود با محمد کریمی هراتی گفت: آقای محمد کریمی هراتی در سال 56 در دانشکده هنرهای دراماتیک تهران همکلاسی با من بود، همسرم در جوانی طراح صحنه بود و در سال 1394 به عنوان طراح صحنه مشغول به کار بود. یکی از اجراهای تئاتر تهران که در آن نقش ژاندارک را بازی کردم، همسر دومم با یکی از همکلاسی هایم ازدواج کرد و من با محمدرضا شریفی نیا ازدواج کردم، دوستم و همسرش آقای هراتی به خارج از کشور مهاجرت کردند، اما متاسفانه همسرش از دنیا رفت. سرطان.لذا سالها پیش به ایران بازگشتند.پروفسور محمد کریمی هراتی، کانادا” وی علاوه بر تحصیل در رشته معماری داخلی، فارغ التحصیل معماری و نقاش با استعداد است.

جوایز و افتخارات آزیتا حاجیان

  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن از هفدهمین جشنواره فیلم فجر (1377) در بخش بین الملل با فیلم روبان قرمز.
  • نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم خط داستانی

ماجرای ازدواج مهرآوه شریفی نیا با عمو پورنگ

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا