اخبار روز

نامه دزد مجرد به مالباختگان: من دزد نیستم. الان نیاز دارم/وقتی مشکلم حل شد مال مسروقه را به قیمت فعلی به شما برمی گردانم

به گزارش بازتاب آنلاین، روزنامه ایران نوشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد سارقان فقط پول، طلا، دلار و سکه سرقت کرده اند، اما نکته عجیبی که توجه آنها را به خود جلب کرد، یادداشتی بود که سارقان به درب یخچال چسبانده بودند.
شاکی گفت: وقتی به خانه رسیدم و متوجه سرقت شدم به حدی شوکه شدم که متوجه اطرافم شدم.در حالی که بعد از چند دقیقه در حال عبور از خانه بودم، چشمم به کاغذ چسبیده به در یخچال افتاد. کاغذ گفت: این پول را از خانه تو قرض کردم. وقتی ثروتمند شدم آن را پس می دهم، لطفاً مرا ببخشید.
از آنجایی که متن نامه چاپ شده بود و هیچ اثر انگشتی روی آن یافت نشد، پلیس نتوانست سرنخ مهمی پیدا کند.
در ادامه تحقیقات ماموران با مراجعه به دوربین های مداربسته در محل سرقت متوجه شدند که آنها نیز معلول بوده و هیچ تصویری از سارقان وجود ندارد. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه ماموران با شکایت های مشابهی مواجه شدند. این سرقت ها به شکل تخریب در ورودی یا ورودی از بالکن منازل بوده و همگی در شمال تهران رخ داده است. در تمام سرقت ها، سارقان دوربین ها را از کار انداخته بودند، همان متن چاپ شده را روی یخچال چسبانده و از صاحب خانه طلب بخشش کرده بودند.

افشای هویت سارقان
شباهت سرقت‌ها حاکی از آن بود که این سرقت‌ها سرقت‌های سریالی است، اما بازپرس تا زمانی که موفق به دریافت تصاویر سارقان از آخرین سرقت شدند، هیچ اطلاعی از متهم نداشتند. با وجود اینکه در جریان این سرقت دوربین ها را غیرفعال کرده بودند، اما دوربینی در محل پارک پژو خود بود که تصاویر را ثبت کرد. یکی متهم را ثبت نام کرده بود.
با تطبیق تصویر سارق با تصاویر متهم توسط اداره اطلاعات، هویت وی یاشار شناسایی شد. یاشار دزد باتجربه ای بود که بارها به زندان افتاده بود و پاییز سال گذشته از زندان آزاد شد. پس از اطلاع از هویت یاشار، متهم دستگیر و همدستان وی معرفی شدند.
میثم هم سلولی یاشار و مردی با سابقه کیفری بود، اما فرامرز سابقه محکومیت قبلی در پرونده او نداشت و این اولین بار بود که مرتکب جنایت می شد. با اطلاعاتی که یاشار در اختیار تیم تحقیقاتی قرار داد، دو همدست وی دستگیر و به سرقت های سریالی منازل در شمال پایتخت اعتراف کردند. با دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت، متهمان در اختیار اداره آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

دزدی برای راه اندازی کسب و کار
فرامرز 25 ساله، لیسانس مدیریت دارد و تصمیم گرفت کسب و کار خود را راه اندازی کند و با پول های دزدیده شده، کسب و کاری راه اندازی کند.
چطور با اعضای گروه آشنا شدید؟
یاشار یکی از بستگان ما بود و زمانی که از زندان آزاد شد به من آمد و به من گفت که قصد دارد جنایات خود را از سر بگیرد اما این بار با ترفند دیگری.
چرا رفتارش را تغییر داد؟
ظاهراً او در زندان متوجه شده است که درآمدش از سرقت منزل بیشتر از سایر سرقت ها بوده است. وی گفت: مردم در خانه های خود پول، طلا و دلار نگه می دارند و نیازی به دستکاری در بانک ها نیست، بانک ها و بورس های واقعی خانه مردم هستند. آنها با همدستش میثم در زندان این سرقت را طراحی کرده بودند و وقتی آزاد شدند به من پیشنهاد همکاری دادند.
چرا قبول کردی؟
می خواستم کسب و کاری راه بیندازم و برای دیگران کارآفرین شوم، اما بدون سرمایه نمی توانستم به آرزوهایم برسم. یاشار که این پیشنهاد را داد به من گفت که از این طریق می توانم به خواسته هایم برسم.
آیا دست نوشته ها را در جاهایی که دزدیده شده رها کرده اید؟
آره. از آنجایی که من دزد نبودم و عذاب وجدان داشتم و نمی‌خواستم پول غیرقانونی وارد تجارتم شود، تصمیم گرفتم با نامه‌های دست‌نویس به صاحبخانه‌ها پیام بدهم و به آنها قول بدهم که پول‌هایشان را پس می‌دهم. من دزد نیستم و بعد از اینکه شرکتم را راه اندازی کردم و کسب و کارم رونق گرفت، پولی را که در خانه شان داشتند به عنوان پس انداز قرض گرفتم تا بدهی هایم را بپردازم.
چگونه به یاد می آورید که چقدر و به چه کسی مدیون هستید؟
دفترچه ای داشتم که در آن تمام آدرس ها و مقدار پولی که از هر دزدی تعلق می گرفت را یادداشت می کردم تا بتوانم به موقع پول را با نرخ روز برای مالباختگان بفرستم. در واقع می خواستم وامم را به نرخ روز به آنها پس بدهم.
آیا می دانستید که پس از دستگیری باید پول را برگردانید؟
بله متاسفانه اشتباه کردم نه تنها به هدفم نرسیدم بلکه تبهکار و جنایتکار هم شدم.

23302

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا