دانستنی ها

ناخن های من در مورد سلامتی من چه می گویند؟

بعد- در اینجا برخی از تغییرات رایج ناخن وجود دارد که می تواند سلامت شما را به شما بگوید:

بر اساس گزارش واشنگتن پست، خطوط عمودی تیره که به آنها خونریزی های انشعابی نیز می گویند، می تواند در اثر جویدن ناخن و همچنین عفونت دریچه قلب ایجاد شود.

برآمدگی های افقی: این برجستگی‌ها که با نام بیولین شناخته می‌شوند، زمانی رخ می‌دهند که رشد ناخن به دلیل بیماری یا شیمی‌درمانی متوقف شود. این مورد نیز توسط بیماران پس از ابتلا به COVID-19 گزارش شده است.

ناخن های بی رنگ و حفره دار: این می تواند نشانه ای از پسوریازیس ناخن، یک بیماری خود ایمنی باشد.

ناخن های شکننده: ناخن های شکننده بیشتر در بین زنان و افراد مسن دیده می شود. پوشیدن دستکش های محافظ و کاهش تماس با آب ظرفشویی، مواد شوینده یا پاک کننده لاک ناخن می تواند کمک کننده باشد.

ناخن های سفید، زرد یا قهوه ای: این می تواند نشانه عفونت قارچی باشد که اغلب از انگشت شست پا شروع می شود و گسترش می یابد. در برخی موارد، افراد بدون اینکه متوجه باشند که روی پوست خود نیز قارچ دارند، این اشتباه را مرتکب می شوند که از محصولات بدون نسخه فقط برای درمان ناخن استفاده می کنند. برای تعیین بهترین نوع درمان خوراکی یا موضعی با پزشک خود مشورت کنید و حتماً در مورد داروهایی که در حال حاضر استفاده می کنید برای جلوگیری از تداخل دارویی صحبت کنید.

نیم و نیم ناخن: همچنین به عنوان ناخن لیندسی شناخته می شود. این تغییرات در بیماری کلیوی باعث می شود نیمه پایینی ناخن سفید شیری و نیمه بالایی آن قهوه ای مایل به صورتی شود. گاهی اوقات این ناخن ها پس از پیوند کلیه به حالت طبیعی باز می گردند.

تغییرات ناخن در آرتریت پسوریاتیک ممکن است نشانه اولیه یک مشکل سیستمیک باشد. به یاد داشته باشید که ناخن ها به کندی رشد می کنند (ناخن ها حدود شش ماه طول می کشد تا دوباره رشد کنند)، بنابراین یک ناهنجاری ممکن است نشان دهنده بیماری باشد که چند ماه پیش رخ داده است، بلکه هر درمانی را که برای شما تجویز شده است نیز منعکس کند. برای دیدن نتایج ممکن است زمان ببرد. .

چرا برخی از روش های رایج مانیکور می توانند مضر باشند؟

اکنون که ما در مورد ناخن صحبت می کنیم، مهم است که به یاد داشته باشید که اگرچه مانیکور و پدیکور از نظر بصری جذاب هستند، اما احتمالاً برای سلامت ناخن شما کار زیادی انجام نخواهند داد و می توانند از جهاتی مضر باشند.

برای مثال فشار بر روی کوتیکول ها را در نظر بگیرید. ممکن است فکر کرده باشید که صیقل دادن و کوتاه کردن پوست نسبتاً تحریک کننده یک شر ضروری است و کوتیکول ها هیچ هدفی برای شما ندارند.

این مورد نیست. برداشتن کوتیکول ها در واقع خطر عفونت را افزایش می دهد. “کوتیکول ها و نوک ناخن های شما برای محافظت از محیط از بیرون وجود دارد.” خاراندن یا عقب راندن این نواحی درهایی را باز می کند که نباید باز شوند.

می توانید یک ناخن شل را سوهان بزنید و جلا دهید یا به اسپا بروید که پدیکور پزشکی را با ابزار اتوکلاو ارائه می دهد. مانیکورهای ژلی که معمولاً استفاده می شوند می توانند باعث نازک شدن صفحه ناخن و ناخن های شکننده به دلیل استفاده مکرر و برداشتن آن شوند (که اغلب شامل خیساندن در استون و لایه برداری مکانیکی می شود). اگر می خواهید ناخن آسیب دیده توسط ژل مانیکور را با ژل مانیکور دیگری بپوشانید، وضعیت را بدتر خواهید کرد.

بسیاری از مکمل ها ادعا می کنند که به رشد ناخن کمک می کنند و حاوی بیوتین هستند (و حدود 3 درصد از بزرگسالان آمریکایی روزانه آن را مصرف می کنند). اما به گفته آکادمی پوست آمریکا، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه بیوتین رشد یا کیفیت ناخن را در افراد سالم بهبود می بخشد، وجود ندارد.


* ساکارز یا سختی موکوس نوعی بیماری متابولیک بدن است که به دلیل آن ترشحات برخی از قسمت های بدن سفت و چسبناک می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا