اخبار روز

می گویند مدیریت اقتصادی به زور نمی شود; اینها چه جور حرف هایی هستند؟

علم الهادی تاکید کرد: این آقای دلال و این آقای بی انصافی که برای سرکوب تولید کشور به دلیل افزایش حباب نرخ ارز محصولات خود را گران می کنند، اینها همان کسانی هستند که علیرغم خواهان این بازار هستند. ثبات نرخ ارز دولتی بازار بر اساس نرخ ارز آزاد تنظیم کنید. تجار حتی امکان عرضه محصولات داخلی و ایرانی با ارز آزاد را در برخی بخش ها فراهم کرده اند. ممکن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امروز می بینیم عده ای در رسانه های مختلف موضع می گیرند و خود را روشنفکر و متخصص معرفی می کنند و شعار می دهند که مدیریت اقتصادی به زور نمی شود. اینها چه جور حرف هایی هستند؟ باید اقتدار دولتی ایجاد شود و از کل فرآیند اداری نظام استفاده شود تا این تلخی در اقتصاد کشور به زور تبدیل به شیرینی برای مردم شود.

بر اساس گزارش انتخاب؛ سید احمد علم الهادی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر برگزار شد به دیدار اخیر کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان اشاره کرد. رضوی تصریح کرد: رهبری در این دیدار تاکید کردند که واقعیت های تلخ و شیرینی در اقتصاد کشور وجود دارد که در قسمت تلخ آن بی ثباتی بازار و گرانی کالاها، فاصله طبقاتی و کاهش ارزش پول ملی است. تاثیرگذار است و فعالیت های اقتصادی گسترده، ایجاد بیش از 8000 شرکت نیمه معلق و تعطیل، رشد شرکت های دانش بنیان و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط ​​از سرفصل های صنعت شیرینی سازی اقتصاد کشور است. .

وی افزود: این یک تحلیل کامل در قالب یک بیانیه جامع از وضعیت کنونی اقتصاد کشور بود و محور سخنرانی این است که وقتی تلخی در زندگی مردم وجود دارد این تلخی باعث شیرینی و شیرینی می شود. .

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: انتظار مردم این است که تصمیمات، اقدامات و همه اقداماتی که در مسائل اقتصادی انجام می شود به نتایج مطلوب و ملموس در زندگی مردم منجر شود تا کار به جایی برسد که عناصر تلخ دیگری ظاهر شود. اقتصادساز ذائقه مردم را از بین نبرد.

وی ضمن تحلیل چالش های حوزه اقتصاد ادامه داد: بی ثباتی بازار، گرانی کالاها، کاهش ارزش پول ملی و فاصله طبقاتی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. ، همه مشکلات مرتبط هستند. بی ثباتی پیامدهایی است که علت آن کاهش ارزش پول ملی و افزایش فاصله طبقاتی است. برای حل مشکل همه باید احساس مسئولیت کنند و هیچکس بیکار ننشیند تا دولت بیاید تلخی ها را از سفره مردم بردارد.

عضو شورای خبرگان رهبری تصریح کرد: یک تاجر صبح ها قبل از بازکردن کرکره مغازه، سلول یا شرکت خود به نرخ ارز و قیمت دلار نگاه کند تا در صورت گران شدن قیمت دلار را ببیند. این کار را بکن.» هر کس مجبور است چند هزار تومان برای اجناس خود بپردازد تا بیشتر عرضه کند، بی عدالتی است. آقای رئیس کل بانک مرکزی و شخص رئیس جمهور در تلویزیون در حضور همه مردم اعلام کردند که ارز دولتی کافی برای کالاهای اساسی تهیه کرده و هر نوع واردات در این زمینه با این ارز انجام می شود، بنابراین اگر قیمت ارز در بازار آزاد بالاتر است، این نباید تاثیری بر واردات داشته باشد، اما واقعیت بازار امروز با این منطق متفاوت است.

وی تاکید کرد: آقای دلال و این آقای بی انصافی که برای سرکوب تولید کشور به دلیل افزایش حباب نرخ ارز محصولات خود را گران می کند، همان افرادی هستند که با وجود ثبات نرخ ارز دولتی در کشور. ، می خواهید بازار را بر اساس یک مجموعه نرخ ارز آزاد باز کنید. تجار حتی امکان عرضه محصولات داخلی و ایرانی با ارز آزاد را در برخی بخش ها فراهم کرده اند. ممکن نیست. در افشای فساد حتی ثابت شده است که کارخانجات و تولیدکنندگان ایرانی محصولات خود را با همان قیمت مناسب و مطابق با ارز دولتی به فروش می‌رسانند، اما دلالان و سوداگران در این چرخه سود بالایی می‌برند و کالا را با قیمت بالا می‌فروشند. تحویل داده شده

امام جمعه مشهد در خصوص دلایل پیدایش اختلاف طبقاتی و مظاهر آن در بازار گفت: امروز در کشور ما اقلیتی متمول زندگی می کنند که نظام زندگی و هستی کشور را مختل کرده اند. آقا که با SUV خود به میوه فروشی می آید، کارت را نشان می دهد و رمز را فاش می کند تا میوه فروش به هر قیمتی میوه را شارژ کند. و نحوه خرید باید طوری باشد که این پولدار حتی از ماشین پیاده نشود. البته ربطی به مبلغی که از موجودی کارت کسر شده است ندارد و بیشتر از آن ژست ثروت و رفاه است که برای او مهم است اما این رویکرد در نهایت باعث تغییر رفتار در بازار می شود. از نظر کل جامعه

وی گفت: عزیزان من درست است که بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان مرجع تقلید اعلام می شود، اما بارها تاکید کرده ام که این آقا رهبر این کشور و رهبر جهان اسلام است. پس نباید تصور کرد که همه این گفته ها یک تاکید اخلاقی و توصیه معنوی است و قابل چشم پوشی است. نه اینطور نیست! این بیانیه ها دستورات و توصیه های دولت به جامعه است که باید در دستور کار قرار گیرد.

علم الهادی با بیان اینکه باید در مقابل قاچاق و مفاسد اقتصادی ایستادگی کرد، گفت: امروز می بینیم که عده ای در رسانه های مختلف موضع گیری می کنند و موضع روشنفکری و کارشناسی می گیرند و شعار می دهند که اقتصاد قابل مدیریت نیست. به زور.» اینها چه جور حرف هایی هستند؟ باید اقتدار دولتی ایجاد شود و از کل فرآیند اداری نظام استفاده شود تا این تلخی در اقتصاد کشور با تمام وجود برای مردم شیرین شود.

Er fügte hinzu: „Wir wollen die Wirtschaft nicht mit Gewalt regieren, aber wir müssen uns gegen Korruption und Schmuggel mit Gewalt einsetzen.“ Ich meine, ist es wirklich nicht möglich, diesen Mann aufzuhalten, dessen gesamtes Einkommen aus dem Kauf und Verkauf von Dollars شامل بودن؟ آیا نمی توان به زور جلوی دلالان و سوداگرانی را گرفت که میوه ها و مواد غذایی مردم را ارزان از کشاورز می خرند و در بازار گران می فروشند تا به قیمت محرومیت مردم سود ببرند؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جامعه نباید تلخ باشد. این تلخی نباید شیرینی پیشرفت اقتصادی را از بین ببرد. مردم باید راحت زندگی کنند. مزایای توسعه همه جانبه زیرساخت ها را احساس کنید. این موفقیت ها زمانی برای مردم احساس می شود که تلخی ها از سفره مردم رخت بربندد. 8000 دستگاه تولید وارد چرخه تولید شده اند، بیکاری به میزان قابل توجهی کاهش یافته و پایگاه های دانش در حال فعالیت هستند. اینها دستاوردهایی هستند که بسیاری از این چالش ها از بین خواهند رفت و زمانی که محصول در سراسر کشور به جدول فروش برسد، هیچ تاثیری نخواهد داشت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا